Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Vadå, det är väl ganska självklart? Man stoppar utflödet av klägg ur den sönderpillade finnen, så det inte bildas en ny ännu värre. Det blir på sin höjd en liten pormaskliknande punkt av torkad blod.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå, det är väl ganska självklart? Man stoppar utflödet av klägg ur den sönderpillade finnen, så det inte bildas en ny ännu värre. Det blir på sin höjd en liten pormaskliknande punkt av torkad blod.

Den här typen av tejp borde va den bästa för ändamålet, eftersom den släpper igenom det mesta av klägget som alltså lyftsbort när man tar bort tejpen.

187897_196646117043428_7586832_n.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du är lite öppensinnig ändå, och kan överväga saken, ändra dig. Sådana människor uppskattar jag. Är uppväxt med en pappa som aldrig någonsin kunde ändra sig i något, t.om när han visste att han hade fel.

Usch. Jobbig egenskap.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ikväll ska jag dra och prova en korg ms-04. Känns halvlönt. Tretusen dessutom, inget vidare fyndpris.

Skulle iochförsig vara kul att kunna släppa lös traktorbas som dundrar som rullande åska.

EDIT: Om det krävs förklaring. Det är en pedal för att styra analogsyntar med foten. Har en korg ms20 som kan omvandla audiosignal till cv/gate som den dessutom kan skicka till sig själv, synten är lite halvmodulär. Det blir rätt fett med en dubbel skrikande sågtand som bas. Men saknar att kunna göra filtersvep och dylikt när man har båda händerna på instrumentet.

FenderAerodyneJazzBassGuitar.jpg

+

ms04.jpg

+

korg-ms20.jpeg

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en expressionspedal/volym för orgeln till min synth för ett år sedan och den trampade jag sönder efter två veckor. Men det var ju MusicStores egna så den kostade bara cirka 300 kr. Skulle få en ny av dem, men var tvungen att betala returfrakt för den trasiga, vilket var 250 kr. Så jag skippade det.

Plast är plast. Att skaffa Roland EV5 som egentligen rekommenderas till min synth för 900 kr lockar inte ett dugg. Det är också plast.

Den ser dessutom ut att vara byggd exakt likadant som den jag köpte som gick sönder.

Jag vill ha något gediget i metall som tål att trampas på, har inte Morley någon expressionspedal för synth? Jag gillar det märket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...