Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Nej, ska sitta till 23.

Disciplin där. Hade jag haft hälften av den disciplinen när det begav sig så hade det varit jag som varit Olsberg och ni hade alla suttit på CHAE-forat nu.... Skrämmande tanke 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag tycker att de s k konstnärerna på konstfack bör sinnesundersökas och beroende på utfallet av denna undersökning, steriliseras. Den "konst" som inte stimulerar det ädla och vackra i människan behöver vi inte.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att de s k konstnärerna på konstfack bör sinnesundersökas och beroende på utfallet av denna undersökning, steriliseras. Den "konst" som inte stimulerar det ädla och vackra i människan behöver vi inte.

Var på konsthögskolans avslutningsutställning tidigare idag förresten. Tycker det börjar bli lite urvattnat. En tjej hade ställt ut foto-backdrops. Ni vet de där som man har bakom sig när man fottades i skolan. Och nu är de verken istället.

Och ja det är väl lite kul men hur kul är frågan. Tycker det är lite urvattnat där borta på konstavdelningen.

Ditt inlägg var citat va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på konsthögskolans avslutningsutställning tidigare idag förresten. Tycker det börjar bli lite urvattnat. En tjej hade ställt ut foto-backdrops. Ni vet de där som man har bakom sig när man fottades i skolan. Och nu är de verken istället.

Och ja det är väl lite kul men hur kul är frågan. Tycker det är lite urvattnat där borta på konstavdelningen.

Ditt inlägg var citat va?

Ja det var citat. Vilken konsthögskola? Har ingen koll på vilka som finns. Malmö antar jag om den finns.

Just det verket låter lagom inspirerat. Lite som en kul tanke som kanske kunde blivit något om man drog det några varv till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Huur har detta gått till?

Förra sommaren gjorde pazo en remix för en tävling som sen släpptes på ett skivbolag som drivs av en snubbe som är fransk/amerikan. Vi träffade även honom när han var i stockholm i höstas och då pratade han om att han skulle flytta till ghana. Nu flyttade han för några månader sedan dit och han pratade lite om att han skulle spela in folk när han väl hade flyttat och förut mejlade han och frågade om vi ville skicka beats och sånt.

Sen har ju två av våra remixer spelats på P3 av en stockholmsduo som spelarp å musikguiden ibland, och båda dom låtarna (miss doctor och azingele) är remixer gjorda på låtar från hans skivbolag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var citat. Vilken konsthögskola? Har ingen koll på vilka som finns. Malmö antar jag om den finns.

Just det verket låter lagom inspirerat. Lite som en kul tanke som kanske kunde blivit något om man drog det några varv till.

Heh, vi blev ifs lite fnissiga just där och tyckte det skulle vara roligt om han fottade mig framför verket/fotobakgrunden

bild.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Förra sommaren gjorde pazo en remix för en tävling som sen släpptes på ett skivbolag som drivs av en snubbe som är fransk/amerikan. Vi träffade även honom när han var i stockholm i höstas och då pratade han om att han skulle flytta till ghana. Nu flyttade han för några månader sedan dit och han pratade lite om att han skulle spela in folk när han väl hade flyttat och förut mejlade han och frågade om vi ville skicka beats och sånt.

Sen har ju två av våra remixer spelats på P3 av en stockholmsduo som spelarp å musikguiden ibland, och båda dom låtarna (miss doctor och azingele) är remixer gjorda på låtar från hans skivbolag.

Varför flyttar man till Ghana? Lite random land att dra till.

Men skitkul att det går så bra för er! Det är roligt att höra om. Satsar ni ingenting på icke-remixer också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Heh, vi blev ifs lite fnissiga just där och tyckte det skulle vara roligt om han fottade mig framför verket/fotobakgrunden

Haha. Det var typ "bättre konst" eller vad man ska säga än själva verket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förra sommaren gjorde pazo en remix för en tävling som sen släpptes på ett skivbolag som drivs av en snubbe som är fransk/amerikan. Vi träffade även honom när han var i stockholm i höstas och då pratade han om att han skulle flytta till ghana. Nu flyttade han för några månader sedan dit och han pratade lite om att han skulle spela in folk när han väl hade flyttat och förut mejlade han och frågade om vi ville skicka beats och sånt.

Sen har ju två av våra remixer spelats på P3 av en stockholmsduo som spelarp å musikguiden ibland, och båda dom låtarna (miss doctor och azingele) är remixer gjorda på låtar från hans skivbolag.

Ah, skitkul!

Då kommer ni ju säkert få massa autentiska accapellor att använda också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför flyttar man till Ghana? Lite random land att dra till.

Men skitkul att det går så bra för er! Det är roligt att höra om. Satsar ni ingenting på icke-remixer också?

Han är afrikafrälst i allmänhet och ghana framförallt, typ. Hans skivbolag håller mest på med ghanesisk musik (heter det så?) tror jag men rätt mycket afrikanskt överlag.

Ja, det är kul! Det är roligt när folk gillar det man gör.

Har ganska många mer eller mindre klara egna låtar men har dels inte hunnit men sen vill man ju släppa dom på nått bolag. Så då är väl tanken kanske att vänta lite och göra lite remixer och sen när man gjort det så försöker man släppa dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ganska många mer eller mindre klara egna låtar men har dels inte hunnit men sen vill man ju släppa dom på nått bolag. Så då är väl tanken kanske att vänta lite och göra lite remixer och sen när man gjort det så försöker man släppa dom.

Vadå menar du... göra remixer och släppa dem som en skiva och sen använda credden från det till att lättare kunna släppa eget material? Eller jag fattar inte riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå menar du... göra remixer och släppa dem som en skiva och sen använda credden från det till att lättare kunna släppa eget material? Eller jag fattar inte riktigt.

Är ju större chans få släppa egna låtar via nått bolag om bolaget redan hört talas om en. Ungefär det jag menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ju större chans få släppa egna låtar via nått bolag om bolaget redan hört talas om en. Ungefär det jag menar.

Ja precis. Sen är det ju inte på någe vis "sämre" att släppa remixer heller.

Var det inte du som hatade när folk skrev "nått" med två t förresten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja precis. Sen är det ju inte på någe vis "sämre" att släppa remixer heller.

Var det inte du som hatade när folk skrev "nått" med två t förresten?

Vet inte, det kanske är möjligt? Jag är inte så konsekvent av mig vad gäller nåt vs. nått.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes! Äntligen:

http://www.dn.se/kultur-noje/konst-form/har-ar-konsten-att-mala-som-mastarna

Kan inte någon bara jaga ut modernisterna med eldkastare!

Den kommer jag ihåg att jag såg. I princip har jag inget alls emot att det finns såna utbildningar också, men såna här attityder är trist:

"Värden som skönhet, skicklighet och hantverksmässighet ersattes av experimenterande, nytänkande och ifrågasättande."

Jag blir så irriterad när man använder ord som "skönhet" och "vacker" som att de per definition inte är applicerbara på experimenterande, icke-föreställande konst.

"...säger Hans-Peter Szameit, som över lag är väldigt skeptisk till den moderna konsten.

– När modernismen kom var den nyskapande, men nu har den blivit gammaldags och en del av etablissemanget. Ingen reagerar längre om en konstnär kissar på ett heligt föremål, för det är redan gjort. Då tror jag att människor berörs mer av en skickligt utförd målning. Många tycker att den moderna konsten är obegriplig och vill ha tavlor som föreställer något de kan relatera till."

Varför är det så jävla viktigt att BEGRIPA allting?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är det så jävla viktigt att BEGRIPA allting?

Typ efter man gått på 25 utställningar med sprayfärgat fogskum. 😄

skämt åsido. Det behöver ju inte vara svart eller vitt som du säger men tyvärr är det så på konstskolorna. De som tas in studenter är de som söker med diskursiva videoverk och installationskonst osv. Och de utställningar som konstvärlden säljer och gillar är detsamma - notera, konstvärlden, inte kulturvärlden. Det är en rätt liten sjö och de bestämmer vad som funkar och inte - det är det "stället" som den där målarskolan vill slåss om företrädet till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...