Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Det hade jag inte tänkt, men det är ju en bra poäng. Annars är det mest bara att det kan jag ju ta sen, när hon har sagt ja. Känns lite att man utgår från att det enda hindret som kan vara är att tiden inte passar om man skriver när det är. Skriver man inte det låter man henne säga nej av andra orsaker också.

Du kanske hade tänkt det undermedvetet? Hon kan ju säga nej av andra orsaker också även om tiden står där, men det är sant att man underlättar för någon att säga nej när klocklsaget är angivet.

"Om ett par veckor" är kanske en bra variant?

"Om två veckor" är en gradvis något mer exakt tidsangivelse än "ett par veckor" enligt de flesta människor uppenbarligen, även om jag personligen tycker det är precis samma sak. Du har ju inte skrivit "ungefär om ett par veckor". Ett par betyder just två och ingenting annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jasså? Han skrev om "Utrikes födda på den svenska arbetsmarknaden".

LU2011 om den nya underklassen.

Har du läst "Mångkultur eller Välfärd" från 2002 av Lars Jansson, f.d. universitetslektor i Företagsekonomi

vid Handels Gbg? Den tar upp ett laddat ämne och belyser vissa problem, men brister i felaktig teknik.

Bl.a. så beräknar han vad invandrade barn kostar samhället, men i jämförelsen tas ingen hänsyn till vad i

så fall de infödda svenska barnen kostar samhället. Och "kostar" i sammanhanget har att göra med att de

inte arbetar. Men vi har ju inte barnarbete. Inte konstigt, han är ju ingen nationalekonom...

Tillägg: Ska säga att jag inte läst nämnda bok ännu, utan bara korta utdrag ur kritiken.

Ska läsa både den och kritiken mot den utförligt och noggrant vid tillfälle, som en riktig forskare.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Har svarat på en SCB-enkät idag.

ENBART för att kunna fylla i den sista öppna rutan med fri text.

När jag var klar med min utläggning där så visade det sig att man bara

kunde skriva in 500 tecken. Jag hade skrivit in 2714 ord. Så jag fick

ta bort 95% av det jag skrivit. Hade suttit i 1.5 timme med det.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

"... den är om två veckor" annars.

PERFEKT! Och då pratar jag inte tempus.

Det är kanske bara jag som använder mig av uttryck som "jag tar ett par såna, ett helt tjog av dem och så ge du mig ett dussin av dem också", när jag handlar. Seriöst alltså. 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade min adapter till trummaskinen, som jag letat efter halva dan.

Nu snart så... sedan intonera min akustiska gitarr. Nya strängar?

Men så kommer ju Eurovision Song Contest kl 21.

Vad heter förresten Saade?

Saade eller Sa-ade?

Link to comment
Dela på andra sajter

PERFEKT! Och då pratar jag inte tempus.

Det är kanske bara jag som använder mig av uttryck som "jag tar ett par såna, ett helt tjog av dem och så ge du mig ett dussin av dem också", när jag handlar. Seriöst alltså. 😐

Bra, då ska vi sätta ihop det.

Link to comment
Dela på andra sajter

O my vilken fruktansvärt lång dag. det är mycket av den biten på sistone.

edit: TRUUUUUUUMMMM..V...VVIIII...RRR.VVVE *trummisen stupar*

Ja, det är först efter midsommar som dagarna blir kortare igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...