Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Jag har snart gjort 13 tusen inlägg i längsta, det känns lite sjukt. Ändå är jag ju inte värst direkt. 😄

Ni veteraner, vem skapade den första längsta? Jag tippar SadamJR eller debatt. OK, om syftet inte var att skapa en lång tråd men ändå.. vem var pionjären?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni veteraner, vem skapade den första längsta? Jag tippar SadamJR eller debatt. OK, om syftet inte var att skapa en lång tråd men ändå.. vem var pionjären?

Det är helt omöjligt att kolla upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det är helt omöjligt att kolla upp.

WTF, går du Gilbert på mitt arsle och ber mig googla det!!?? 😮 Nu jävlar 😠☺️

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

https://www.studio.se/index.php/forum/77-chatt-avdelningen/

Pluffo alltså... hm. Jag hade hoppats på att bli ugglad men ...ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det brukar vara sådana där smala (ej smalfilm) franska filmer med abort-tema...typ "16-årig tjej blir ofrivilligt på smällen och går loss med rostig stålgalge" 😑 Fast iofs; hellre det än poetry slam 😛

Brukar du gå på film på kulturhuset i åtvidaberg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Händer det verkligen varje gång alltså, då måste det vila en förbannelse över dig, låter jobbigt. Aldrig hänt mig, men sen är ju jag grym också.

Nu har jag inte varit på bio på evigheter, men sånt hände ganska ofta och jag blir alldeles för förbannad. Bättre att stanna hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni veteraner, vem skapade den första längsta? Jag tippar SadamJR eller debatt. OK, om syftet inte var att skapa en lång tråd men ändå.. vem var pionjären?

Jag är en gröngöling och debatt lär ha bytt identitet mitt i alltihop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar du gå på film på kulturhuset i åtvidaberg?

Jag skulle vilja säga "ja, jätteJÄTTEofta" men tyvärr blir det ett "nej" från mig 😑

Vi hade en snubbe från Åtvid i min klass i Norrköping. Han verkade ju ganska skön tills en dag då det var "urban krigsföring" med försvaret. En massa soldater sprang runt i Norrköpings centrum och lekte krig. Den här killen, som vi kan kalla för Göran, blir alldeles till sig och meddelar medelst viskande stämma att "DÄR borde de placera en snaaajper som täcker båda vinklarna där va'" och "fan, vilka duktiga snubbar de verkar vara". Dagen efter kom han till skolan med en grön tisha som det står "Jägare" på. På något sätt får han skylla sig själv... Jag frågade honom på fyllan om hans föräldrar hade fått några barn som var normala. Han bara fnissade som svar (han var rätt stukad).

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, nu fattar jag vad Pazo menade med att rensa avlopp är lite äckligt. INTE min framtida hobby insåg jag snabbt! 😛

Men så duktig man känner sig efteråt!

Av den anledningen har jag utnämnt mig själv till avloppsansvarig här i kollektivet. Så går det för oss som behöver lite anledningar att känna sig värdefull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men så duktig man känner sig efteråt!

Av den anledningen har jag utnämnt mig själv till avloppsansvarig här i kollektivet. Så går det för oss som behöver lite anledningar att känna sig värdefull.

Bor det kvinnor alt. långhåriga män i detta kollektiv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Lax, har du något handfast tips på hur man effektivast övar upp sin ritfärdighet? Just nu sitter jag och ritar av ansikten. Fick till ett riktigt bra, två sådääär. Men sen kommer hela kroppar med armar och allt, och så förstås annat än människor.

EDIT: Och sen vill jag ju kunna rita på frihand, inte bara rita av förstås.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja säga "ja, jätteJÄTTEofta" men tyvärr blir det ett "nej" från mig 😑

Vi hade en snubbe från Åtvid i min klass i Norrköping. Han verkade ju ganska skön tills en dag då det var "urban krigsföring" med försvaret. En massa soldater sprang runt i Norrköpings centrum och lekte krig. Den här killen, som vi kan kalla för Göran, blir alldeles till sig och meddelar medelst viskande stämma att "DÄR borde de placera en snaaajper som täcker båda vinklarna där va'" och "fan, vilka duktiga snubbar de verkar vara". Dagen efter kom han till skolan med en grön tisha som det står "Jägare" på. På något sätt får han skylla sig själv... Jag frågade honom på fyllan om hans föräldrar hade fått några barn som var normala. Han bara fnissade som svar (han var rätt stukad).

Jaha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lax, har du något handfast tips på hur man effektivast övar upp sin ritfärdighet? Just nu sitter jag och ritar av ansikten. Fick till ett riktigt bra, två sådääär. Men sen kommer hela kroppar med armar och allt, och så förstås annat än människor.

Du kanske skulle börja med hus eller nåt istället. Hitler lärde sej aldrig rita människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Du kanske skulle börja med hus eller nåt istället. Hitler lärde sej aldrig rita människor.

Jag står ju i andra änden politiskt så då är det väl logiskt att jag börjar rita i andra änden också.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske skulle börja med hus eller nåt istället. Hitler lärde sej aldrig rita människor.

Jo, han började men sedan gick det åt helvete.I rent vredesmod gasade han dem i stället 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är många som har frågat sej hur utvecklingen i europa skulle ha varit om hitler hade kommit in på konstakademin i wien.

Vi hade förmodligen haft ett ultrakommunistiskt samhälle, lika präglat av pogromer som 30-talets Tyskland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi hade förmodligen haft ett ultrakommunistiskt samhälle, lika präglat av pogromer som 30-talets Tyskland.

Nej jag tror vi hade varit styrda av robotar byggda av aliens och placerade på jorden för att fungera som härskarras. Vart sjätte år kommer aliensarna hit och tittar till robotarna och ger oss mat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lax, har du något handfast tips på hur man effektivast övar upp sin ritfärdighet? Just nu sitter jag och ritar av ansikten. Fick till ett riktigt bra, två sådääär. Men sen kommer hela kroppar med armar och allt, och så förstås annat än människor.

EDIT: Och sen vill jag ju kunna rita på frihand, inte bara rita av förstås.

Haha.

Jag har ju pluggat några år för att svara på den frågan. Ja, jag har många tips. 🙂

Men de gör sig inte särskilt bra i skrivform och det är sen kväll. Vi får fortsätta med det imorgon.

Ett snabbt tips du kan göra om du ritar av något är att vända det du ritar av uppochner. Så utgår du mindre från din slentrianföreställning om hur något ser ut och tänker mer på linjer och former. Som är det viktigaste att lära sig se. Om du vill bli duktig på att rita av saker - lär dig se 1. se lutningar på linjer. T.ex ögon - går de neråt vid insidan, eller utåt mot kanterna? Jämför sylvester stallones ögon med typ Bruce Lee's. Sen lär man sig känna igen vissa arketyper. Du sa att du gjort ett neandertalarhuvud. Antagligen har du gjort en låg panna, då. Förlång avståndet mellan hårfästet och ögonbrynen så blir det mindre neandertaligt.

Såna där saker kan vara bra att minnas när man tecknar av något för att sedan använda när man tecknar något på frihand. Om man vill göra en gubbe som ser dum och neandertalig ut, t.ex.

Men som sagt, det är sent. Kanske kan spela in en liten videosnutt eller nåt åt dig i helgen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag tror vi hade varit styrda av robotar byggda av aliens och placerade på jorden för att fungera som härskarras. Vart sjätte år kommer aliensarna hit och tittar till robotarna och ger oss mat.

😆 Vad du än tar så vill jag ha två av det, tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...