Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Eftersom att mina inlägg blir mer och mer stukade så säger jag gonatt redan nu.

Simma lugnt!

BTW, dagens power-tip (enligt en samlad lokaltidningspanel nu i afton): använd inte plattång på könshåren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Håller med Lax om att det är knas med metronom när man ska skifta tempo i en låt plötsligt.

Kanske det finns någon pedal man kan köpa som gör att man kan styra metronomens tempo samtidigt som man har händerna fulla?

Mmmm.. visserligen kan man automatisera tempot i datan fast de e kanske inte riktigt samma grejj.. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde också skriva upp vad man gör innan man spelar in, så man kommer ihåg det sedan.

Jag har inte så himla lätt för att efteråt ta ut vad fasen jag gjort. Det går ju, men

det tar sån tid.

Men när man spelar in så vill man ju bara klicka på record snabbt ibland om man får en idé

man är rädd att tappa. Istället för att gå och hämta rutat kollegieblock och prova fyra

kulspetspennor som inte fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom att mina inlägg blir mer och mer stukade så säger jag gonatt redan nu.

Simma lugnt!

BTW, dagens power-tip (enligt en samlad lokaltidningspanel nu i afton): använd inte plattång på könshåren.

Goder natten håll i hatten.

Link to comment
Dela på andra sajter

På den senaste låten jag började spela in kör jag metronom i introt och sen efter det lite på känn.

EDIT: Fast inte blippblopp-metronom då. Gör ett spår med kagge, virvel, hihat.

E d det som kallas click track eller click track-metronom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom att mina inlägg blir mer och mer stukade så säger jag gonatt redan nu.

Simma lugnt!

BTW, dagens power-tip (enligt en samlad lokaltidningspanel nu i afton): använd inte plattång på könshåren.

Det är väl enda stället man riskerar att bli skallig på ändå, så...

Link to comment
Dela på andra sajter

ooorka läsa! ojojoj hemma efter en kväll på deluxe, så gött! men jag vill parta mer! :@ 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Önskar verkligen jag kunde rita. Kan man väl lära sig, men vore skönt att ha talangen också.

Jag tror iaf inte det finns något som heter talang. Man kan lära sig det mesta. Däremot tror jag det bra om man är motiverad eller lyckas belöna sig själv mentalt när man ritar osv.. så man vill fortsätta. Mest det det handlar om tror jag. Men jaujau

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om det blev bra för Laxen med pedalen till MS-20?

Still dont know.. visade sig att han hade moddat den på nåt vis. Jag fick låna med mig den mot deposition för en tusing och prova i repan.

Sen visade det sig att den behöver stereo-tele-kabel a la 6,3 mm för att kunna styra. Så jag ska fixa det innan jag vet hur den känns. Men den är i repan nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Sammanfattning till Slejnard:

Det har handlat rätt mycket om Dingbats sista månaderna. Först berättade han om en brud han brevväxlade med. Sen helt plötsligt bjöd hon in honom att komma och besöka henne på helgen. Det blev lite uppståndelse om inbjudan kunde missuppfattas. Sen enades vi att dingbats skulle åka dit. Vilket han gjorde. Lite efterspel på det också och folk tippade på om han var kär eller inte. Det har mest handlat om henne och en annan tjej, som han igår bjöd in till en releasefest för sitt bands nya skiva. Det ägnades några sidor åt hur han skulle formulera inbjudan.

Sen har Overkill och Pazo gjort stressiga remixer till en skivbolagssnubbe och det verkar gå bra för dom. Overkill blev sjuk i nån märklig grej som många blev oroade över. Han struntade i att söka hjälp och drog till Berlin. Där gick det över efter några värktabletter. Vi gissade på muskelsträckning. Samtidigt fick K9 stressrelaterade diabetessymptom. Han har ännu inte flyttat tillbaka i sitt hus som brunnit. Han utlyste också en covertävling på en av hans låtar och gav som pris en inspelningsapparat. Tävlingen är ännu inte över.

Sadamjr har ännu inte installerat sonar på sin dator men har kommit fram till att han ska göra avslappningsmusik. Han blev nostalgisk när han drack rödvin för några veckor sedan men det utvecklade vi inte i tråden.

Debatt .. har jag svårt att sammanfatta.

Memphis har träffat en tjej och han verkar lycklig med det. Det är inte riktigt officiellt och de är båda lite skrajja inför relationer verkar det som.

Neosus har jag ingen aning om. Han verkar mest ha fikat. Snackat om att han vill motionera då och då. Åmat sig över att det inte blir nån musik då och då. Lagt upp lite klipp som varit goa då och då.

CHAE har lagt en order på massa musikgrejjer från Thomann och har snackat en del om att färdigställa sitt album.

Micke har försvunnit.

Laxlaxlax har kommit till insikt att han ska leva det goda livet trots att det kanske blir ett singelliv.

Pico har varit här och hejjat lite och gjort passningar åt höger och vänster men inte sagt så mycket om sitt. Liksom Fidden. Som iochförsig också fick värk i kroppen ungefär samtidigt som K9 och overkill. Det handlade möjligtvis om att han tränat för hårt.

Drloop har tittat förbi två-tre gånger på en månad. Så också Joachime och ibland Linus. Och så har vi lyckats lura hit Valle några gånger.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Fin sammanfattning!

Det har handlat rätt mycket om Dingbats sista månaderna. Först berättade han om en brud han brevväxlade med. Sen helt plötsligt bjöd hon in honom att komma och besöka henne på helgen. Det blev lite uppståndelse om inbjudan kunde missuppfattas. Sen enades vi att dingbats skulle åka dit.

Rättelse: jag var helt på till 100% att åka dit från första början, men osäker på det mesta annat.

Memphis har träffat en tjej och han verkar lycklig med det. Det är inte riktigt officiellt och de är båda lite skrajja inför relationer verkar det som.

Nu ska jag inte lägga ord i Memphis mun, men som jag förstår det har de känt varandra länge, men att relationen börjar ta andra former nu.

Och i natt drömde jag att "latte" hette "lattes" på finlandssvenska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror iaf inte det finns något som heter talang. Man kan lära sig det mesta. Däremot tror jag det bra om man är motiverad eller lyckas belöna sig själv mentalt när man ritar osv.. så man vill fortsätta. Mest det det handlar om tror jag. Men jaujau

Om jag omdefinierar "talang" som att man är mer eller mindre naturligt intresserad av det sen tidig ålder och ägnar jättemycket tid åt det av bara farten, så att man när man blir äldre kan det mycket bättre än genomsnittet. Sen är jag inte helt säker på att det inte finns något mått av medföddhet i det också. Även om det inte väger alls lika tungt.

Men absolut kan man lära sig nästan allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Finemang resumé laxen. Var fortsätter vi?

Jag kan börja. GP Scen tävlingen speglar att Göteborg försöker vara mer rock än vad Göteborg är. Skittråkiga och mediokra rockband toppar plus någon halvkass ballad. Gemensamt med bidragen är att allt är ointressant att lyssna på om man inte är bandets/artistens morsa.

http://gpscen.gp.se/Topp.aspx

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Finemang resumé laxen. Var fortsätter vi?

Jag kan börja. GP Scen tävlingen speglar att Göteborg försöker vara mer rock än vad Göteborg är. Skittråkiga och mediokra rockband toppar plus någon halvkass ballad. Gemensamt med bidragen är att allt är ointressant att lyssna på om man inte är bandets/artistens morsa.

http://gpscen.gp.se/Topp.aspx

Är inte de allra flesta såna tävlingar så? Alltid handlar det om vem som har mest vänner som kan rösta, för inte fan sitter man där och lyssnar på bidrag för att rösta på det man gillar bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...