Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Haha.. varför inte liksom? Om man nånsin får chansen att överanalysera så är det här i la longueure.

Hej Drloop. Såg en antiloop på väg åt ditt håll. Du borde gömma dig.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

.. och det kom du på precis nu. Alltså har du inte haft henne i tankarna. Vilket du har och skulle väl vara smickrande att få höra för henne. Precis som att du ger dig själv överläge. "Åh, nu ser jag plötsligt att du finns! Då... " Skulle gärna se att meningen lutade lite mer åt det andra hållet.

Hmm, poäng. Men till och med med bara "förresten", som var ditt förslag från början, så blir det ju ett fellut.

"Men hörrudu"? Det låter lite för stöddigt. Någonting måste jag ju ha där!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hmm, poäng. Men till och med med bara "förresten", som var ditt förslag från början, så blir det ju ett fellut.

Tycker ordet tappade den klangen i sammanhanget i mitt förslag, gav andra incitament på att du såg fram emot henne som vägde upp det:

"Förresten.. vill du komma på en releasefest för mitt bands nya skiva? Det är den 25:e blabla på kvällen. Det kommer bli en rätt stor fest så ta gärna med dig nån mer om du vill. Vore kul att ses igen!"

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Men herregud...

Din egen bedömning och analys, Dingbats, är fullkomligt lysande:

"Alltså som jag ser det, så är det först lite småtorrt: "jovars, lite mycket plugg nu bara.", det skulle man kunna säga till vem som helst när som helst. Sen kommer jag helt plötsligt på en jävligt kul idé: "men du förresten, kom gärna på mitt bands releasefest om du vill och kan!". Tjohej! Fan vad roligt! Och sen slänger jag in "det är på lördag om två veckor." för att hon ska kunna ta ställning till det.

 

Jag kan tänka mig att sätta stort M i "men":

 

jovars, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, kom gärna på mitt bands releasefest om du vill och kan! det är på lördag om två veckor"

Det rödmarkerade är det bästa av alltihop. Skriver du inte stort m i början av meningen så verkar du ju mentalt eftersatt.

Min enda invändning är "på lördag om två veckor" är för precist, för då kan hon säga att hon inte kan just den dagen (även om hon egentligen) kan, med tanke på att du ville ha det lite vagt. "Ett par veckor" är bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker ordet tappade den klangen i sammanhanget i mitt förslag, gav andra incitament på att du såg fram emot henne som vägde upp det:

"Förresten.. vill du komma på en releasefest för mitt bands nya skiva? Det är den 25:e blabla på kvällen. Det kommer bli en rätt stor fest så ta gärna med dig nån mer om du vill. Vore kul att ses igen!"

jodå, lite mycket plugg nu bara. men du förresten, vill du komma på mitt bands releasefest? det är på lördag om två veckor.

Jag gillar idén med att ställa en faktisk fråga, men det blir svårt att få ihop det med resten. Jag vill gärna ha med "om du vill och kan" eller liknande, kanske inte fullt så ursäktande, och framför allt tycker jag inte det här låter lika positivt som "kom gärna [...]!", som känns mer tjohejsan. Men då å andra sidan lite "jag kom på det här och nu".

Link to comment
Dela på andra sajter

Men herregud...

Din egen bedömning och analys, Dingbats, är fullkomligt lysande:

"Alltså som jag ser det, så är det först lite småtorrt: "jovars, lite mycket plugg nu bara.", det skulle man kunna säga till vem som helst när som helst. Sen kommer jag helt plötsligt på en jävligt kul idé: "men du förresten, kom gärna på mitt bands releasefest om du vill och kan!". Tjohej! Fan vad roligt! Och sen slänger jag in "det är på lördag om två veckor." för att hon ska kunna ta ställning till det.

 

Jag kan tänka mig att sätta stort M i "men":

 

jovars, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, kom gärna på mitt bands releasefest om du vill och kan! det är på lördag om två veckor"

Det rödmarkerade är det bästa av alltihop. Skriver du inte stort m i början av meningen så verkar du ju mentalt eftersatt.

Min enda invändning är "på lördag om två veckor" är för precist, för då kan hon säga att hon inte kan just den dagen (även om hon egentligen) kan, med tanke på att du ville ha det lite vagt. "Ett par veckor" är bättre.

Haha, färger och allt! Det här är ju underbart. Om det här går vägen har jag er att tacka för allt!

Jag håller inte med om min påstådda mentala eftersatthet, för hon skrev ju också med liten bokstav i början av mening i sitt svar. That's how we do it lixxom.

Men du har rätt i att säga exakt vilken dag är dumt, bättre att vara lite vag, så hon inte kommer undan så lätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det här går vägen har jag er att tacka för allt!

Haha nä. Antagligen spelar det typ 0,5 procent roll vad du skriver. 99.5 kommer handla om annat. Antagligen

bättre att vara lite vag, så hon inte kommer undan så lätt.

Men dahh. Hur fan pallar du? Bara kasta upp korten på bordet för fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

jovars, lite mycket plugg nu bara. men du förresten. Gör du något på kvällen den 25:e? Mitt band har releasefest då, vore kul att ses om du vill och kan komma.

Kommentar?

Här kommer en bubblare.

Jag tror jag lutar mer åt "jodå" nu faktiskt, det känns positivare. Du tror inte man kan slå ihop mening 2 och 3?

men du förresten, gör du något på kvällen den 28:e?

Det känns lite hoppigt annars, nästan lite aggro. Fan, det här blir ju svårt nu ju helt plötsligt! Eller ännu svårare. Okej, så i så fall:

jodå, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då, kom gärna då om du vill och kan!

Lite osäker på både ditt och mitt slut. Och så var det det där med exakt datum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller inte med om min påstådda mentala eftersatthet, för hon skrev ju också med liten bokstav i början av mening i sitt svar. That's how we do it lixxom.

Men du har rätt i att säga exakt vilken dag är dumt, bättre att vara lite vag, så hon inte kommer undan så lätt.

Ja, jag vet haha... det är bara jag som är författarskadad. Men nu är det ju en konversation er emellan som inte ska hålla avhandlingsnivå.

Klart att det fungerar med små bokstäver rakt av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha nä. Antagligen spelar det typ 0,5 procent roll vad du skriver. 99.5 kommer handla om annat. Antagligen

Vilket iofs är lite lugnande och irriterande.

Men dahh. Hur fan pallar du? Bara kasta upp korten på bordet för fan.

Ja, men på så sätt tvingar jag ju henne att kasta upp sina kort själv också! Om jag skriver exakt datum kan hon använda det som ursäkt, men om jag inte gör det så måste hon hitta på någon annan anledning att inte komma, och DELS kanske det kan få henne att faktiskt komma trots allt för hon inser att hon inte har något bättre för sig och DELS, om hon skyller på något annat så kan jag då enklare bedöma om det var ärligt eller om det var en bortförklaring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer en bubblare.

Jag tror jag lutar mer åt "jodå" nu faktiskt, det känns positivare. Du tror inte man kan slå ihop mening 2 och 3?

men du förresten, gör du något på kvällen den 28:e?

Det känns lite hoppigt annars, nästan lite aggro. Fan, det här blir ju svårt nu ju helt plötsligt! Eller ännu svårare. Okej, så i så fall:

jodå, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då, kom gärna då om du vill och kan!

Lite osäker på både ditt och mitt slut. Och så var det det där med exakt datum.

Tycker du ska lägga in en positiv hint om att du ser fram emot henne på nåt vis. Typ "Vore kul att ses igen"

Du upprepar "då" två gånger, frexten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket iofs är lite lugnande och irriterande.

Ja, men på så sätt tvingar jag ju henne att kasta upp sina kort själv också! Om jag skriver exakt datum kan hon använda det som ursäkt, men om jag inte gör det så måste hon hitta på någon annan anledning att inte komma, och DELS kanske det kan få henne att faktiskt komma trots allt för hon inser att hon inte har något bättre för sig och DELS, om hon skyller på något annat så kan jag då enklare bedöma om det var ärligt eller om det var en bortförklaring.

Eller skippa hela det kontrollerande synsättet. Utgå ifrån att andra menar allvar och uttryck dina egna genuina känslor. Det kommer bli missförstånd och man kommer bli lurad men det gör inte så mycket på det stora hela, det får man ta i efterhand. Det motsatta däremot, är jävligt svårt att bygga något vettigt på. Och tar energi att upprätthålla. Iallafall enligt mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du ska lägga in en positiv hint om att du ser fram emot henne på nåt vis. Typ "Vore kul att ses igen"

Du upprepar "då" två gånger, frexten.

Ja, tack, jag korrläste inte.

Men grejen med "vore kul att ses igen" är att vi har liksom egentligen aldrig "setts" tidigare. Vi har gjort övningar ihop i skolan och hon har väl tack vare att hon är utåtriktad och allmänt social mot allt som rör sig snackat lite med mig om ditt och datt, men "ses igen" låter som att vi tidigare har hängt tillsammans som polare, vilket är helt fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer en bubblare.

Jag tror jag lutar mer åt "jodå" nu faktiskt, det känns positivare. Du tror inte man kan slå ihop mening 2 och 3?

men du förresten, gör du något på kvällen den 28:e?

Det känns lite hoppigt annars, nästan lite aggro. Fan, det här blir ju svårt nu ju helt plötsligt! Eller ännu svårare. Okej, så i så fall:

jodå, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då, kom gärna då om du vill och kan!

Lite osäker på både ditt och mitt slut. Och så var det det där med exakt datum.

Känns som om du trollar bort korten nu. Håller dock med om att "jodå" kan vara bättre än "jovars" dock - det ger en något mer positiv ton.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller skippa hela det kontrollerande synsättet. Utgå ifrån att andra menar allvar och uttryck dina egna genuina känslor. Det kommer bli missförstånd och man kommer bli lurad men det gör inte så mycket på det stora hela, det får man ta i efterhand. Det motsatta däremot, är jävligt svårt att bygga något vettigt på. Och tar energi att upprätthålla. Iallafall enligt mig.

Jo...

jodå, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då, det vore kul om du kunde komma!

Bättre va? Då får jag in "det vore kul". Men inget "om du vill", och det vill jag gärna få in.

Mitt band har releasefest då, kom gärna, det vore kul!

Kanske lite... nej jag vet inte.

Kanske skulle bygga ut "releasefest" lite med några ord?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, tack, jag korrläste inte.

Men grejen med "vore kul att ses igen" är att vi har liksom egentligen aldrig "setts" tidigare. Vi har gjort övningar ihop i skolan och hon har väl tack vare att hon är utåtriktad och allmänt social mot allt som rör sig snackat lite med mig om ditt och datt, men "ses igen" låter som att vi tidigare har hängt tillsammans som polare, vilket är helt fel.

Är det meningen att "Vore kul att ses igen" ska ersätta "gärna"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det meningen att "Vore kul att ses igen" ska ersätta "gärna"?

Det får du fråga laxen, det var hans förslag.

Nu måste jag läsa igenom de förra varianterna också, blev lite orolig när du sa att jag trollade bort korten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Så de två förslagen är nu (med rum för smärre modifikationer):

jodå, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, gör du något på kvällen den 28:e? Mitt band har releasefest då, det vore kul om du kunde komma!

jodå, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, kom gärna på mitt bands releasefest om du vill och kan! det är om två veckor.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...