Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

debatt: jag gillar din kommentar i din "fantommatad bas"-tråd: "[...] får prova baktill" 😆 Men jag sa ingenting på det... Men det var svårt att inte kommentera ett så oerhört uppenbart skämt. Men sådant hör ju hemma i Längsta så jag tar det inte till gatorna 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är ju spännande. Hur ska det lösa sig? Kommer det att lösa dig? Vilken darling blir dödad?

Oj oj oj.

Ja, minst sagt. Senaste given är att den nya limiterpluggen jag provade trycker upp den bra mycket högre men ändå transparent, så nu är typ problemet löst nästan i princip.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbigt när sången klistrar sig som ett häftplåster till alla instruments toner...

Hur gör ni med medhörningen? Vilket instrument hör ni på - för att sjunga in?

Lyssnar jag på basen t.ex. så sjunger jag för mörkt. Rubbat.

Vet inte om jag spelat "fel" på basen nu, eftersom rösten inte lät 100 i de tonerna.

Eller ska jag följa gitarren istället?

Även om det är rätt tonart och rätt toner, så påverkas jag av instrumentets karaktär.

Fy f*n.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbigt när sången klistrar sig som ett häftplåster till alla instruments toner...

Hur gör ni med medhörningen? Vilket instrument hör ni på - för att sjunga in?

Lyssnar jag på basen t.ex. så sjunger jag för mörkt. Rubbat.

Vet inte om jag spelat "fel" på basen nu, eftersom rösten inte lät 100 i de tonerna.

Eller ska jag följa gitarren istället?

Även om det är rätt tonart och rätt toner, så påverkas jag av instrumentets karaktär.

Fy f*n.

Pianot och gitarren.

Å andra sidan tycker jag alltid att mina proddar är sparka rumpa-material...tills jag lagt sången. Då pajar allting 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Insåg att det är löjligt att jag brukar jobba inom ett intervall på 0,5-4 GB ledigt hårddisksutrymme. Och har gjort de senaste fem åren. Måste alltid döda nåt när jag skapar något nytt eller deleata bilder & film.

Men så blir det väl med en hårddisk på 70 GB.

Nog dags att skaffa extern..

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Insåg att det är löjligt att jag brukar jobba inom ett intervall på 0,5-4 GB ledigt hårddisksutrymme. Och har gjort de senaste fem åren. Måste alltid döda nåt när jag skapar något nytt eller deleata bilder & film.

Men så blir det väl med en hårddisk på 70 GB.

Nog dags att skaffa extern..

Men jösses. 😄

Nä, precis är ju inte så dyrt alls nuförtiden. Jag har tre hårdiskar, en på 80, och två på 500. Riktigt skönt 😄 Så har runt tot. 500 ledigt ledigt.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha jag vet inte riktigt hur jag skall svara Dig. Men en sak, som jag vet är att islam är i fullgång med att ta över hela Sverige. Ty alla partiledarna, som vi har inne i riksdagshuset, står ju på den islamiska sidan, då de är så sketrädda (ursäkta uttrycket ) för att kallas "främlingsfientliga". Vi har haft en kristen religion här uppe i Sverige. Det var ju Ansgar, som år 832 kom upp till Birka vid Mälaren, för att lära ut den. Jag för min del vill att vi skall ha den kvar. Därför så röstade jag på ett o.b.s Sverige-vänligt parti. Jag vill inte att våra svenska barn i framtiden ideligen skall vara tvugna att be mot Mekka 8 gånger dagligen eller bli avrättad. Mina erfarenheter har jag med nere ifrån Biafra då jag var där 1970 och såg det kristna folkets lidande då islamissterna satte in sina sharialagar där.

Min trygghet nu är min ålder. ty jag hoppas vara med då islamisterna, snart har blivit så många, som våran regering tycker är bra. Innan de sätter in sina lagar här i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jösses. 😄

Nä, precis är ju inte så dyrt alls nuförtiden. Jag har tre hårdiskar, en på 80, och två på 500. Riktigt skönt 😄 Så har runt tot. 500 ledigt ledigt.

Jag gillar att du mäter datamängd i "ledigt".

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha jag vet inte riktigt hur jag skall svara Dig. Men en sak, som jag vet är att islam är i fullgång med att ta över hela Sverige. Ty alla partiledarna, som vi har inne i riksdagshuset, står ju på den islamiska sidan, då de är så sketrädda (ursäkta uttrycket ) för att kallas "främlingsfientliga". Vi har haft en kristen religion här uppe i Sverige. Det var ju Ansgar, som år 832 kom upp till Birka vid Mälaren, för att lära ut den. Jag för min del vill att vi skall ha den kvar. Därför så röstade jag på ett o.b.s Sverige-vänligt parti. Jag vill inte att våra svenska barn i framtiden ideligen skall vara tvugna att be mot Mekka 8 gånger dagligen eller bli avrättad. Mina erfarenheter har jag med nere ifrån Biafra då jag var där 1970 och såg det kristna folkets lidande då islamissterna satte in sina sharialagar där.

Min trygghet nu är min ålder. ty jag hoppas vara med då islamisterna, snart har blivit så många, som våran regering tycker är bra. Innan de sätter in sina lagar här i Sverige.

Haha 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Lax, har lagt till tre låtar i längstalistan:

-The Low Anthem, soft band.

-Ny låt med Veronica maggio från hennes senaste platta.

-Periphery. 😄 Tror inte nån av er gillar sånt men lyssna på deras spännande taktarter och harmonier, sångaren har pipa också. Refrängen e go. Saddam kan få en hjärtattack dock.

-En klassiker me Mr Zimmeer. ☺️

edit, fail att skriva att jag lagt in tre låtar och så beskriver jag fyra st. Att inte Fidden såg det förvånar mig. Är inte min dag idag, hejdå.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag gillar att du mäter datamängd i "ledigt".

😆

Du får ha lite överseende me mitt upprepningsyndrom. 😏 Var e Pico?

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

😆

Du får ha lite överseende me mitt upprepningsyndrom. 😏 Var e Pico?

jag lider ju också av det, så jag tyckte det var ok att skoja om det. ungefär som när judar drar judeskämt. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

jag lider ju också av det, så jag tyckte det var ok att skoja om det. ungefär som när judar drar judeskämt. 😛

hehe, klart det e okej, jag bara drev me dig. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, jag trodde du skickade torped-pico på mig 😮

😄 Nä jag undrade efter Pico för att jag inte ville känna mig ensam me syndromet. 😛 Mindes inte att du också hade det.

Not. Lax, det är väl inget egentligt syndrom bara så du vet, bara att jag upprepar ord i skrift ibland utan att tänka på det. hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...