Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

"passningar åt höger och vänster men inte sagt så mycket om sitt."

Kan ju inte hjälpa att fundera vad det där skall betyda.

Det betyder att jag inte kan minnas att du pratat om några större eller mindre förändringar/oroligheter/spännande saker/livskriser/annat personligt. Rätta mig gärna om jag minns fel! Lägger ingen värdering i det såklart. Tänker att du mest varit här och kommenterat det vi andra haft för oss?

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten.. en sak som slog mig var att det mest var vi yngre som har varit personliga i tråden och berättat om livshändelser och annat. De lite äldre håller sig till vardagshändelser.. som Grahn liksom debatt och sadamjr. Fidden ibland. Dingbats i högsta grad och han är väl yngst.

Kommentar på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten.. en sak som slog mig var att det mest var vi yngre som har varit personliga i tråden och berättat om livshändelser och annat. De lite äldre håller sig till vardagshändelser.. som Grahn liksom debatt och sadamjr. Fidden ibland. Dingbats i högsta grad och han är väl yngst.

Kommentar på det?

Killis är yngst, han är 91:a. Fast troligen mentalt äldre än mig.

Ja, man blir väl luttrad och dan när man blir äldre. DET ska inte JAG bli (hör du det V4ll3?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, man blir väl luttrad och dan när man blir äldre.

Eller så är det den generationen som inte gärna är personlig. För man är van vid att andra män tar fördel av att nån visar sig personlig, visar sina svagheter,och retas. Eller så är det att svårigheterna med att förstå sig på världen tar slut och man har lättare att acceptera saker. Eller så slutar saker och hända för man har en trygg vardag med rutiner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så är det den generationen som inte gärna är personlig.

Det tror jag inte. Hade de haft internet att whina på när de var 20 hade de gjort det i samma utsträckning som folk gör idag.

Eller så är det att svårigheterna med att förstå sig på världen tar slut och man har lättare att acceptera saker.

Ja, en åldersgrej. Man tröttnar på att hålla på och hålla på till slut.

Eller så slutar saker och hända för man har en trygg vardag med rutiner.

Det hoppas jag inte. I så fall får man skylla sig själv, det går att hitta på spännande saker om man vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grahn är väl dessutom inte så fruktansvärt många år äldre än Fidden, som bara är fyra år äldre än dig. Så du har inte långt kvar. Debatt är väl ingen riktigt säker på ålder på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det betyder att jag inte kan minnas att du pratat om några större eller mindre förändringar/oroligheter/spännande saker/livskriser/annat personligt. Rätta mig gärna om jag minns fel! Lägger ingen värdering i det såklart. Tänker att du mest varit här och kommenterat det vi andra haft för oss?

Ok, det lät som det låg någon värdering i det men nu förstår jag. Har mest bara varit trött efter jobbet och bland annat därav varit ganska tyst.

Link to comment
Dela på andra sajter

😮

Nja, ett studiobord från Thomann var det. REsten kom från ordermusic.se.

Det var innan kängströms tråd brakade loss..

Umm, jag var nervös ett tag där 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

skriva mejl till lärare

skriva ett a4 till grupparbete

skriva svar på tre inlämningsfrågor

Heldag! Fan vad najssssss

Grattis!

Link to comment
Dela på andra sajter

"passningar åt höger och vänster men inte sagt så mycket om sitt."

Kan ju inte hjälpa att fundera vad det där skall betyda.

Äääsch, du var i gott sällskap. Eller nä just det, det var ju jag som var det 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan vad tidigt ni är uppe!!! 😮

Övrigt:

Anledningen till att vissa inte säger så mycket personliga saker beror på dels hur man definierar personliga saker för det första och dels att det som "ni" som hävdar vad som är personliga saker, inte inträffar i dessa personernas liv i samma utsträckning.

Vad gäller teckning och målning tror jag med rätt stor säkerhet att det till 90% beror på gener och medfödd talang. Visst kan en som inte har samma talang bli helt ok i ämnet, men

om det tar 10000 timmar att komma upp på samma nivå som den talangfulle presterar efter 1 timme, så är det mer en fråga om tidsslöseri.

Min allra bästa kompis är mer extrem. Han lever efter devisen att ALLT i livet är medfött till 100% och att inget kan ändras.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen till att vissa inte säger så mycket personliga saker beror på dels hur man definierar personliga saker för det första och dels att det som "ni" som hävdar vad som är personliga saker, inte inträffar i dessa personernas liv i samma utsträckning.

Man behöver ju inte skriva om brudar för att det ska räknas som personligt. Personliga saker händer naturligtvis i precis lika stor utsträckning i alla människors liv, dvs. precis hela tiden.

Vad gäller teckning och målning tror jag med rätt stor säkerhet att det till 90% beror på gener och medfödd talang. Visst kan en som inte har samma talang bli helt ok i ämnet, men

om det tar 10000 timmar att komma upp på samma nivå som den talangfulle presterar efter 1 timme, så är det mer en fråga om tidsslöseri.

Jag tycker inte att det är slöseri att ägna sig åt något man tycker är roligt, oavsett om man har fallenhet för det eller inte. Om det inte vore för min självdisciplin och envishet skulle jag inte ha åstadkommit mycket i livet, för jag är inte så jäkla naturligt bra på någonting.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man behöver ju inte skriva om brudar för att det ska räknas som personligt. Personliga saker händer naturligtvis i precis lika stor utsträckning i alla människors liv, dvs. precis hela tiden.

Får mig att tänka på en person som sa till mig för ett tag sedan att han har personliga problem, vilket lät allvarligt. Oj, det lät inte bra, är du sjuk, undrade jag. Men då blev han lite aggro och kontrade med: NEJ, personliga problem sa jag ju. Inte blev jag klokare för det... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Får mig att tänka på en person som sa till mig för ett tag sedan att han har personliga problem, vilket lät allvarligt. Oj, det lät inte bra, är du sjuk, undrade jag. Men då blev han lite aggro och kontrade med: NEJ, personliga problem sa jag ju. Inte blev jag klokare för det... 😆

Jag undrar vad opersonliga problem är.

Link to comment
Dela på andra sajter

EXAKT!

Jag tycker jag nämnt mina röstproblem i ett år, så jag är nog den som mest tagit upp personliga saker av alla,

möjligen efter dig då.

Ja, jag tycker du skriver jättemycket personliga saker.

Så om laxen har rätt bör du vara högst 30 då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där killen kanske menade att personliga problem är samma sak som sådant som man absolut inte ska tala om?

Att det är privata problem, alltför privata. Som att han nekats inträde till Moon-rörelsen eller har skiljt

sig från fåret Flossie eller att han är alkoholist?

Jag vet inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Personligt och personligt.. det är väl personligt att skriva "nu ska jag dricka kaffe" men jag tänkte mer i stil med hur mycket känsla som läggs ner eller hur viktigt det är för personen eller nåt.. tänker att det är skillnad på:

"Kaffedags"

och

"Nu ska jag åka till en tjej jag brevväxlat med! iiih! jag kan inte hantera mina känslor! Jag ser fram emot det här så mycket osv osv"

Var ju inte meningen att värdera någons längstadeltagande eller så. Bara hur jag uppfattat tråden sista månaden för att sammanfatta för the slej.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten har jag planerat att sen jag la ner dagboksskrivandet för ett år sen skriva årsbok istället. Så på min födelsedag varje år skriver jag en sammanfattning av året för mitt framtida jag att ha som referenslitteratur. Men det får ni inte läsa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...