Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

En tyska hörde av sig idag på Couchsurfer. Hon vill slagga på soffan några dagar i mitten på Juni. Hon verkar trevlig. Har hund och spelar fiol. Funtar på att tacka ja, kul att träffa utländskt folk, och så kan jag träna min tyska.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

En tyska hörde av sig idag på Couchsurfer. Hon vill slagga på soffan några dagar i mitten på Juni. Hon verkar trevlig. Har hund och spelar fiol. Funtar på att tacka ja, kul att träffa utländskt folk, och så kan jag träna min tyska.

Vad har hon för hund?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lite besynnerligt att vissa, lax, tror att man inte säjer nåt om ens bakgrund. Det handlar en del om vilka frågor som ställs.

Han menar väl just det att du inte brukar vara mycket för att ta upp något om dig själv på eget initiativ, som de flesta andra här gör. Fast är ju inget fel i det heller, men man lär ju känna varandra bättre och snabbare då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Vad har hon för hund?

En australiensk fårhund.

edit, eller, nu översatte jag ju nog fel. Shepherd är ju fåraherde? vet inte vad svenska rasnamnet blir.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Ni borde verkligen gå in på längstalistan och lyssna på randy newman. Särskilt memphis.

Lyssnade på några av dem förut efter jag läst ikapp och läst att du lagt in dem. Är väl inte heller så mycket för hans röst tyvärr, men han är en duktig kompositör.

Vad tyckte du om låten The Wild Rower jag lade in för ett tag sedan? 😄 Skotsk/irländsk gammal pubmusik. hehe, men du kanske hade hört den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Han menar väl just det att du inte brukar vara mycket för att ta upp något om dig själv på eget initiativ, som de flesta andra här gör. Fast är ju inget fel i det heller, men man lär ju känna varandra bättre och snabbare då.

Jag tycker nog att jag är ganska öppen om mej själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på några av dem förut efter jag läst ikapp och läst att du lagt in dem. Är väl inte heller så mycket för hans röst tyvärr, men han är en duktig kompositör.

Vad tyckte du om låten The Wild Rower jag lade in för ett tag sedan? 😄 Skotsk/irländsk gammal pubmusik. hehe, men du kanske hade hört den?

Det är juen gammal låt. Randy newman är ett låtskrivargeni.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han menar väl just det att du inte brukar vara mycket för att ta upp något om dig själv på eget initiativ, som de flesta andra här gör. Fast är ju inget fel i det heller, men man lär ju känna varandra bättre och snabbare då.

Många här tyx ha haft en väldigt skyddad uppväxt, till skillnad från vissa andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänker inte gratulera Dingbats för han vill ju inte fylla år.

I övrigt har jag ingen aning om vad Coachsurfer är.

Ser en väldigt mystisk fransk film på TV4 från 2005 som heter Crime.

Det handlar om en kille som tror att en taxichaufför mördat hans fru.

Sedan får en kvinnlig granne mittemot som han berättar det för. Han talar också

om vilka kännetecken denna taxichaufför hade eftersom han såg honom.

Men då träffar hon, grannen, en taxichaufför och köper en röd jacka till honom

och en ring samt repar hans ena taxidörr, så då tror killen att det

är han som är den rätte taxichauffören, dvs. mördaren och mördar.

Idiotkvinna. Nu är de lyckliga och killen helt ovetande om att det var

fel taxichaffis. Om nu taxichaffisen verkligen dog, vi får se...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

I övrigt har jag ingen aning om vad Coachsurfer är.

Couchsurfing är en hemsida där man registrerar sig och antingen hittar folk som lånar ut sin soffa som sängplats en/ett par nätter eller så erbjuder man sig själv att göra det.

Är för resande backpackers som vill träffa mycket folk och resa billigt. Finns 2 miljoner användare, spritt över hela jordklotet. Jag hade en kines hos mig för ett tag sedan.

För att undvika risker att något händer så har de ett system där folk ger varandra omdömen och man blir vänner. På så sätt ser man att det är en person som med relativt stor säkerhet går att lita på.

Man lägger även upp bilder samt man kan få sin lokation verifierad med ett brev de skickar hem, man skriver en kod och det står verifierad på min profilsida. Eru me?? 😄

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Couchsurfing är en hemsida där man registrerar sig och antingen hittar folk som lånar ut sin soffa som sängplats en/ett par nätter eller så erbjuder man sig själv att göra det.

Är för resande backpackers som vill träffa mycket folk och resa billigt. Finns 2 miljoner användare, spritt över hela jordklotet. Jag hade en kines hos mig för ett tag sedan.

För att undvika risker att något händer så har de ett system där folk ger varandra omdömen och man blir vänner. På så sätt ser man att det är en person som med relativt stor säkerhet går att lita på. Man lägger även upp bilder samt man kan få sin lokation verifierad med ett brev de skickar hem, man skriver en kod och det står verifierad på min profilsida. Eru me?? 😄

Har du dödslängtan?

Link to comment
Dela på andra sajter

... nu träffade den där galna kvinnan till granne den där taxichaffisen som överlevde.

Hon hämtade ett armeringsjärn och körde det genom bröstet på den stackaren.

Nu är hon ihop med killen igen, som fortfarande tror att taxichaffisen var

skyldig till något men det var han ju inte.

Stackars kille...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du dödslängtan?

hur ska man någonsin dö om man aldrig lever?

couchsurfing verkar underbart, får ta tag i det snart själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...