SadamJR Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Ska skriva en arg lapp och nita fast den i pannan på vederbörande.
debatt Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Det hade jag inte tänkt, men det är ju en bra poäng. Annars är det mest bara att det kan jag ju ta sen, när hon har sagt ja. Känns lite att man utgår från att det enda hindret som kan vara är att tiden inte passar om man skriver när det är. Skriver man inte det låter man henne säga nej av andra orsaker också. Du kanske hade tänkt det undermedvetet? Hon kan ju säga nej av andra orsaker också även om tiden står där, men det är sant att man underlättar för någon att säga nej när klocklsaget är angivet. "Om ett par veckor" är kanske en bra variant? "Om två veckor" är en gradvis något mer exakt tidsangivelse än "ett par veckor" enligt de flesta människor uppenbarligen, även om jag personligen tycker det är precis samma sak. Du har ju inte skrivit "ungefär om ett par veckor". Ett par betyder just två och ingenting annat.
debatt Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 min föreläsare har varit med bakom långtidsutredningen Fy fan vad många såna jag har läst...
SadamJR Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 *mat* SadamJr... kan man verkligen vara blaséaktig och stel på en gång? Jag vet inte, men ok. Jag är stel och dingbats är blasé.
Overkill Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Fy fan vad många såna jag har läst... Jasså? Han skrev om "Utrikes födda på den svenska arbetsmarknaden".
debatt Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Men det är "kom gärna på..." som du röstar på alltså? Ja, det är väl klart! Det är ju jag själv som kom på det. 😆
Dingbats Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Eller kanske "... på mitt bands releasefest om du har möjlighet! den är på lördag om två veckor" Å Killis! Du är en ängel!
Dingbats Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Nu måste jag läsa igenom det här strax och beakta alla förslag.
debatt Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 (redigerat) Jasså? Han skrev om "Utrikes födda på den svenska arbetsmarknaden". LU2011 om den nya underklassen. Har du läst "Mångkultur eller Välfärd" från 2002 av Lars Jansson, f.d. universitetslektor i Företagsekonomi vid Handels Gbg? Den tar upp ett laddat ämne och belyser vissa problem, men brister i felaktig teknik. Bl.a. så beräknar han vad invandrade barn kostar samhället, men i jämförelsen tas ingen hänsyn till vad i så fall de infödda svenska barnen kostar samhället. Och "kostar" i sammanhanget har att göra med att de inte arbetar. Men vi har ju inte barnarbete. Inte konstigt, han är ju ingen nationalekonom... Tillägg: Ska säga att jag inte läst nämnda bok ännu, utan bara korta utdrag ur kritiken. Ska läsa både den och kritiken mot den utförligt och noggrant vid tillfälle, som en riktig forskare. Redigerat 12 maj 2011 av debatt
debatt Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Jag vet inte, men ok. Jag är stel och dingbats är blasé. Inte tvärtom då?
debatt Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Eller kanske "... på mitt bands releasefest om du har möjlighet! den är på lördag om två veckor" Då kan han lika gärna skriva klockslag också.
Dingbats Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Då kan han lika gärna skriva klockslag också. "... den är om två veckor" annars.
debatt Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Har svarat på en SCB-enkät idag. ENBART för att kunna fylla i den sista öppna rutan med fri text. När jag var klar med min utläggning där så visade det sig att man bara kunde skriva in 500 tecken. Jag hade skrivit in 2714 ord. Så jag fick ta bort 95% av det jag skrivit. Hade suttit i 1.5 timme med det. 😆
debatt Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 "... den är om två veckor" annars. PERFEKT! Och då pratar jag inte tempus. Det är kanske bara jag som använder mig av uttryck som "jag tar ett par såna, ett helt tjog av dem och så ge du mig ett dussin av dem också", när jag handlar. Seriöst alltså. 😐
laxlaxlax Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Ska jag verkligen formulera det som en fråga, med frågetecken och allt? Det känns lite farligt farligt. Men typ det enda som inte blir cp. Men för i helvete..
laxlaxlax Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Kan man göra pastasås på bara mjölk, ingen grädde/fräsch kräm el dyl? Med lite mjöl går det. Men blir inte särskilt.. fylligt på samma sätt.
laxlaxlax Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 (redigerat) O my vilken fruktansvärt lång dag. det är mycket av den biten på sistone. edit: TRUUUUUUUMMMM..V...VVIIII...RRR.VVVE *trummisen stupar* Redigerat 12 maj 2011 av laxlaxlax
debatt Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Hittade min adapter till trummaskinen, som jag letat efter halva dan. Nu snart så... sedan intonera min akustiska gitarr. Nya strängar? Men så kommer ju Eurovision Song Contest kl 21. Vad heter förresten Saade? Saade eller Sa-ade?
Dingbats Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 PERFEKT! Och då pratar jag inte tempus. Det är kanske bara jag som använder mig av uttryck som "jag tar ett par såna, ett helt tjog av dem och så ge du mig ett dussin av dem också", när jag handlar. Seriöst alltså. 😐 Bra, då ska vi sätta ihop det.
Dingbats Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Men för i helvete.. Jag tänkte på dig när jag skrev det.
Dingbats Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Med lite mjöl går det. Men blir inte särskilt.. fylligt på samma sätt. Jag hade nog för mycket mjöl. Det blev jättetjockt.
Dingbats Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 O my vilken fruktansvärt lång dag. det är mycket av den biten på sistone. edit: TRUUUUUUUMMMM..V...VVIIII...RRR.VVVE *trummisen stupar* Ja, det är först efter midsommar som dagarna blir kortare igen.
laxlaxlax Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Jag tänkte på dig när jag skrev det. Var inlägget allvarligt menat, då?
Dingbats Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Var inlägget allvarligt menat, då? Ja. Nu blir du arg.
laxlaxlax Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Jag hade nog för mycket mjöl. Det blev jättetjockt. så sött. Du gör den bra. Rollen som yngling.
Dingbats Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 så sött. Du gör den bra. Rollen som yngling. Det där förstår jag nog när jag blir äldre.
Recommended Posts