debatt Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Svårt att dra djupa andetag sedan några dagar och ständig känsla av att vilja andas mer men inte nå toppen på andetaget. Ska jag söka? Chae? Nån annan? Risken är att du blir astmaklassad och får kortison som ger dig högt blodtryck, glaukom och diabetes. Prova istället med att träna upp konditionen samt ta en sväng förbi Apoteket och se om de kan göra ett allergitest - en del tester utförs ju numera där. Kan ju vara pollen eller liknande som gett problemen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Det bästa med att min mobil inte funkar är att jag inte kan prata med mamma => kan berätta via mejl att det inte blir något sommarjobb. Har inte hon mobil? Du kunde sms-a det när din mobil fungerade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Keynes förutspådde att hans barnbarn bara skulle behöva arbeta tre timmar i veckan eller nåt sånt, pga effektiviseringar, men istället kör vi på med samma arbetstider och överproducerar en massa skit istället såatte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Jag gör det för att jag måste (desperation) Jag gör det för att jag borde (rationalisering) Jag gör det för att jag vill (inspiration) Enligt ovanstående: hur tänker ni när ni skapar? och när ni dricker kaffe? Jag tycker inte att dina verb måste/borde/vill hör ihop med substantiven desp/rat/insp. Och jag dricker inte kaffe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Jag gör det för att jag måste (desperation) Jag gör det för att jag borde (rationalisering) Jag gör det för att jag vill (inspiration) Enligt ovanstående: hur tänker ni när ni skapar? och när ni dricker kaffe? Det började med inspiration, som gått över till rationalisering, men nu snart blir det väl desperation om jag inte passar mig. Kaffe dricker jag ej. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Keynes förutspådde att hans barnbarn bara skulle behöva arbeta tre timmar i veckan eller nåt sånt, pga effektiviseringar, men istället kör vi på med samma arbetstider och överproducerar en massa skit istället såatte För övrigt hittade jag en bok på myrorna som heter "Marx för nybörjare" som jag har börjat läsa. Väldigt lättläst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Jag gör det för att jag måste (desperation) Jag gör det för att jag borde (rationalisering) Jag gör det för att jag vill (inspiration) Enligt ovanstående: hur tänker ni när ni skapar? och när ni dricker kaffe? Allihop på en gång! ..och kaffe älskar jag. ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Uttalas det "kejns"??? Jag har alltid sagt "kins". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 autoregressiva processer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Uttalas det "kejns"??? Jag har alltid sagt "kins". Kejns, ja. Vad handlar Marx-boken om? Marx antar jag men menade lite mer än så. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Kejns, ja. Vad handlar Marx-boken om? Marx antar jag men menade lite mer än så. Det är liksom halvt tecknat lite humoristiskt. Lite smålarvigt, men man fattar rätt bra. Först är det en kort biografi, sen går den in på hans influenser, typ gamla greker och sen hela filosofihistorien fram till 1800-talet, och det är så långt jag har kommit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Uttalas det "kejns"??? Jag har alltid sagt "kins". Det stavas Keynes men uttalas Kejns. Det stavas Friedman men uttalas Fridman. Det heter Marx och uttalas Marx. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Det stavas Keynes men uttalas Kejns. Det stavas Friedman men uttalas Fridman. Det heter Marx och uttalas Marx. Det stavas de Batt och uttalas debatt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Nu finns en annan remix vi gjort på spotify (den vi blev mer nöjda med). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Det är liksom halvt tecknat lite humoristiskt. Lite smålarvigt, men man fattar rätt bra. Först är det en kort biografi, sen går den in på hans influenser, typ gamla greker och sen hela filosofihistorien fram till 1800-talet, och det är så långt jag har kommit. Den är bra, en klassisk bokserie. Finns för många idéhistoriska personer.. typ Sartre för nybörjare, nietzsche för nybörjare osv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Den "officiella" är ganska basfattig i jämförelse med vår egna master. Det är lite tråkigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Marx får mig att tänka på när vi hade en kurs där Marx lära ingick. Vi hade en marxist från Vänsterpartiet, som lärare då. Det fanns ett bihang studenter där som var inbitna marxister med på kursen och de satt alltid i mitten. Jag fick en del kritik eftersom jag inte var marxist. Men sedan på tentamen visade det sig att jag var den enda som hade fattat vad Marx menade. 9 poäng av 9. Den mest hånfulle hade 6. Va gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Den "officiella" är ganska basfattig i jämförelse med vår egna master. Det är lite tråkigt. Det brukar bli så. De kanske vill utgå från den för en LP-utgåva sedan... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Den är bra, en klassisk bokserie. Finns för många idéhistoriska personer.. typ Sartre för nybörjare, nietzsche för nybörjare osv. Har du läst alla böcker från 70-talet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Jag tycker inte att dina verb måste/borde/vill hör ihop med substantiven desp/rat/insp. Copypastejade från en text. Annars håller jag med dig men tycker trots det att idén kommer fram ändå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Har du läst alla böcker från 70-talet? Nä. Jag har för det mesta tur när du droppar boktitlar. Eftersom farsan var filosofilärare fanns den där seriesamlingen hemma, det var ju undervisningsmaterial för honom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Marx får mig att tänka på när vi hade en kurs där Marx lära ingick. Vi hade en marxist från Vänsterpartiet, som lärare då. Det fanns ett bihang studenter där som var inbitna marxister med på kursen och de satt alltid i mitten. Jag fick en del kritik eftersom jag inte var marxist. Men sedan på tentamen visade det sig att jag var den enda som hade fattat vad Marx menade. 9 poäng av 9. Den mest hånfulle hade 6. Va gott! heh, gött 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Nä. Jag har för det mesta tur när du droppar boktitlar. Eftersom farsan var filosofilärare fanns den där seriesamlingen hemma, det var ju undervisningsmaterial för honom. Borde kanske se om jag kan hitta de andra i serien också. Om jag ändå ska läsa filosofi så kan det ju vara bra att få in lite grundkunskaper så. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 (redigerat) Borde kanske se om jag kan hitta de andra i serien också. Om jag ändå ska läsa filosofi så kan det ju vara bra att få in lite grundkunskaper så. http://www.amazon.com/Foucault-Beginners-Lydia-Alix-Fillingham/dp/1934389129/ref=pd_bxgy_b_img_b EDIT: Förresten har du blivit bestämt dig 100% för filosofi i Lund, alltså? EDIT2: Fanns visst på bokus också: http://www.bokus.com/bok/9781934389157/sartre-for-beginners/ Redigerat 16 maj 2011 av laxlaxlax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Den "officiella" är ganska basfattig i jämförelse med vår egna master. Det är lite tråkigt. Det låter bra! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 http://www.amazon.com/Foucault-Beginners-Lydia-Alix-Fillingham/dp/1934389129/ref=pd_bxgy_b_img_b Fast jag föredrar priset tio kronor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Saker jag försummar just nu: jättemycket. Men pallar nog inte göra skoljobb precis just nu. Kanske lite hemliggöra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Jag har varit på två föreläsningar och läst ~100 sidor idag och pazo har inte gått upp än. SLACKER!!!!!!!!! heheheehe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 http://www.amazon.com/Foucault-Beginners-Lydia-Alix-Fillingham/dp/1934389129/ref=pd_bxgy_b_img_b EDIT: Förresten har du blivit bestämt dig 100% för filosofi i Lund, alltså? Filosofi ska han väl läsa nu till hösten och Lund är väl inte förrän våren om jag fattat det hela rätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 16 maj 2011 Dela Postat 16 maj 2011 Jag har varit på två föreläsningar och läst ~100 sidor idag och pazo har inte gått upp än. SLACKER!!!!!!!!! heheheehe Klockan är halv fem och han har inte gått upp?????????????????????????????? Min pappa gick typ upp för tolv timmar sen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts