Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Vad går den ut på?

Att tala om vad man som lyssnare stör sig på utifrån ett antal alternativ att välja på;

otighta trummor, falsksång, otight bas, brusig inspelning, ojämna nivåer etc.

Surnade till lite när några i en tråd klagade på att någon sångare låg en sextondels

ton fel nånstans t.ex. - det var inte ESC-tråden.

Precis som om de skulle höra det...

Och gjorde de det så tycker jag synd om dem.

Knappast en enda livekonsert kan ge behållning då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att tala om vad man som lyssnare stör sig på utifrån ett antal alternativ att välja på;

otighta trummor, falsksång, otight bas, brusig inspelning, ojämna nivåer etc.

Surnade till lite när några i en tråd klagade på att någon sångare låg en sextondels

ton fel nånstans t.ex. - det var inte ESC-tråden.

Precis som om de skulle höra det...

Och gjorde de det så tycker jag synd om dem.

Knappast en enda livekonsert kan ge behållning då.

Intressant enkät! Den vill jag delta i så snart den släpps... OM den släpps! 😮☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, fan vad jag njuter.

Så jävla mycket jag njuter nu. Bara njuuuter.

aaaah. Njut njut njut

Gött att höra, Laxen! Något speciellt på gång eller spontannjuter du bara?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött att höra, Laxen! Något speciellt på gång eller spontannjuter du bara?

Jag njuter för praktikperioden är över. Känner för att ropa SEGERN ÄR VÅR! för att jag pallade med fyra veckors total ostimulans hos en inkompetent mentor. och för att jag drack en kopp jävligt gott kaffe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag njuter för praktikperioden är över. Känner för att ropa SEGERN ÄR VÅR! för att jag pallade med fyra veckors total ostimulans hos en inkompetent mentor. och för att jag drack en kopp jävligt gott kaffe.

Good stuff all around!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jafan. Och ikväll är det sci-fi-kroki på Café Barbro. Teckningskväll med levande modeller fast de är utklädda i rymdtema. Ska dit och svepa några pilsner och teckna lite blyerts. Ska bli göttans gött.

Hur går det med tecknandet, Dingo?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jafan. Och ikväll är det sci-fi-kroki på Café Barbro. Teckningskväll med levande modeller fast de är utklädda i rymdtema. Ska dit och svepa några pilsner och teckna lite blyerts. Ska bli göttans gött.

Hur går det med tecknandet, Dingo?

Gjorde en igårkväll som var väldigt lik faktiskt, förvånade mig själv. Men den första jag gjorde idag fick för lång näsa och för kort panna, och den andra blev bara allmänt olik förlagan. Men jag ska fanimig nöta tills det sitter.

Jag använder kulspetspenna förresten. Det är inte att rekommendera va? Fast jag lär mig ju bara, kan väl inte vara så noga.

Hur är man utklädd när man är naken? Eller kan det vara kroki utan att man är näck?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Gjorde en igårkväll som var väldigt lik faktiskt, förvånade mig själv. Men den första jag gjorde idag fick för lång näsa och för kort panna, och den andra blev bara allmänt olik förlagan. Men jag ska fanimig nöta tills det sitter.

Jag använder kulspetspenna förresten. Det är inte att rekommendera va? Fast jag lär mig ju bara, kan väl inte vara så noga.

Hur är man utklädd när man är naken? Eller kan det vara kroki utan att man är näck?

Jadå, kroki är all teckning med modell. Det som skiljer från "vanlig" modellteckning är att det går snabbare och är mer skissigt. Men man brukar ju ha nakenmodell så det har blivit vad folk associerar med ordet.

Kulspettspenna kan vara finfint. Det är väl som instrument i musik, allt passar för sin sak. Så du satsar på porträttlika teckningar?

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, fan vad jag njuter.

Så jävla mycket jag njuter nu. Bara njuuuter.

aaaah. Njut njut njut

Jag njuter för praktikperioden är över. Känner för att ropa SEGERN ÄR VÅR! för att jag pallade med fyra veckors total ostimulans hos en inkompetent mentor. och för att jag drack en kopp jävligt gott kaffe.

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂

Vad har du för dig ikväll då?

Hej lax. Låter jättespännande med teckningskväll och rymdtema. Är det från tex filmer Star Trek, Star wars osv eller bara allmänt?

Jovars, bli att studera hela kvällen, hårda bud nu inför tentaveckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hej lax. Låter jättespännande med teckningskväll och rymdtema. Är det från tex filmer Star Trek, Star wars osv eller bara allmänt?

Jovars, bli att studera hela kvällen, hårda bud nu inför tentaveckan.

Ingen aning! Bara fått en muntlig inbjudan om sci-fi-tema + teckningskväll genom en polare som ska stå modell. Men de som anordnar brukar vara ambitiösa så det kommer nog bli bra.

Hårt med Tenta. Håll ut.

EDIT: Förresten, den här kan du kolla på om du behöver pepp: http://www.avid.com/videolink=php?22114441

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...