Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Och vad tror du nu?

ööörrrhmmm... jaaa du 😆 Jag vill fortfarande väldigt gärna gärna att det ska vara en hamburgare och att man faktiskt får en leksak till.

97645d1266800617-nightster-riders-mcwtf.jpg

EDIT: YESSS, hittade den!

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

"Miljöekonomen Tim Jacksons bok 'Välfärd utan tillväxt', som Ordfront nu ger ut på svenska, anses av många vara det främsta uttrycket i sin genre. Med tanke på att tillväxtkritik länge ansågs vara en paradgren för för drömmare och dårar som började spridas efter Romklubbens idag kusligt profetiska rapport 'Tillväxtens gränser* från 1972, är 'Välfärd utan tillväxt' ovanligt djupt förankrad i etablerade institutioner. (...) Det är en väl underbyggd, måttfull och lite torr studie, skriven i ett enkelt och klart tonläge som påminner om fjolårets 'Jämlikhetsanden'."

”Många av oss är fast i en cirkel där vi spenderar pengar som vi inte har på grejor vi inte behöver, för att göra intryck som inte är bestående på människor som vi inte bryr oss om”, menar Tim Jackson

Jomensåatte...

Link to comment
Dela på andra sajter

"Miljöekonomen Tim Jacksons bok 'Välfärd utan tillväxt', som Ordfront nu ger ut på svenska, anses av många vara det främsta uttrycket i sin genre. Med tanke på att tillväxtkritik länge ansågs vara en paradgren för för drömmare och dårar som började spridas efter Romklubbens idag kusligt profetiska rapport 'Tillväxtens gränser* från 1972, är 'Välfärd utan tillväxt' ovanligt djupt förankrad i etablerade institutioner. (...) Det är en väl underbyggd, måttfull och lite torr studie, skriven i ett enkelt och klart tonläge som påminner om fjolårets 'Jämlikhetsanden'."

”Många av oss är fast i en cirkel där vi spenderar pengar som vi inte har på grejor vi inte behöver, för att göra intryck som inte är bestående på människor som vi inte bryr oss om”, menar Tim Jackson

Jomensåatte...

Fantastiskt!

Listade han ut det alldeles själv eller hade han ett gäng schimpanser som jobbade 24-7 på det där?

Dääämn, det är andra gången ikväll jag använder det där uttrycket. 2 ggr på EN kväll, liksom. Jag ger mig själv en klapp på axeln för det. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

en random gatutecknare skissade av mig i Köpenhamn en gång. Ni vet en sådan där bild som ska vara lite smårolig, käck och parodisk. Trodde JAG. Min bild vart helt åt helvete. Tecknarfittan tog fram de värsta fysiska sidorna hos mig och på bilden var det en asfet, glasögonprydd kille med typ 15 dubbelhakor och taskig frisyr. Jag vart aslack och det var NÄSTAN så jag tog honom hårt i armen och skällde ut honom på ort och ställe. Men jag gick istället och var tvärsur i flera minuter efteråt.

Umm, jag ville fan börja slåss med honom alltså. Han kunde ta sina jävla fancy kolkritor och dra åt helvete! 😠

Vad fick du betala för teckningen??

För inte började han väl måla av dig helt utan tillstånd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad fick du betala för teckningen??

För inte började han väl måla av dig helt utan tillstånd?

Det var min tjej som tyckte "att det där vore väl kul" och jag tyckte väl också att det verkade vara en prima idé. Så "ja" tillståndet utfärdades muntligt. Jag betalade ingenting. Jag var mest sur, blev ännu surare, tjejen anade blodvite och drog mig därifrån 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var min tjej som tyckte "att det där vore väl kul" och jag tyckte väl också att det verkade vara en prima idé. Så "ja" tillståndet utfärdades muntligt. Jag betalade ingenting. Jag var mest sur, blev ännu surare, tjejen anade blodvite och drog mig därifrån 😄

Så nu är du skyldig honom pengar alltså.

Har han hört av sig?

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är EN "markerad" i metronom-tramset?

BLOPP - blopp - blopp - blopp [repeat]

enormt störande.

Du vill ha ett entonigt bloppande, ja? Det går väl att ställa i metronom-setupen?

Jag tänker aldrig på det nuförtiden, jag brukar skapa ett simpelt click-track istället. Kagge, virvel och 16-delar på hi-haten... Ibland är det ju kul att ha en shaker också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är EN "markerad" i metronom-tramset?

BLOPP - blopp - blopp - blopp [repeat]

enormt störande.

Därför att den markerar ettan. Alltså en metronom tickar i fjärdedelar och BLOPPet markerar första slaget. Ettan.... och dom andra markerar....dom andra slagen.. så att med andra ord så är blopp blopp blopp 2 3 4 och BLOPP är ettan.

Ettan kan även låta BLIPP och dom andra blopp...

Hajjaru? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Så nu är du skyldig honom pengar alltså.

Har han hört av sig?

😕

Nej nej, alltså det här var länge sedan. Jag vete fan hur jag kom in på det där. Nej, 1 st paroditecknare har ej hört av sig. Vore kul iofs om han gjorde det. Såhär 3 år efteråt. "Asså du killen, du är skyldig mig en hel del cash asså. vill gärna ha dem nu, OK?!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är EN "markerad" i metronom-tramset?

BLOPP - blopp - blopp - blopp [repeat]

enormt störande.

Jag fattar att det är för att markera att takten börjar, men jag stör mig på sånt.

Brorsan stör sig däremot på om det inte är så - utifall han nu skulle få för sig

att använda metronom öht.

Jag tycker de kunde skita i att lägga högre volym på första slaget i så fall,

möjligen ha ett annat ljud på den bara. Men jag gjorde så att jag spelade in

rimshot från fysisk trummaskin nu istället, UTAN första slag-markering.

Alla fyra slagen lika i volym och sedan i loop. Fungerar för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför att den markerar ettan. Alltså en metronom tickar i fjärdedelar och BLOPPet markerar första slaget. Ettan.... och dom andra markerar....dom andra slagen.. så att med andra ord så är blopp blopp blopp 2 3 4 och BLOPP är ettan.

Ettan kan även låta BLIPP och dom andra blopp...

Hajjaru? 😄

baloo_mowgli_retocar.JPG

"Hoppas att du har förstått?!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Lax om att det är knas med metronom när man ska skifta tempo i en låt plötsligt.

Kanske det finns någon pedal man kan köpa som gör att man kan styra metronomens tempo samtidigt som man har händerna fulla?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

På den senaste låten jag började spela in kör jag metronom i introt och sen efter det lite på känn.

EDIT: Fast inte blippblopp-metronom då. Gör ett spår med kagge, virvel, hihat.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...