Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Många missförstår även ordet schizofreni. 🙂

Javisst gör de det.

De menade väl att jag byter stil så extremt från ena dagen till den andra,

eller från ena stunden till den andra.

De verkar inte veta om jag är den där sportige killen, den där rockige killen,

den där bohemen eller den där finklädde. När de inte kan ge en etikett blir det

jobbigt för de stackars liven.

Men det gäller ju inte bara kläder. Gillar man både litteratur, sport och musik

och mycket annat så blir det också förvirrande för många. Man måste välja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag uppfattar dryg som en positiv egenskap.

Jasså?

För mig är dryga människor extra bittra och säger alltid vad de tycker, även om det är olämpligt och utan att bry sig om de sårar någon. Det är dock en bra egenskap att våga säga vad man tycker, men man behöver vara ödmjuk också och de flesta personer har sällan båda egenskaperna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag uppfattar dryg som en positiv egenskap.

Borde inte det bero lite på innehållet då?

En tunna med ett "drygt" gift som läckt ut i havet känns ju inte nödvändigtvis lika positivt som kanske en flaska med "drygt" diskmedel.

Jag menade dock givetvis att om du uppfattade mig som otrevlig eller svår att ha att göra med så ber jag om ursäkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså?

För mig är dryga människor extra bittra och säger alltid vad de tycker, även om det är olämpligt och utan att bry sig om de sårar någon. Det är dock en bra egenskap att våga säga vad man tycker, men man behöver vara ödmjuk också och de flesta personer har sällan båda egenskaperna.

Vad jag menar är att jag aldrig skulle använda ordet "dryg" i samband med en människa, även om jag vet att många gör det nuförtiden.

Läs gammal svensk skönlitteratur från 30- och 40-talet. Där förekom det inte överhuvudtaget. Inte hos Shakespeare heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag tecknade abonnemang hos 3 så står det i kontraktet och det sas även muntligen att jag skulle få obegränsad möjlighet att använda Internet, utan att de sackade ned min hastighet - vilket Telia kör med å sin sida, enligt 3.

Blev jag förvånad i morse eller, när det första som står på skärmen är att jag använt Internet för mycket, så nu drar 3 ned hastigheten.

Blivit så antagligen sedan jag skaffade ViaPlay med sport o film.

Kontraktsbrott?

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag tecknade abonnemang hos 3 så står det i kontraktet och det sas även muntligen att jag skulle få obegränsad möjlighet att använda Internet, utan att de sackade ned min hastighet - vilket Telia kör med å sin sida, enligt 3.

Blev jag förvånad i morse eller, när det första som står på skärmen är att jag använt Internet för mycket, så nu drar 3 ned hastigheten.

Blivit så antagligen sedan jag skaffade ViaPlay med sport o film.

Kontraktsbrott?

😕

De kanske har någon klausul som säger att de kan komma att ändra villkoren. Om ändringen är av den större sorten kan man ju tycka att ett seriöst företag borde informera om och erbjuda en avsluta abonnemanget om ändringarna inte passar kunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

De kanske har någon klausul som säger att de kan komma att ändra villkoren. Om ändringen är av den större sorten kan man ju tycka att ett seriöst företag borde informera om och erbjuda en avsluta abonnemanget om ändringarna inte passar kunden.

Jepp förmodligen. Vad som är ännu mer pissigt är ju att de kör en tv-reklam nu sedan en tid där de tar 89 kr. Men jag betalar 199...

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

●██████▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

▄▄▅████████▅▄▃▂

█████████████████►

◥☼▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲☼◤

Link to comment
Dela på andra sajter

●██████▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

▄▄▅████████▅▄▃▂

█████████████████►

◥☼▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲☼◤

Har du fått inkallelse?

Jag fick nåt brev om Kambodja, var ligger det?

Jag vet att de firar nyår i april iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket är det bästa mobila bredbandet som saknar gräns?

Jag antar att det är bättre att ladda ned film eller matcher än att se det streamat...

Efter bara 4 rysare och 3 fotbollsmatcher på abonnemanget hos Viaplay kan jag inte se ett skit mer där denna månad!! 😳😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket är det bästa mobila bredbandet som saknar gräns?

Jag antar att det är bättre att ladda ned film eller matcher än att se det streamat...

Efter bara 4 rysare och 3 fotbollsmatcher på abonnemanget hos Viaplay kan jag inte se ett skit mer där denna månad!! 😳😮

telenor hade ingen gräns när jag skaffade iallafall, men det är möjligt att de har det nu... hörde någon fågel kraxa om det, men det kanske bara gällde abonnemang med både tal och internet, till smartphones.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tredje och näst sista mixningen är klar. Nu ska jag vänta till efter sommaren, ta ännu en kik och sedan är det dags för mastering. Woohoo... wööööoooööhhh!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...