Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Isabella menar du. Det finns inget att lägga ner. Men jag tar det lite lugnt och hetsar inte upp mig över det.

Ok. När det gäller att formulera sig är jag rätt bra, inbillar jag mig.

Hur ser det ut såhär långt gällande inviten till releasefesten till henne?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. När det gäller att formulera sig är jag rätt bra, inbillar jag mig.

Hur ser det ut såhär långt gällande inviten till releasefesten till henne?

Jag tackar enormt för ditt stöd här!

Se förra och förrförra sidorna för min och laxens diskussion. Det jag har skrivit hittills som står och blinkar i rutan är "jovars, lite mycket plugg nu bara. men du förresten, ". Sen vet jag inte om jag ska skriva:

om du vill så kan du komma på mitt bands releasefest om två veckor. (eller utropstecken?)

vill du komma på mitt bands releasefest om två veckor?

kom på mitt bands releasefest om två veckor om du har lust!

eller något annat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska jag verkligen formulera det som en fråga, med frågetecken och allt? Det känns lite farligt farligt. Men typ det enda som inte blir cp.

Håller med om att det kan bli lite förlamande, lite ställt mot väggen.

Cerebral pares

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tackar enormt för ditt stöd här!

Se förra och förrförra sidorna för min och laxens diskussion. Det jag har skrivit hittills som står och blinkar i rutan är "jovars, lite mycket plugg nu bara. men du förresten, ". Sen vet jag inte om jag ska skriva:

om du vill så kan du komma på mitt bands releasefest om två veckor. (eller utropstecken?)

vill du komma på mitt bands releasefest om två veckor?

kom på mitt bands releasefest om två veckor om du har lust!

eller något annat?

"Jovars, lite mycket plugg nu bara. Nu är det så att mitt band har releasefest om två veckor, och du är varmt välkommen om du har tid och lust.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är tämligen stel själv. Försök att va dej själv. Kanske dax att släppa lite på den där blaséa stilen.

Jag är inte det minsta stel i verkliga livet. (Och facebook är ju På Riktigt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tackar enormt för ditt stöd här!

Se förra och förrförra sidorna för min och laxens diskussion. Det jag har skrivit hittills som står och blinkar i rutan är "jovars, lite mycket plugg nu bara. men du förresten, ". Sen vet jag inte om jag ska skriva:

1) om du vill så kan du komma på mitt bands releasefest om två veckor. (eller utropstecken?)

2) vill du komma på mitt bands releasefest om två veckor?

3) kom på mitt bands releasefest om två veckor om du har lust!

eller något annat?

Inledningen är bra, så som du använt ordet 'förresten' där, det blir ett sammanhang och ett flöde av det.

Alla tre varianterna sedan är väl rätt bra, men trean fastnade jag mest för, den är lite anspråkslös sådär.

Precis som du skrev tidigare i tråden så är det ju så att det är du själv som allra bäst vet hur läget är mellan

er två - oavsett hur du skriver om det i ord här - hur ni står gentemot varandra om man säger så. Men om du

känner för det, så kan ett alternativ 4) vara:

"kom gärna på mitt bands releasefest den 28e maj kl 14.00 om du har möjlighet!"

Här har jag slängt in ett "gärna", för det är ju egentligen handen på hjärtat "gärna" som du vill!? 🙂

Samtidigt avslutat med "om du har möjlighet", vilket ger det ett steg tillbaka igen, dvs du visar att

du inte är alltför påflugen, utan "kom om du kan" ungefär. Oftast är det ju så att man kan komma på

något vänster om man bara planerar om i kalendern och inte har tentamen, är sjuk eller helt barskrapad.

Relationer är alltid svåra om ena parten vill mer än den andra, oavsett vem det är som vill ha ut mest av relationen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis som du skrev tidigare i tråden så är det ju så att det är du själv som allra bäst vet hur läget är mellan

er två - oavsett hur du skriver om det i ord här - hur ni står gentemot varandra om man säger så. Men om du

känner för det, så kan ett alternativ 4) vara:

"kom gärna på mitt bands releasefest den 28e maj kl 14.00 om du har möjlighet!"

Här har jag slängt in ett "gärna", för det är ju egentligen handen på hjärtat "gärna" som du vill!? 🙂

Samtidigt avslutat med "om du har möjlighet", vilket ger det ett steg tillbaka igen, dvs du visar att

du inte är alltför påflugen, utan "kom om du kan" ungefär. Oftast är det ju så att man kan komma på

något vänster om man bara planerar om i kalendern och inte har tentamen, är sjuk eller helt barskrapad.

Tack för analysen! Det är dock en sån där fest som är på kvällen och håller på tills sent. "Release" är mer bara en ursäkt för att dra på stor fest.

Du tror inte att "om du har möjlighet" är lite formellt? "Om möjlighet finnes".

Men rena imperativer är din stil alltså? Inga frågetecken?

Nu måste jag laga mat, men spåna gärna vidare, du har ju självfallet inget annat för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde väl gå men då blir den väl rinnig. Du kan ju blanda i maizena om du har med så blir den lite såsigare.

Tack! Ska se om det finns någon maizena. Annars bara mjöl(+/- k).

Improviserar lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man göra pastasås på bara mjölk, ingen grädde/fräsch kräm el dyl?

Jag har nog aldrig gjort egen pastasås om du med sådan menar sådan som ska smaka ost.

Det köper jag färdigt i så fall. Köttfärssås med tomat och lök m.m. gjorde jag igår dock.

Jag hatar grädde och kräm fräsch. Har aldrig köpt det faktiskt.

Idag blir det pasta här med. Med köttfärssås, denna gången fabricerad från Findus.

Det är alltid lite vanskligt när man tar en burk från dem. För 15-20 år sedan fann

de ju galna kosjukan i deras. Likadant som de funnit det i MultiFitness god efter träning-

dryck. Den hade jag druckit av säkert 40 gånger, halvliters.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ikväll har jag tänkt:

- läsa (plugg dvs)

- handla

- städa mitt rum (mest dammsuga som behövs)

- städa köket

Ska bli intressant att se vad jag kommer göra.

Skit i allt utom 1-an. Du ska ju ändå lägga dig snart.

God morgon förresten!

Och grattis till ert erkännande som remixare, om jag

aldrig skrev det. Ja grattis ändå, även om jag skrev det

förut med såklart. 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för analysen! Det är dock en sån där fest som är på kvällen och håller på tills sent. "Release" är mer bara en ursäkt för att dra på stor fest.

Du tror inte att "om du har möjlighet" är lite formellt? "Om möjlighet finnes".

Men rena imperativer är din stil alltså? Inga frågetecken?

Nu måste jag laga mat, men spåna gärna vidare, du har ju självfallet inget annat för dig.

Hehe... självklart har jag annat för mig, men hyvelbänken är lång och det är ju min feminina vecka denna vecka. Jag tränar upp min multankapacitet.

Att skriva dag och klockslag är inte en fråga om att vara formell (jo, jag vet att du inte ville ha det som en typisk inbjudan).

Hon måste ju veta när det är, eller hur? Eller är din tanke att om du INTE skriver dag och klockslag, så kan hon inte tacka

nej för att hon inte kan just den dagen? Det är iofs sant... Då måste hon svara först om händelsen i sig. Och ta det en vända till.

Det blir inte så mycket av imperativ av det, eftersom du skriver "om du har möjlighet!"

Infinn dig kl 14 den 28e maj!! är imperativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon måste ju veta när det är, eller hur? Eller är din tanke att om du INTE skriver dag och klockslag, så kan hon inte tacka

nej för att hon inte kan just den dagen? Det är iofs sant... Då måste hon svara först om händelsen i sig. Och ta det en vända till.

Det hade jag inte tänkt, men det är ju en bra poäng. Annars är det mest bara att det kan jag ju ta sen, när hon har sagt ja. Känns lite att man utgår från att det enda hindret som kan vara är att tiden inte passar om man skriver när det är. Skriver man inte det låter man henne säga nej av andra orsaker också.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Om möjlighet finnes" låter inte klokt. Då skulle hon tänka, vad är detta för människa??

Särskilt när e är med.

Kan också uppfattas som ironiskt. Men varför skulle jag vilja vara ironisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

1) Jovars, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, kom gärna på mitt bands releasefest den 28e maj kl 19.00 om du har möjlighet!

2) Jovars, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, kom gärna på mitt bands releasefest om ett par veckor om du har möjlighet!

"om ett par" - vad tycker du om det? Det är en smaksak. För egen del älskar jag uttrycket "ett par". Förvånansvärt få människor använder det i vardagen. När jag skulle handla på Pressbyrån fick jag säga "ett par" tre gånger, ändå slutade det bara med att hon sa: "Ja, men hur många vill du ha?"

Link to comment
Dela på andra sajter

1) Jovars, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, kom gärna på mitt bands releasefest den 28e maj kl 19.00 om du har möjlighet!

2) Jovars, lite mycket plugg nu bara. Men du förresten, kom gärna på mitt bands releasefest om ett par veckor om du har möjlighet!

"om ett par" - vad tycker du om det? Det är en smaksak. För egen del älskar jag uttrycket "ett par". Förvånansvärt få människor använder det i vardagen. När jag skulle handla på Pressbyrån fick jag säga "ett par" tre gånger, ändå slutade det bara med att hon sa: "Ja, men hur många vill du ha?"

Haha. Ja, men "ett par", är inte det lite för oexakt? Jag tycker det låter som att det är längre fram i tiden än två veckor, och det är ju nästan exakt två veckor. Men "två veckor" är ändå tillräckligt oexakt för att man ska behöva återkomma med datum och tid.

Men det är "kom gärna på..." som du röstar på alltså?

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha. Ja, men "ett par", är inte det lite för oexakt? Jag tycker det låter som att det är längre fram i tiden än två veckor, och det är ju nästan exakt två veckor. Men "två veckor" är ändå tillräckligt oexakt för att man ska behöva återkomma med datum och tid.

Men det är "kom gärna på..." som du röstar på alltså?

Eller kanske "... på mitt bands releasefest om du har möjlighet! den är på lördag om två veckor"

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...