Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

en random gatutecknare skissade av mig i Köpenhamn en gång. Ni vet en sådan där bild som ska vara lite smårolig, käck och parodisk. Trodde JAG. Min bild vart helt åt helvete. Tecknarfittan tog fram de värsta fysiska sidorna hos mig och på bilden var det en asfet, glasögonprydd kille med typ 15 dubbelhakor och taskig frisyr. Jag vart aslack och det var NÄSTAN så jag tog honom hårt i armen och skällde ut honom på ort och ställe. Men jag gick istället och var tvärsur i flera minuter efteråt.

Men det måste man väl inse att när man blir karikerad är det inte till sin fördel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Va i helvitte! 😆

Eller HUR!

Men det måste man väl inse att när man blir karikerad är det inte till sin fördel.

Umm, jag ville fan börja slåss med honom alltså. Han kunde ta sina jävla fancy kolkritor och dra åt helvete! 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle ha ritat av honom oxå så skulle han fått smaka på samma medusin.... ☺️

😛 Jag kan inte rita/teckna/måla öht. Men OM jag kunnat det hade jag fan gone to town alltså

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Önskar verkligen jag kunde rita. Kan man väl lära sig, men vore skönt att ha talangen också.

Mhm!

Jag gick en teckningskurs en gång men jag hade nog inte intresset. Så fort man ska plugga någonting så försvinner automatiskt allt intresse för mig. Får jag bara göra det i min egen takt och utan att någon "bedömer" skiten så är jag i himlen. men så fort det ska pluggas så "nej". Då låser det sig. Nu när jag tänker på det: Helt otroligt att jag pluggat i 18 år och klarat mig tämligen bra ändå 😄

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Min mobil är typ trasig och så är även min ipod. Så en iphone vore kanske något. Men orka 24 månaders bindningstid. Och köper man den kontant så blir totalkostnaden (inkl. abonnemang i två år då) dryga tusenlappen högre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mhm!

Jag gick en teckningskurs en gång men jag hade nog inte intresset. Så fort man ska plugga någonting så försvinner automatiskt allt intresse för mig. Får jag bara göra det i min egen takt och utan att någon "bedömer" skiten så är jag i himlen. men så fort det ska pluggas så "nej". Då låser det sig. Nu när jag tänker på det: Helt otroligt att jag pluggat i 18 år och klarat mig tämligen bra ändå 😄

Ja, att plugga kreativa grejer är ofta dötrist. Särskilt när det är någonting man inte kan ordentligt redan, så man blir tvingad att sitta och traggla. Och att man blir tvingad att hitta på idéer, så funkar inte jag annars. Jag har mina projekt som dyker upp idéer till när de kommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Min mobil är typ trasig och så är även min ipod. Så en iphone vore kanske något. Men orka 24 månaders bindningstid. Och köper man den kontant så blir totalkostnaden (inkl. abonnemang i två år då) dryga tusenlappen högre.

Vad innebär "typ trasig" i din värld? Är det "f"-tangenten som fastnat eller vad? "Trasig" i min värld är krossad display.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Min mobil är typ trasig och så är även min ipod. Så en iphone vore kanske något. Men orka 24 månaders bindningstid. Och köper man den kontant så blir totalkostnaden (inkl. abonnemang i två år då) dryga tusenlappen högre.

Tänk också på att man blir rövknullad av Steve Jobs jämna torsdagar mellan 12 och 14 om man har en Iphone (tiden kan variera beroende på bostadsort).

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, att plugga kreativa grejer är ofta dötrist. Särskilt när det är någonting man inte kan ordentligt redan, så man blir tvingad att sitta och traggla. Och att man blir tvingad att hitta på idéer, så funkar inte jag annars. Jag har mina projekt som dyker upp idéer till när de kommer.

Exakt! Förstår helt seriöst hur jag fixade 2 år på folkhögskola (afro-linje) och mu.prod.programmet på campus Norrköping i 3 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad innebär "typ trasig" i din värld? Är det "f"-tangenten som fastnat eller vad? "Trasig" i min värld är krossad display.

Ipoden har trasig skärm så jag ser inget och mobilen går inte att ringa med för den tappar täckningen hela tiden. Sms funkar men kommer emellanåt fram efter ett bra tag (30-60 min typ) och jag har också svårt skicka sms då. Får ibland typ 4 sms på en gång som samlats för att jag inte kunnat ta emot dom när dom kommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk också på att man blir rövknullad av Steve Jobs jämna torsdagar mellan 12 och 14 om man har en Iphone (tiden kan variera beroende på bostadsort).

...

😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag band upp min iPhone så nu hänger den där... 😱

Din iPhone är det ngt knas med. du fotade en bild av dig själv och den PS:ade dit ett skägg ... Bara sådär helt random 😮😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ipoden har trasig skärm så jag ser inget och mobilen går inte att ringa med för den tappar täckningen hela tiden. Sms funkar men kommer emellanåt fram efter ett bra tag (30-60 min typ) och jag har också svårt skicka sms då. Får ibland typ 4 sms på en gång som samlats för att jag inte kunnat ta emot dom när dom kommer.

Huge bummer

Link to comment
Dela på andra sajter

Din iPhone är det ngt knas med. du fotade en bild av dig själv och den PS:ade dit ett skägg ... Bara sådär helt random 😮😛

Haha.. nä de e....eeh...de... de e......eeeh....

...bugg i systemet. 😱😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha.. nä de e....eeh...de... de e......eeeh....

...bugg i systemet. 😱😊

Skägg-buggen...

Nusåhär i efterhand är det där ordet ganska äckligt. "Skägg-buggen" liksom 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...