Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

åh tack, va roligt att du gillade den! Någonting i den är ostämt, hörs på refrängen, hehe.

Bra! Ösig radiovänlig pop.

Men låt inte som Claes,

det är inget farligt ostämt i refrängen,

det är bara några krockande toner.

Bra när du höjt basen sedan.

****

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lära mig rita rent allmänt. Vet inte vad du menar med hur? Det blir till att öva.

Åh. Jag tänkte om du ville göra figurativt som tar hänsyn till ljus o skugga. Eller naivt.. eller serier.. eller om du ville bli duktig på idéarbetet.. osv.

rembrandt.jpg

Assar.jpg

ernst22.jpg

Menar du bara rita med penna eller menar du färglägga också?

Jag är ju bildlärare.. så säg till om du vill ha input. Finns en del genvägar om man vill lära sig rita/teckna/måla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ju bildlärare.. så säg till om du vill ha input. Finns en del genvägar om man vill lära sig rita/teckna/måla.

Ja, det är du ju! Det tänkte jag inte på.

Jag tänker mig väl inte kanske superavancerade saker, men dugligt. Alltså det är ju Isabellas teckningar som fått mig att vilja lära mig, så lite på den nivån:

DSC_0023-2.jpg

Untitled-3.jpg

Men det tar ju år. Så halvvägs iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Längsta!

Såhär lite för sent: jag hade också en tämligen sopig dag igår. Bråkade med mina kollegor. Idag har det dock varit bättre och jag kände att ett rejält gräl rensade luften och att jag fick lite upprättelse 🙂

I em har jag suttit i möte men det vart ganska najs ändå. Vi fick smörgåstårta.

Alltså, jag har musiken till en kickassrefräng och kanonackord till versen. Men jag har ju aldrig energi att sätta mig att göra det. Hade hoppats att jag skulle sätta det till helgen men... blir det sol så vill man ju umgås lite med polare. Tydligen en totalfest på G...erhm..någonstans ute på Gränsö 😕 Ska höra om Längsta är inbjuden 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra! Ösig radiovänlig pop.

Men låt inte som Claes,

det är inget farligt ostämt i refrängen,

det är bara några krockande toner.

Bra när du höjt basen sedan.

****

🙂

Tackar debatt! Det verkar funka alltså. Ska titta på basen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, nu fattar jag vad Pazo menade med att rensa avlopp är lite äckligt. INTE min framtida hobby insåg jag snabbt! 😛

😆 Börja jobba inom äldre vården och du ska få se och känna vart ifrån alla äckelheters moder är sprungen ur.

Sedan när blev rensa avlopp en hobby? Möjligtvis ett tidsfördriv (dock ej att dö för), ett nödvändigt ont måhända men "hobby"? Neee

Link to comment
Dela på andra sajter

😆 Börja jobba inom äldre vården och du ska få se och känna vart ifrån alla äckelheters moder är sprungen ur.

Tack men nej tack! 😛 Har hört grejer från folk som jobbat inom vården, byta blöja på gamla, kateter och allt vad det heter (rim!), meeeeeh. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack men nej tack! 😛 Har hört grejer från folk som jobbat inom vården, byta blöja på gamla, kateter och allt vad det heter (rim!), meeeeeh. 😄

Bljöbyte lär du inte komma undan om du skaffar kids och KAD:ar lär du inte få byta om du "bara" är vårdbiträde (det är det SSK:rna som sköter) men det är karaktärsdanande att tvätta rynkig gubbmage 😆

Iofs, som USK:a på sjukhuset har jag bytt ett antal stomipåsar och DET, min vän... DET är gross! Det luktar verkligen, verkligen inte gott alls!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bljöbyte lär du inte komma undan om du skaffar kids och KAD:ar lär du inte få byta om du "bara" är vårdbiträde (det är det SSK:rna som sköter) men det är karaktärsdanande att tvätta rynkig gubbmage 😆

Iofs, som USK:a på sjukhuset har jag bytt ett antal stomipåsar och DET, min vän... DET är gross! Det luktar verkligen, verkligen inte gott alls!

Ah men asså, är ju inte samma grej på en bebis, mycket mer äckligt på en gammal gubbe eller tant. 😛 Nej, tacka vet jag hållfasthetsberäkningar, fenita elementanalyser och mekanik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, tacka vet jag hållfasthetsberäkningar, fenita elementanalyser och mekanik.

Uuuuuuuah! Åh förlåt mig, jag somnade till där ett tag. You were saying? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ha haa, jag var ytterst nära att toffla till min fackligarepresentantkollega/whatever när jag har visade någonting hans syrra hade skrivit på Facebook. Ngn random copy/paste-grej, typ "Fast jag inte gråter behöver det inte betyda att jag inte är ledsen" bla bla blaaa

Varvid denne kollega säger "Jäklar, min syrra är bra på att hitta på saker. Önskar att hon kunde bli författare"... sedan yrade han om det där ett tag och frågade efter en kvart "har du facebook?"

CHAE: "Asså...nänä"

Kollegan: "Va' synd. annars hade jag kunnat lägga till dig som vän" *stort leende*

CHAE: *oerhört tyst, nästan ohörbart* "um, troligt"

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...