Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Som svar på allas motfrågor - det är bra med mig, under omständigheterna.

Min flickvän har en knöl i bröstet som dom skulle röntgat idag, men det fanns inte plats, trots en akut-remiss från hennes läkare. Hennes läkare säger att det antagligen är något med lymfkörtlarna men tills vi med säkerhet vet är man allt mer än lite skakis kan man säga...

Men oj då. 😕 Håller också tummarna här då Micke.

Jag har fått typ pigmentfläckar på bröstet senaste året, ljusbruna som har vuxit långsamt. Vet inte vad det är, Chae? 😕 Har ringt vårdcentralen men de sade att de normalt inte kollar sånt, hepp, tänk om det e C...

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

slapbas är ju naturvidrigt.

om jag någon gång behöver hjälp med att spy så behöver jag bara gå in på youtube och söka typ "les claypool solo".

ÖRK

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jäklar vilken basist Saddam! 😄 Lite för mycket men ballt.

Jag slappade en del på bas när jag lirade som mest, men kom inte så långt, men kul e det!

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Men oj då. 😕 Håller också tummarna här då Micke.

Jag har fått typ pigmentfläckar på bröstet senaste året, ljusbruna som har vuxit långsamt. Vet inte vad det är, Chae? 😕 Har ringt vårdcentralen men de sade att de normalt inte kollar sånt, hepp, tänk om det e C...

Det är dina bröst som börjar växa... 😆😮 F'låt! 😑

Det kan vara så att det bara är random pigmentförändringar i huden. Helt normalt. Ibland så spontanmuterar cellerna på egen hand och det är ingen big deal. Så länge de är ljusbruna är det ingen fara. Du behöver nog inte vara orolig för cancer. Hade det varit fara å färde så hade det gjort lite ont när du tryckt på dem (pigmentfläckarna alltså).

Hade de varit mörkbruna och gjort ont (typ ömmat vid tryck) så hade jag gett dig rådet att försöka fixa en akuttid med biopsi.

Micke H: en biopsi på din tjejs lymfor är nog ingen dum idé. Håller tummarna jag också. Men måla inte fan på väggen, bara. Jag vet hur du känner dig (och hur din tjej känner sig också).

Dagens power-råd är: ha is i magen, måla inte fan på väggen och se till att läkaren/läkarna tar alla nödvändiga prover.

Link to comment
Dela på andra sajter

slapbas är ju naturvidrigt.

om jag någon gång behöver hjälp med att spy så behöver jag bara gå in på youtube och söka typ "les claypool solo".

ÖRK

T a c k !

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä de går junte att kolla på svt-play nu. Dumma dator.. 😠

Det beror sannolikt på att du nått upp för gränsen för hur mycket du får "ladda ned" denna månad enligt din Internetleverantör.

Även om streamade tv-program egentligen inte är nedladdning i den bemärkelsen att du sparar ju inte programmen på datorn, så

räknas det ändå som nedladdning.

Det drabbade ju mig som skaffade Viaplay för en dryg vecka sedan. Efter 3 filmer och 3 fotbollsmatcher var det tvärstopp,

inte från betaltjänsten Viaplay utan från Internetleverantören 3. Jag hade nått upp till 20 GB på det lilla. Det går snabbt.

Imorgon ska jag skriva till Viaplay och avbeställa det. Varför betala 199 kr i mån när man inte kan använda det?

😐

Link to comment
Dela på andra sajter

debatt är grön... och sadam är gul. 😑

😄 Schysst att du redde ut det där. Dagens ros till dig 🥰 NU känns allting mycket bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det är dina bröst som börjar växa... 😆😮 F'låt! 😑

Det kan vara så att det bara är random pigmentförändringar i huden. Helt normalt. Ibland så spontanmuterar cellerna på egen hand och det är ingen big deal. Så länge de är ljusbruna är det ingen fara. Du behöver nog inte vara orolig för cancer. Hade det varit fara å färde så hade det gjort lite ont när du tryckt på dem (pigmentfläckarna alltså).

Hade de varit mörkbruna och gjort ont (typ ömmat vid tryck) så hade jag gett dig rådet att försöka fixa en akuttid med biopsi.

😆 Lustigkurre där. 😄

Nämen tack för kommentar, kändes bra att få något utlåtande. De gör inte det minsta ont så är väl ingen fara.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror sannolikt på att du nått upp för gränsen för hur mycket du får "ladda ned" denna månad enligt din Internetleverantör.

Nädå de e inte det men nu har det funkat bra av nån anledning.

Tack för att du ändå är hjälpsam, Debatt!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina inlägg är vanligtvis lite kortare.

...och det är väl du som hade någon typ av släkting här i Västervik va? Som t o m jobbade på sjukan?

Och det är debatt som spontanstretchar på fest...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men oj då. 😕 Håller också tummarna här då Micke.

Jag har fått typ pigmentfläckar på bröstet senaste året, ljusbruna som har vuxit långsamt. Vet inte vad det är, Chae? 😕 Har ringt vårdcentralen men de sade att de normalt inte kollar sånt, hepp, tänk om det e C...

Vårdcentral förkortas vc, men man får dubbelt så mycket hjälp av att uppsöka ett wc.

Link to comment
Dela på andra sajter

😆 Lustigkurre där. 😄

Nämen tack för kommentar, kändes bra att få något utlåtande.

Anytime, anywhere

*rider bort i solnedgången*

Link to comment
Dela på andra sajter

Vårdcentral förkortas vc, men man får dubbelt så mycket hjälp av att uppsöka ett wc.

Ord på det, hund. Kommer du med huvudet under armen säger vc: "Ta två Panodil och ring oss på måndag". Det ska oerhört mycket till om det händer någonting av vikt på vc. Skamligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade de varit mörkbruna och gjort ont (typ ömmat vid tryck) så hade jag gett dig rådet att försöka fixa en akuttid med biopsi.

Seriöst? Jag har ett femtiotal nästan svarta sådana, en del rätt stora.

Haft dem i 20 år ungefär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Seriöst? Jag har ett femtiotal nästan svarta sådana, en del rätt stora.

Haft dem i 20 år ungefär.

Rökare?

Diabetiker?

Handskas du med "farliga" kemikalier i ditt jobb?

Har du haft borrelia?

Fått blodtransfusion?

Reumatism?

Link to comment
Dela på andra sajter

Rökare?

Diabetiker?

Handskas du med "farliga" kemikalier i ditt jobb?

Har du haft borrelia?

Fått blodtransfusion?

Reumatism?

Nej

Nej

Nej

Nej

Nej

Nej

Däremot fick jag nästan samtliga på en gång, på min första solsemester.

Med tiden har de blivit mörkare och upphöjda.

Vid en kontroll på Frölunda sjukhus för sisådär 10 år sedan så sa

läkaren att jag skulle akta mig för solen fortsättningsvis. Hon

höll en borste med stålpiggar i handen och sa att hon kunde borsta

bort dem om jag ville. Men en del är ju inte upphöjda alls, så hur ska

såna kunna borstas bort?

Min förra vårdcentralläkare sa att de flesta var fjällvårtor och att

sådana brukar man inte få före 85. Men alla är ju inte fjällvårtor,

som sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...