Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Åkte till henne igår, hon bjöd på god räksallad, vi tänkte gå ut på pub men var kasst väder, så tänkte se film (Sound of music eller Dirty dancing) men blev istället att vi blev pratandes hela kvällen. ☺️

Idag så började vi måla en tavla tillsammans vilket var riktigt kul! Har aldrig gjort något sånt innan. En oljemålning och båda stod samtidigt med penslar och målade av ett fotografi, blev snyggt! Blir nog färdig nästa gång, langar upp en bild då. 😄

Imponerad. Hur många gånger försökte hon slita av dig kläderna?

Link to comment
Dela på andra sajter

åh, lite vin och ghost såhär på kvällskvisten. dåligt med efterfester, det är ju nu man är igång och lever.

jag blev lite kär ikväll. eller nej, men det var vackert.

Link to comment
Dela på andra sajter

åh, lite vin och ghost såhär på kvällskvisten. dåligt med efterfester, det är ju nu man är igång och lever.

jag blev lite kär ikväll. eller nej, men det var vackert.

Du var ju ute igår också, Partydjuret där!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Idag har jag en ful skjorta på mig, det är ändå ingen som ska spana in mig.

.. och just då kom en brud runt hörnet och frågade om Dingbats visste var man kan hitta "På spaning efter en tid som flytt". Hennes läppar var svagt särade och blicken dröjde sig kvar på honom.. han svarade självsäkert och erbjöd sig visa vägen. Plötsligt studsade hon till med blicken på hans skjorta, log ett medlidande leende och gick åt samma håll hon kom ifrån.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

.. och just då kom en brud runt hörnet och frågade om Dingbats visste på vilken hylla "På spaning efter en tid som flytt" stod. Hennes läppar var svagt särade och blicken dröjde sig kvar på honom.. han svarade självsäkert och erbjöd sig visa vägen. Hon stannade plötsligt till, såg skjortan, log ett medlidande leende och gick åt samma håll hon kom ifrån.

Då, just som hon vänder sig bort för att gå, greppar jag tag i hennes arm och för henne graciöst runt som en nutida Clark Gable och fryser i en avstannad tango-pose: "Bry dig inte om sådana värdsliga ting. Tänk på vår spirande kärlek och allt underbart du försummar."

"Åh, Dingbats, du är alltid så klok. Låt oss springa skrattande över sommarängar resten av våra liv."

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Men vad är GREJEN med att börja skriva och få upp folks förhoppningar om ett nytt spännande inlägg, och så bara sluta!

EDIT: Och så börjas det om från början.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

"Bry dig inte om sådana värdsliga ting. Tänk på vår spirande kärlek och allt underbart du försummar."

En jag gör grupparbete med är 26 år och flerbarnsmamma. Inte så snygg heller. Blond. Fula kläder.

Beiga bomullsbyxor, vit spetsblus och blå väst.

Ikväll gör du verkligen ditt bästa för att framstå som en skitstövel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

fyra citat

Men hon är ju gift. Och har dessutom aldrig dragit den repliken till mig.

EDIT: Och jag har aldrig haft någon anledning att känna mig attraherad till henne, oavsett kläder.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Men hon är ju gift. Och har dessutom aldrig dragit den repliken till mig.

EDIT: Och jag har aldrig haft någon anledning att känna mig attraherad till henne, oavsett kläder.

Skillnaden som ger någon rätt att döma en annan beror alltså på var ditt intresse ligger?

Det är ju en lite trång världsbild. Någon sa "var mot andra som du vill att de ska vara mot dig."

Link to comment
Dela på andra sajter

Skillnaden som ger någon rätt att döma en annan beror alltså på var ditt intresse ligger?

Det är ju en lite trång världsbild. Någon sa "var mot andra som du vill att de ska vara mot dig."

Tjejen i ditt exempel var intresserad av mig, men ångrade sig när hon såg min skjorta. Jag har aldrig varit intresserad av flerbarnsmamman, oavsett vilka kläder hon haft, även om det inte har hjälpt heller. Så det är inte jämförbara exempel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tjejen i ditt exempel var intresserad av mig, men ångrade sig när hon såg min skjorta. Jag har aldrig varit intresserad av flerbarnsmamman, oavsett vilka kläder hon haft, även om det inte har hjälpt heller. Så det är inte jämförbara exempel.

Principen är densamma. Du dömde henne på kläderna, hon dömde dig på kläderna.

Eller förresten, du t.om. nedvärderade ju henne hennes yttre.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Principen är densamma. Du dömde henne på kläderna, hon dömde dig på kläderna.

Eller förresten, du t.om. nedvärderade ju henne hennes yttre.

Men i biblioteksexemplet drar ju jag en replik som får henne på fall. Det finns inget som säger att mamman inte skulle kunna göra detsamma.

Dessutom, whatever. Ja, jag är lite ytlig, men jag accepterar i gengäld att folk är lika ytliga tillbaks.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du var ju ute igår också, Partydjuret där!

Jag är ett odjur!

Till mitt försvar var det mer dans och mindre sprit igår - i förrgår blev det mycket av båda.

Dessutom vaknade jag klockan sex och har hunnit tittat på dokumentären om Nick Drake och storstäda lägenheten. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ett odjur!

Till mitt försvar var det mer dans och mindre sprit igår - i förrgår blev det mycket av båda.

Dessutom vaknade jag klockan sex och har hunnit tittat på dokumentären om Nick Drake och storstäda lägenheten. 🙂

wow. Har dom inte uppfunnit bakfyllan än där du bor?

Link to comment
Dela på andra sajter

wow. Har dom inte uppfunnit bakfyllan än där du bor?

jag är lite ny på det här så har nog nybörjartur. eller så äter alla mina muskler upp den bara. båda är möjliga alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men i biblioteksexemplet drar ju jag en replik som får henne på fall. Det finns inget som säger att mamman inte skulle kunna göra detsamma.

Förstår inte hur det skulle rättfärdiga att någon därefter dömer den personens yttre pga kläder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

jag är lite ny på det här så har nog nybörjartur. eller så äter alla mina muskler upp den bara. båda är möjliga alternativ.

En annan gång kanske the hungover owl kommer och biter dig slött i hälsenan:

Hungover_Owl-255x300.png

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

En annan gång kanske the hungover owl kommer och biter dig slött i hälsenan:

Hungover_Owl-255x300.png

Fy satan vilken läskig rackare. Jag återgår till nykterismen.

Nu. Genast. Hupp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...