Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Haha.

Jag har ju pluggat några år för att svara på den frågan. Ja, jag har många tips. 🙂

Hehe, det är klart.

Ett snabbt tips du kan göra om du ritar av något är att vända det du ritar av uppochner. Så utgår du mindre från din slentrianföreställning om hur något ser ut och tänker mer på linjer och former. Som är det viktigaste att lära sig se. Om du vill bli duktig på att rita av saker - lär dig se 1. se lutningar på linjer. T.ex ögon - går de neråt vid insidan, eller utåt mot kanterna? Jämför sylvester stallones ögon med typ Bruce Lee's. Sen lär man sig känna igen vissa arketyper. Du sa att du gjort ett neandertalarhuvud. Antagligen har du gjort en låg panna, då. Förlång avståndet mellan hårfästet och ögonbrynen så blir det mindre neandertaligt.

Det där med linjerna insåg jag lite! Man får sitta och jämföra typ "den här linjen skulle fortsätta så den slutar där och där, och börjar rakt ovanför den där punkten, lika långt som från den där punkten" osv, antar jag. Det har jag gjort iaf. Men det svåraste är långa linjer som vrider sig och donar, typ ansiktskonturer, och bågar och så. Det blir lätt helfel.

Men som sagt, det är sent. Kanske kan spela in en liten videosnutt eller nåt åt dig i helgen.

Oj men herregud, nu ska vi inte vara överambitiösa! Tack så jättemycket för din hjälp och jag kommer nog ta mer hjälp av dig, men du behöver inte vara min utsugna gratisprivatlärare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag har nästan lägst rykte. Det är nog bara du som har lägre.

Yep'r. För att jag inte har hängt här för länge.

Fast jag loggade in som "gäst" förr i världen men vågade, Gud förbjude, inte skriva någonting. Det vågade jag inte 😊

Alternativt tycker ingen det jag säger är bra 😆

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Att 27 gånger har nån gett tumme upp på nåt av dina inlägg. Eller flera på samma.

Då undrar jag vilka 71 inlägg jag har skrivit som är så fantastiska. Kan man ge tummen upp i längsta också? För mitt Stylish-skript tar bort den där knappen som en liten bieffekt jag inte bryr mig så mycket om.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Då undrar jag vilka 71 inlägg jag har skrivit som är så fantastiska. Kan man ge tummen upp i längsta också? För mitt Stylish-skript tar bort den där knappen som en liten bieffekt jag inte bryr mig så mycket om.

Tydligen. Jag gav dig en tumme upp just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, det är klart.

Det där med linjerna insåg jag lite! Man får sitta och jämföra typ "den här linjen skulle fortsätta så den slutar där och där, och börjar rakt ovanför den där punkten, lika långt som från den där punkten" osv, antar jag. Det har jag gjort iaf. Men det svåraste är långa linjer som vrider sig och donar, typ ansiktskonturer, och bågar och så. Det blir lätt helfel.

Har du fattat det har du verkligen kommit långt. Men du, ansiktskonturer går att dela upp i flera mindre linjer. Som efter en liten bit tar en ny riktning. Lär dig se hur långt den går, och i vilken riktning den sedan bryter av, så kommer du ha en bra figurteckning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men så duktig man känner sig efteråt!

Av den anledningen har jag utnämnt mig själv till avloppsansvarig här i kollektivet. Så går det för oss som behöver lite anledningar att känna sig värdefull.

hehe 😄

Något att skriva i ditt cv.

"Avloppsansvarig i kollektiv"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du fattat det har du verkligen kommit långt. Men du, ansiktskonturer går att dela upp i flera mindre linjer. Som efter en liten bit tar en ny riktning. Lär dig se hur långt den går, och i vilken riktning den sedan bryter av, så kommer du ha en bra figurteckning.

Jo, så kan man ju tänka förstås! Det svåraste är att se hur långt en linje ska gå, det är ganska petigt med det ju. Särskilt när man delar upp dem i mindre linjer så ackumuleras lätt felen. Vinklarna är lättare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj men herregud, nu ska vi inte vara överambitiösa! Tack så jättemycket för din hjälp och jag kommer nog ta mer hjälp av dig, men du behöver inte vara min utsugna gratisprivatlärare!

Alltså, jag har nog något kromosomfel men jag gillar att vara med när folk lär sig grejjer.. så dont you worry.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inte varit på bio på evigheter, men sånt hände ganska ofta och jag blir alldeles för förbannad. Bättre att stanna hemma.

Du verkar ha lite temperament, kort stubin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man kunde ge folk fingret skulle jag nog ligga rätt bra till i den kategorin.

Vi låtsas att man kan det och så byter jag tillbaka till min förra avatar 😛 Ger du mig fingret då?

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe 😄

Något att skriva i ditt cv.

"Avloppsansvarig i kollektiv"

hehe, japp! Är ekonomiansvarig också. Mest för att alla hatar den biten och nån var tvungen.

Och jo - det bor två långhåriga tjejjer och en långhårig kille här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Och jo - det bor två långhåriga tjejjer och en långhårig kille här.

Nice! Kul att skopa bort deras hårbollar ur avloppet?

En sådan där hårboll påminner väldigt mycket om julgransslingan som pappa skulle nysta upp varje jul. Skilsmässan hängde i luften varje jul men sedan grejade farsan upp den där sladdhärvan.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...