Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2

Fidden

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Vad länge du ska vänta.

Fast ser man hur länge jag har hållt på med den här EP:n så är ett par månader hit eller dit ingen big deal. Började och gjorde stommen 2008, skrotade allt 2009, nyinspelning förra sommaren och mixning (samt diverse pålägg) under hösten 2010. Jag har i alla fall hållit mitt schema.

Masteringen lägger evenutellt ut på eventuellt masteringshuset.se.

Redigerat av CHAE
Dela på andra sajter

Fast ser man hur länge jag har hållt på med den här EP:n så är ett par månader hit eller dit ingen big deal. Började och gjorde stommen 2008, skrotade allt 2009, nyinspelning förra sommaren och mixning (samt diverse pålägg) under hösten 2010.

Skrotar allt hösten 2011, börjar om våren 2012, får förslitningar i lårbenshalsen till sommaren som fördröjer fortsatta inspelningar till vintern 2013/14, hårddiskkrasch sommaren 2014 så du blir tvungen att ta om allt från backuper från 2012, börjar med det våren 2015, inspelningarna klara sommaren 2016. Börjar mixa hösten 2017, klar sensommaren 2018, skickar på mastring januari 2019, men får ingen kontakt med mastringsstudion igen förrän hösten, och då med undermåligt resultat, varpå du får skicka till nya mastringskillar våren 2020, och skivan släpps året därpå.

Dela på andra sajter

Skrotar allt hösten 2011, börjar om våren 2012, får förslitningar i lårbenshalsen till sommaren som fördröjer fortsatta inspelningar till vintern 2013/14, hårddiskkrasch sommaren 2014 så du blir tvungen att ta om allt från backuper från 2012, börjar med det våren 2015, inspelningarna klara sommaren 2016. Börjar mixa hösten 2017, klar sensommaren 2018, skickar på mastring januari 2019, men får ingen kontakt med mastringsstudion igen förrän hösten, och då med undermåligt resultat, varpå du får skicka till nya mastringskillar våren 2020, och skivan släpps året därpå.

😆

Lite så. Det här projektet är Behemoth!

Dela på andra sajter

6 st låtar.

En musiker.

EP:n klockar in på 20:53.

En musiker á 178 cm.

Genomsnittslåtlängd på 3:28.

Tänk på att det ser snyggast ut om alla låtarna inte är 3:någonting, så om det blir så måste du klippa ut någon minut ur en låt och sätta dit på en annan.

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Genomsnittslåtlängd på 3:28.

Tänk på att det ser snyggast ut om alla låtarna inte är 3:någonting, så om det blir så måste du klippa ut någon minut ur en låt och sätta dit på en annan.

😄

Man kan ju göra så... Eller så skiter man i det och kör på 😛 Låtlängd på "tre någonting" är bra och vackert och fint och poesi.

Fan, jag är så jävla glad över att jag faktiskt gjort det här projektet (även om inte innehållet är aktuellt längre). Det här kan var mitt livs mest viktiga projekt.

Redigerat av CHAE
Dela på andra sajter

näsa så lång

och öron så två

och svansen är svart och den sträcker sig på

ut i den stora vida världen

och söker med lyster sin syster

kroppen solid

systern gravid

och älskar den husse som bär den

Dela på andra sajter

telenor hade ingen gräns när jag skaffade iallafall, men det är möjligt att de har det nu... hörde någon fågel kraxa om det, men det kanske bara gällde abonnemang med både tal och internet, till smartphones.

Vielen Dank! Comviq ska man tydligen inte ha iaf, eller Telia... och kanske inte 3 heller då da.

Dela på andra sajter

Har man tur får man betyg på den här kursen också. Grupparbetet ska in om mindre än två veckor och vi har precis fått börja om från början för tredje gången.

Två veckor är väl ganska lång tid. Varför har ni fått börja om?

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Två veckor är väl ganska lång tid. Varför har ni fått börja om?

Nja, nästa gång vi kan träffas allihop är på onsdag och redovisningen är torsdagen veckan efter.

Man ska designa en experimentell studie i psykolingvistik (hjärnan och nerver och sånt). Först hade typ ingen idé rätt länge, sen fick vi någon idé som handledaren gillade, men som var så krånglig så vi inte fattade den själva. Sen spånade vi fram en grej i fredags som vi tyckte var skitsmart och kom rätt långt på, och så mejlade jag honom om det och då sa han att det lät som att det inte skulle vara en tillräckligt informativ studie och blabla. Så nu är vi på noll igen.

Lär sluta med att vi kopierar en gammal exempelstudie mer eller mindre rakt av.

EDIT: Ytterligare ett problem är att själva ämnet är jävligt tråkigt.

Redigerat av Dingbats
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tillbaka från Köpenhamn. Tillbaka från uppdraget att finna bysten på Aristoteles av Lysippos, eftersom det inte finns någon bra förlaga på nätet som visar profilen. Peppat en hel vecka på denna resa.

Stället var alltså totalt proppfullt, fyra våningar, med gipsavgjutningar från de senaste 3000 åren av västerländsk konsthistoria:

102_3127.JPG

Här står jag bredvid Athena. Det är hon med ugglan. Precis nyfrälst efter att ha hittat stället och sett massa härliga statyer. Nike precis till höger av fottot.

102_3125.JPG

På den fjärde våningen började mitt hjärta bulta snabbare när jag lade märke till en välkänd helfigursstaty av sokrates. Därefter hittade jag denna hylla! Bara filosofer, diktare och annat. Ni kan se Platon uppe till vänster, sokrates i mitten av bilden. Homer just out of shot nere till vänster. Och ett litet hål. vi zoomar närme.

102_3130.JPG

Och närmre.. den jäveln är väck! På hela utställningen, Mer än 5000 statyer, är den som är försvunnen, den som jag korsat sundet för att titta på. Helvetes jävla skit:

102_3131.JPG

Sen drog vi och drack pilsner och lullade tillbaka till tåget.

Redigerat av laxlaxlax
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.