Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Hittade min adapter till trummaskinen, som jag letat efter halva dan.

Nu snart så... sedan intonera min akustiska gitarr. Nya strängar?

Men så kommer ju Eurovision Song Contest kl 21.

Vad heter förresten Saade?

Saade eller Sa-ade?

Vad har du för trummaskin?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gick det med översittarn?

Det gick bara bra. Sade ifrån och ställde nyanserande frågor på ett sakligt vis när han försökte makta sig. Det irriterade honom märkligt nog inte. Tror inte han är medveten om sitt egen maktmissbrukande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har mjukvaran Addicitve drums också, med Retro Pak. Nyligen har jag upptäckt mikrofonplaceringens betydelse i det programmet.

Men så tänkte jag att det går snabbare att sätta in en metronom med trummaskinen.

Den ska ju inte vara med på låten sedan. Även om jag gillar Alesis-en ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gick bara bra. Sade ifrån och ställde nyanserande frågor på ett sakligt vis när han försökte makta sig. Det irriterade honom märkligt nog inte. Tror inte han är medveten om sitt egen maktmissbrukande.

Det är väl inget han gör medvetet för egen vinning, det är väl bara så han är. Och därför blir han inte upprörd när någon säger emot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Final draft:

jovars, lite mycket plugg nu bara. men du förresten, kom gärna på mitt bands releasefest om du vill och kan! det är på lördag om två veckor.

Någon älskvärd petimäter som har synpunkter på skiljetecken och andra detaljer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inget han gör medvetet för egen vinning, det är väl bara så han är. Och därför blir han inte upprörd när någon säger emot.

Alltså det handlar mest om när han vill påpeka saker ur hans perspektiv. Som att jag lät eleverna droppa in som de vill och ha en informell stämning i klassrummet inledningsvis. Han sa nåt i stil med.. typ "man måste visa eleverna vem som bestämmer reglerna och inte visa sig svag" i ett nedlåtande tonfall. Jag sa typ "vad tänkte du på som exempel, eftersom du säger så?" och när han berättade om hans syn på inledningen förklarade jag att det var enda sättet att starta lektionen på, eftersom eleverna var vana vid att ordinarie läraren hade den traditionen.

men ja. Möjligtvis trivialt men tror många hade backat när han lade upp det första uttalandet, eftersom han bara säger vaga saker, insinuerar och dessutom slänger in svag och andra värderande ord. kasst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Final draft:

jovars, lite mycket plugg nu bara. men du förresten, kom gärna på mitt bands releasefest om du vill och kan! det är på lördag om två veckor.

Någon älskvärd petimäter som har synpunkter på skiljetecken och andra detaljer?

Nädå. Själv tycker jag det är lite för blasé, som att du vill att hon ska komma 15% eller nåt. Men det kanske är så bollen rullar. Kör hårt!

Link to comment
Dela på andra sajter

men ja. Möjligtvis trivialt men tror många hade backat när han lade upp det första uttalandet, eftersom han bara säger vaga saker, insinuerar och dessutom slänger in svag och andra värderande ord. kasst.

Men du verkar ju vara en sån som inte drar dig för att konfrontera folk, så dra upp det med honom. Han kanske blir glad. Jag kan själv märka att jag är lite sådär ibland, och det är otrevligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nädå. Själv tycker jag det är lite för blasé, som att du vill att hon ska komma 15% eller nåt. Men det kanske är så bollen rullar. Kör hårt!

Oj, bara 15%. Hur får man ihop till de resterande 85? Jag tycker... det är ju i alla fall ett utropstecken. Är "om du vill och kan" för ursäktande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, bara 15%. Hur får man ihop till de resterande 85? Jag tycker... det är ju i alla fall ett utropstecken. Är "om du vill och kan" för ursäktande?

Jag tycker ". men du förresten, " och längden på meningen är det som är för ursäktande. Alltså att den är för kort.

jovars, lite mycket plugg nu bara. men du förresten, kom gärna på mitt bands releasefest om du vill och kan! det är på lördag om två veckor.
Link to comment
Dela på andra sajter

Men du verkar ju vara en sån som inte drar dig för att konfrontera folk, så dra upp det med honom. Han kanske blir glad. Jag kan själv märka att jag är lite sådär ibland, och det är otrevligt.

Äh, jag önskar hellre vi kunde ha en professionell relation enbart. Det skulle inte passa sig att jag anmärker på hans sätt. Dessutom är jag i beroendesituation till honom, han sätter ju betyg på mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, bara 15%. Hur får man ihop till de resterande 85? Jag tycker... det är ju i alla fall ett utropstecken. Är "om du vill och kan" för ursäktande?

Och tänk på att jag fick dig att lägga in "gärna".

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker ". men du förresten, " och längden på meningen är det som är för ursäktande. Alltså att den är för kort.

Då måste jag få in en massa mer information i den om den ska bli längre... "förresten" var ditt förslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, jag önskar hellre vi kunde ha en professionell relation enbart. Det skulle inte passa sig att jag anmärker på hans sätt. Dessutom är jag i beroendesituation till honom, han sätter ju betyg på mig.

Härda ut är det som gäller alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, inte i det sammanhanget. Ord påverkas av orden runtomkring, tycker jag liksom.

Alltså som jag ser det, så är det först lite småtorrt: "jovars, lite mycket plugg nu bara.", det skulle man kunna säga till vem som helst när som helst. Sen kommer jag helt plötsligt på en jävligt kul idé: "men du förresten, kom gärna på mitt bands releasefest om du vill och kan!". Tjohej! Fan vad roligt! Och sen slänger jag in "det är på lördag om två veckor." för att hon ska kunna ta ställning till det.

Jag kan tänka mig att sätta stort M i "men":

jovars, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, kom gärna på mitt bands releasefest om du vill och kan! det är på lördag om två veckor.

Eller så kan man stryka "förresten", men då blir det lite non sequitur:

jovars, lite mycket plugg nu bara. Men du, kom gärna på mitt bands releasefest om du vill och kan! det är på lördag om två veckor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså som jag ser det, så är det först lite småtorrt: "jovars, lite mycket plugg nu bara.", det skulle man kunna säga till vem som helst när som helst. Sen kommer jag helt plötsligt på en jävligt kul idé: "men du förresten, kom gärna på mitt bands releasefest om du vill och kan!". Tjohej! Fan vad roligt! Och sen slänger jag in "det är på lördag om två veckor." för att hon ska kunna ta ställning till det.

Jag kan tänka mig att sätta stort M i "men":

jovars, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, kom gärna på mitt bands releasefest om du vill och kan! det är på lördag om två veckor.

Eller så kan man stryka "förresten", men då blir det lite non sequitur:

jovars, lite mycket plugg nu bara. Men du, kom gärna på mitt bands releasefest om du vill och kan! det är på lördag om två veckor.

Det där ordet jovars är jag inte så förtjust i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen kommer jag helt plötsligt på en jävligt kul idé: "men du förresten, kom gärna på mitt bands releasefest om du vill och kan!". Tjohej! Fan vad roligt!

.. och det kom du på precis nu. Alltså har du inte haft henne i tankarna. Vilket du har och skulle väl vara smickrande att få höra för henne. Precis som att du ger dig själv överläge. "Åh, nu ser jag plötsligt att du finns! Då... " Skulle gärna se att meningen lutade lite mer åt det andra hållet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...