Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Jo...

jodå, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då, det vore kul om du kunde komma!

Bättre va? Då får jag in "det vore kul". Men inget "om du vill", och det vill jag gärna få in.

Mitt band har releasefest då, kom gärna, det vore kul!

Kanske lite... nej jag vet inte.

Kanske skulle bygga ut "releasefest" lite med några ord?

😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar "det vore kul att träffas!" som avslut. För det är ju precis vad du tänker, tänker jag.

Jo det är det ju. Men fyller inte "det vore kul om du kunde komma!" lite samma funktion? Jag lutar åt alternativ ett ovan, ditt förslag i grunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så de två förslagen är nu (med rum för smärre modifikationer):

jodå, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då, det vore kul om du kunde komma!

jodå, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, kom gärna på mitt bands releasefest om du vill och kan! det är om två veckor.

Tycker fortfarande att jo tack är bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker ordet tappade den klangen i sammanhanget i mitt förslag, gav andra incitament på att du såg fram emot henne som vägde upp det:

"Förresten.. vill du komma på en releasefest för mitt bands nya skiva? Det är den 25:e blabla på kvällen. Det kommer bli en rätt stor fest så ta gärna med dig nån mer om du vill. Vore kul att ses igen!"

Tänk om hon tar med sej........en kille!

Link to comment
Dela på andra sajter

jodå' date=' lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då. det vore kul att träffas.[/quote']

Det måste absolut in ett utropstecken i slutet. Men iiiiih, vidhåller du verkligen verkligen "att träffas"? Jag tycker inte "det vore kul om du kunde komma" är så fruktansvärt mycket svagare, eller???

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte också på det. hehe fyfan.

Och vår unge werther blir fast på samma fest hela kvällen. cry cry

Nåväl. Back to reality.

Nämen alltså, det är verkligen bara kompisnivå, så det är lugnt. Hon är alldeles för utåt och social med allt och alla och allmänt supersäker i sig själv, och framför allt tre år äldre och mognare och allting, det känns inte som vi är jämlikar på det planet. Så det är lugnt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det måste absolut in ett utropstecken i slutet. Men iiiiih, vidhåller du verkligen verkligen "att träffas"? Jag tycker inte "det vore kul om du kunde komma" är så fruktansvärt mycket svagare, eller???

"Vore kul att träffas!"

Känns mer aktivt än

"det vore kul om du kunde komma."

som typ underförstått känns som att du utgår ifrån ( och medger ) att hon säkert har annat hon kan göra istället.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tycker inte du skulle ändrat texten.

Vi arbetar fram en kompromiss här. Du har absolut satt oförrytteliga spår i den nuvarande versionen.

EDIT: oförytterliga. Mitt värsta stavfel sen jag gick ut femman.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

"Vore kul att träffas!"

Känns mer aktivt än

"det vore kul om du kunde komma."

som typ underförstått känns som att du utgår ifrån ( och medger ) att hon säkert har annat hon kan göra istället.

Nu gjorde du luringar med skiljetecknen, jag vill ha utropstecken i min variant också. Men såhär då:

jodå, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då, det vore kul om du kom!

Känns det inte som det fattas något litet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Nu gjorde du luringar med skiljetecknen, jag vill ha utropstecken i min variant också. Men såhär då:

jodå, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då, det vore kul om du kom!

Känns det inte som det fattas något litet?

Ja tänk om hon inte kommer. Och det beror på ett skiljetecken på fel ställe. 😄 :D 😄

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Nu gjorde du luringar med skiljetecknen, jag vill ha utropstecken i min variant också. Men såhär då:

jodå, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då, det vore kul om du kom!

Känns det inte som det fattas något litet?

Jag tycker den sista biten ska utgå ifrån dig själv. Att du vill träffa henne.. nu låter det lite mer som att det är festen som behöver henne.

EDIT: Eller kanske inte. Men spontant gillar jag "Vore kul att träffas!" bättre i slutet.

Men som sagt, det spelar nog mindre roll så länge det är relativt städat. Nästa gång kanske du bara kan fira av något från höften?

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker den sista biten ska utgå ifrån dig själv. Att du vill träffa henne.. nu låter det lite mer som att det är festen som behöver henne.

Ja lite. Men med "det vore kul att träffas" låter det som jag i nästa andetag ska bjuda henne på fjällvandring och hummermiddag. Jag måste få fega lite här, jag klarar det inte annars!

Jag tog ju med din ytterst direkta fråga om hon gör något det och det datumet.

Jag kommer aldrig bli nöjd, jag får fan bara köra på det vi har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

jodå, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då, det vore kul om du kom!

"Det vore kul om du kom" behöver man aldrig skriva! Det tror fan att det vore kul om hon kom, för varför skulle man annars bjuda henne??

Därför är det bättre med "kom gärna på vår releasefest om ett par veckor, om du har möjlighet".

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...