Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Jag är lite tveksam till det faktiskt, det är inte samma sak att lira synthslingor som att spela piano. Att lägga en baslinje med vägda tangenter skulle bara kännas fel, och att spela piano på ovägda känns inte heller bra.

Min kompis har nåt i stil med den här med 88 tangenter. Han är pianist i 1a hand och han är nöjd, men du gör ju som du vill.

428018_800.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är lite tveksam till det faktiskt, det är inte samma sak att lira synthslingor som att spela piano. Att lägga en baslinje med vägda tangenter skulle bara kännas fel, och att spela piano på ovägda känns inte heller bra.

Håller med till fullo.. Och lira hammond på en sån är ganska smärtsamt.

..iallafall när jag lirar. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med till fullo.. Och lira hammond på en sån är ganska smärtsamt.

..iallafall när jag lirar. 😱

Smärtsamt? 😮

Hur jävla hårt spelar du egentligen? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Är lite sugen på en iphone eller ipad för att komma åt alla kul appar, men iphone är så liten skärm och jag har inte råd med båda. Är det nån som vet om man kan ringa med en ipad?

*Riiiing*

"- Hello... Uhuh... Yeah... Oh yes, he's here. It's for you!"

john-biggs-ipad-phone-420x275.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kompis har nåt i stil med den här med 88 tangenter. Han är pianist i 1a hand och han är nöjd, men du gör ju som du vill.

428018_800.jpg

Köp den Fidden! Den har ju hammarmekanik. Inbyggd 128-spårs sequenser - 104 MIDI & 24 audio!

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp den Fidden! Den har ju hammarmekanik. Inbyggd 128-spårs sequenser - 104 MIDI & 24 audio!

varför skulle jag skaffa en sequenser när jag redan har en daw?

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vad Yamahas motsvarighet heter. För den som vill ha en Allt-i-Ett-instrument så är det nog toppen! Såg att det fanns fina expansioner att skaffa till Roland Fantom G8 också, typ trummor och brass. Fantom med F. 32000 kr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...