Overkill Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 Tredje och näst sista mixningen är klar. Nu ska jag vänta till efter sommaren, ta ännu en kik och sedan är det dags för mastering. Woohoo... wööööoooööhhh! Vad länge du ska vänta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 (redigerat) Vad länge du ska vänta. Fast ser man hur länge jag har hållt på med den här EP:n så är ett par månader hit eller dit ingen big deal. Började och gjorde stommen 2008, skrotade allt 2009, nyinspelning förra sommaren och mixning (samt diverse pålägg) under hösten 2010. Jag har i alla fall hållit mitt schema. Masteringen lägger evenutellt ut på eventuellt masteringshuset.se. Redigerat 15 maj 2011 av CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 Vad pratar vi för g enre?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 Fast ser man hur länge jag har hållt på med den här EP:n så är ett par månader hit eller dit ingen big deal. Började och gjorde stommen 2008, skrotade allt 2009, nyinspelning förra sommaren och mixning (samt diverse pålägg) under hösten 2010. Skrotar allt hösten 2011, börjar om våren 2012, får förslitningar i lårbenshalsen till sommaren som fördröjer fortsatta inspelningar till vintern 2013/14, hårddiskkrasch sommaren 2014 så du blir tvungen att ta om allt från backuper från 2012, börjar med det våren 2015, inspelningarna klara sommaren 2016. Börjar mixa hösten 2017, klar sensommaren 2018, skickar på mastring januari 2019, men får ingen kontakt med mastringsstudion igen förrän hösten, och då med undermåligt resultat, varpå du får skicka till nya mastringskillar våren 2020, och skivan släpps året därpå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 Vad pratar vi för g enre?? Vi pratar singer-s ongwriterro ck. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 Måste till skolan och fixa lite diagram i excel.........................................................………………………………………………………………………………… Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 Skrotar allt hösten 2011, börjar om våren 2012, får förslitningar i lårbenshalsen till sommaren som fördröjer fortsatta inspelningar till vintern 2013/14, hårddiskkrasch sommaren 2014 så du blir tvungen att ta om allt från backuper från 2012, börjar med det våren 2015, inspelningarna klara sommaren 2016. Börjar mixa hösten 2017, klar sensommaren 2018, skickar på mastring januari 2019, men får ingen kontakt med mastringsstudion igen förrän hösten, och då med undermåligt resultat, varpå du får skicka till nya mastringskillar våren 2020, och skivan släpps året därpå. 😆 Lite så. Det här projektet är Behemoth! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 😆 Lite så. Det här projektet är Behemoth! Hur många låtar, hur många musiker, hur långa låtar, hur långa musiker? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 6 st låtar. En musiker. EP:n klockar in på 20:53. En musiker á 178 cm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 6 st låtar. En musiker. EP:n klockar in på 20:53. En musiker á 178 cm. Genomsnittslåtlängd på 3:28. Tänk på att det ser snyggast ut om alla låtarna inte är 3:någonting, så om det blir så måste du klippa ut någon minut ur en låt och sätta dit på en annan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 (redigerat) Genomsnittslåtlängd på 3:28. Tänk på att det ser snyggast ut om alla låtarna inte är 3:någonting, så om det blir så måste du klippa ut någon minut ur en låt och sätta dit på en annan. 😄 Man kan ju göra så... Eller så skiter man i det och kör på 😛 Låtlängd på "tre någonting" är bra och vackert och fint och poesi. Fan, jag är så jävla glad över att jag faktiskt gjort det här projektet (även om inte innehållet är aktuellt längre). Det här kan var mitt livs mest viktiga projekt. Redigerat 15 maj 2011 av CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 näsa så lång och öron så två och svansen är svart och den sträcker sig på ut i den stora vida världen och söker med lyster sin syster kroppen solid systern gravid och älskar den husse som bär den Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 Det här kan var mitt livs mest viktiga projekt. Det är en underbar känsla! Då kan man dö meningsfull sen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 Det är en underbar känsla! Då kan man dö meningsfull sen. Jag är så gott som där 😄😕☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 (redigerat) R.I.P Birgitta Trotzig 🙁 Sorglig pagetopper. Ber om ursäkt 😑 Redigerat 15 maj 2011 av CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 telenor hade ingen gräns när jag skaffade iallafall, men det är möjligt att de har det nu... hörde någon fågel kraxa om det, men det kanske bara gällde abonnemang med både tal och internet, till smartphones. Vielen Dank! Comviq ska man tydligen inte ha iaf, eller Telia... och kanske inte 3 heller då da. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 RAGGAFRÄCKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 Vicket jälla tips!! 😆😆😄 Börjar med fem tvåor på Eutipset. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 Vicket jälla tips!! 😆😆😄 Börjar med fem tvåor på Eutipset. EU-tipset? Jag tippar på liberalerna - enade vänstern, 2 - 2. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 imejl är väldigt bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 nej jo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 Nejkvinnorskördaomd... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 Kvinnor skördar frukt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 Har man tur får man betyg på den här kursen också. Grupparbetet ska in om mindre än två veckor och vi har precis fått börja om från början för tredje gången. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 Har man tur får man betyg på den här kursen också. Grupparbetet ska in om mindre än två veckor och vi har precis fått börja om från början för tredje gången. Två veckor är väl ganska lång tid. Varför har ni fått börja om? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 (redigerat) Två veckor är väl ganska lång tid. Varför har ni fått börja om? Nja, nästa gång vi kan träffas allihop är på onsdag och redovisningen är torsdagen veckan efter. Man ska designa en experimentell studie i psykolingvistik (hjärnan och nerver och sånt). Först hade typ ingen idé rätt länge, sen fick vi någon idé som handledaren gillade, men som var så krånglig så vi inte fattade den själva. Sen spånade vi fram en grej i fredags som vi tyckte var skitsmart och kom rätt långt på, och så mejlade jag honom om det och då sa han att det lät som att det inte skulle vara en tillräckligt informativ studie och blabla. Så nu är vi på noll igen. Lär sluta med att vi kopierar en gammal exempelstudie mer eller mindre rakt av. EDIT: Ytterligare ett problem är att själva ämnet är jävligt tråkigt. Redigerat 15 maj 2011 av Dingbats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 Försörja sig som frilans-alltiallo vore ett jävligt soft liv. Eller svårt och leder till ekonomisk paranoia, men härligt på något sätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 15 maj 2011 Dela Postat 15 maj 2011 (redigerat) Tillbaka från Köpenhamn. Tillbaka från uppdraget att finna bysten på Aristoteles av Lysippos, eftersom det inte finns någon bra förlaga på nätet som visar profilen. Peppat en hel vecka på denna resa. Stället var alltså totalt proppfullt, fyra våningar, med gipsavgjutningar från de senaste 3000 åren av västerländsk konsthistoria: Här står jag bredvid Athena. Det är hon med ugglan. Precis nyfrälst efter att ha hittat stället och sett massa härliga statyer. Nike precis till höger av fottot. På den fjärde våningen började mitt hjärta bulta snabbare när jag lade märke till en välkänd helfigursstaty av sokrates. Därefter hittade jag denna hylla! Bara filosofer, diktare och annat. Ni kan se Platon uppe till vänster, sokrates i mitten av bilden. Homer just out of shot nere till vänster. Och ett litet hål. vi zoomar närme. Och närmre.. den jäveln är väck! På hela utställningen, Mer än 5000 statyer, är den som är försvunnen, den som jag korsat sundet för att titta på. Helvetes jävla skit: Sen drog vi och drack pilsner och lullade tillbaka till tåget. Redigerat 15 maj 2011 av laxlaxlax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts