Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

EDIT: Eller kanske inte. Men spontant gillar jag "Vore kul att träffas!" bättre i slutet.

Isåfall vill jag ha det till:

jodå, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då, kom gärna! Vore kul att träffas!

Och det är alldeles för hurtigt med två utropstecken i rad.

Annons
Postat

"Det vore kul om du kom" behöver man aldrig skriva! Det tror fan att det vore kul om hon kom, för varför skulle man annars bjuda henne??

Klart man kan skriva så. För att göra tydligt att man ser fram emot att träffa en person.

Postat

"Det vore kul om du kom" behöver man aldrig skriva! Det tror fan att det vore kul om hon kom, för varför skulle man annars bjuda henne??

Därför är det bättre med "kom gärna på vår releasefest om ett par veckor, om du har möjlighet".

Jag förstår dig. Vad tycker du om min nya version? Den kan putsas på.

Postat

Ju mer jag tänker på det, desto mer crazy är det att jag skriver "gör du något på kvällen den 28:e?" så rakt på sak, så det är fan vågat nog för mig. Resten kan jag fega lite.

Postat (redigerat)

"Läste du igenom Thomas mejl och började skriva lite på dina delar till uppsatsen igår?"

"Nej, jag satt och skrev ett inlägg på någons facebookvägg."

Redigerat av Dingbats
Postat

"Läste du igenom Thomas mejl och började skriva lite på dina delar till uppsatsen igår?"

"Nej, jag satt och skrev ett inlägg på någons facebookvägg."

Någons

:rolleyes:

Postat

jodå, lite mycket plugg nu bara. Förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då. Kom gärna, det vore kul att ses!

Mitt sista förslag.

Stackars pico.

Postat

jodå, lite mycket plugg nu bara. Förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då. Kom gärna, det vore kul att ses!

Mitt sista förslag.

Stackars pico.

Let's go crazy in the snow. Någon gång ska man väl slå på stort också.

jodå, lite mycket plugg nu bara. förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då, kom gärna, det vore kul att ses!

Jag postar det kl. 20:45 om inget kommer emellan.

Postat

Hur går det, Dingbats?

Bedöm själv.

Stryker nog kanske "att ses".

jodå, lite mycket plugg nu bara. förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då, kom gärna, det vore kul!

Postat

Let's go crazy in the snow. Någon gång ska man väl slå på stort också.

jodå, lite mycket plugg nu bara. förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då, kom gärna, det vore kul att ses!

Jag postar det kl. 20:45 om inget kommer emellan.

Egentligen handlar det bara om hur mycket "på" du vill vara.

Postat

Bedöm själv.

Stryker nog kanske "att ses".

jodå, lite mycket plugg nu bara. förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då, kom gärna, det vore kul!

Ja, det är bättre iaf.

Postat

Egentligen handlar det bara om hur mycket "på" du vill vara.

Ja, det är ju liksom det som hela alltihop har handlat om.

Postat

Ja, det är bättre iaf.

Eller så kör jag med "att ses". Då är jag jättepå, men någon gång ska man ju vara det också. Du får ju ditt "kom gärna"!

Postat

Ändrar till "men förresten".

jodå, lite mycket plugg nu bara. men förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då, kom gärna, det vore kul att ses!

Postat

Själv har jag tackat nej till två inbjudningar bara för att såg att det längst ned stod nåt i stil med "det vore kul att ses".

Tänkte instinktivt vilken idiot, varför skulle jag annars få en inbjudan för?

Det ligger ju liksom underförstått i en inbjudan om det inte gäller en avrättning.

Men det är ju jag det...

🙂

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.