Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

EDIT: Eller kanske inte. Men spontant gillar jag "Vore kul att träffas!" bättre i slutet.

Isåfall vill jag ha det till:

jodå, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då, kom gärna! Vore kul att träffas!

Och det är alldeles för hurtigt med två utropstecken i rad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

"Det vore kul om du kom" behöver man aldrig skriva! Det tror fan att det vore kul om hon kom, för varför skulle man annars bjuda henne??

Klart man kan skriva så. För att göra tydligt att man ser fram emot att träffa en person.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Det vore kul om du kom" behöver man aldrig skriva! Det tror fan att det vore kul om hon kom, för varför skulle man annars bjuda henne??

Därför är det bättre med "kom gärna på vår releasefest om ett par veckor, om du har möjlighet".

Jag förstår dig. Vad tycker du om min nya version? Den kan putsas på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

"Läste du igenom Thomas mejl och började skriva lite på dina delar till uppsatsen igår?"

"Nej, jag satt och skrev ett inlägg på någons facebookvägg."

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

jodå, lite mycket plugg nu bara. Förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då. Kom gärna, det vore kul att ses!

Mitt sista förslag.

***

Stackars pico.

Let's go crazy in the snow. Någon gång ska man väl slå på stort också.

jodå, lite mycket plugg nu bara. förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då, kom gärna, det vore kul att ses!

Jag postar det kl. 20:45 om inget kommer emellan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur går det, Dingbats?

Bedöm själv.

Stryker nog kanske "att ses".

jodå, lite mycket plugg nu bara. förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då, kom gärna, det vore kul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Let's go crazy in the snow. Någon gång ska man väl slå på stort också.

jodå, lite mycket plugg nu bara. förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då, kom gärna, det vore kul att ses!

Jag postar det kl. 20:45 om inget kommer emellan.

Egentligen handlar det bara om hur mycket "på" du vill vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bedöm själv.

Stryker nog kanske "att ses".

jodå, lite mycket plugg nu bara. förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då, kom gärna, det vore kul!

Ja, det är bättre iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag tackat nej till två inbjudningar bara för att såg att det längst ned stod nåt i stil med "det vore kul att ses".

Tänkte instinktivt vilken idiot, varför skulle jag annars få en inbjudan för?

Det ligger ju liksom underförstått i en inbjudan om det inte gäller en avrättning.

Men det är ju jag det...

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...