Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Vad säger ni spontant om följande skylt uppsatt utanför entrén "Medicinmottagningen i Västervik - döda patienter klagar inte" ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

"Durumvete har en gul frövita, vilket ger t ex pasta dess färg. En produkt som kan fås vid en speciell malning är mannagryn (vilket jag seriöst vomerar av) som består av ett granulat av frökärnan. Gryn gjorda av durumvete används för högklassig pasta och bröd (gott). Det finns också en röd durumvete, som används främst till djurfoder (oj då)."

Skulle ta reda på om nudlar var gjorda av durumvete och fann ovanstående info.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Clavia nord piano 88, köpa eller?

Vill nog ha ett nåt klaviatur med bra pianoljud och pianokänsla. tror det får bli en tripp till nån musikaffär och prova lite.

Man får väl anta att Nord Piano 88 har samma Hammer Action som Electro III HP (den fjärde tangentversionen av Electro), som lär vara grym.

Link to comment
Dela på andra sajter

Clavia nord piano 88, köpa eller?

Vill nog ha ett nåt klaviatur med bra pianoljud och pianokänsla. tror det får bli en tripp till nån musikaffär och prova lite.

Om jag hade råd med nåt sånt där skulle jag köpa en superworkstation från yamaha eller roland. Man kan göra alltig med dom och 88tangentsvarianterna funkar bra som piano oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag hade råd med nåt sånt där skulle jag köpa en superworkstation från yamaha eller roland. Man kan göra alltig med dom och 88tangentsvarianterna funkar bra som piano oxå.

Jag är lite tveksam till det faktiskt, det är inte samma sak att lira synthslingor som att spela piano. Att lägga en baslinje med vägda tangenter skulle bara kännas fel, och att spela piano på ovägda känns inte heller bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helst ska man ju köpa ett riktigt piano, ta bort strängarna och sätta dit midi-grejer.

som att skaffa flickvän, ta bort fittan och sätta dit en fleshlight.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helst ska man ju köpa ett riktigt piano, ta bort strängarna och sätta dit midi-grejer.

😆 Nääää! Se Paz' citat i min sign.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...