Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Det bästa med Dingbats är att han är en tänkande individ.

För att inte tala om kännande. Både iq och eq där.

Glömde bort var q sitter på tangentbordet.

Redigerat av SadamJR
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Dingbats, du magnifierar det till en för stor grej. Det var en vanlig fråga, hon hade kanske annat att göra. Hon har väl inte sagt att hon aldrig mer vill ses? Och skriva om att man umgås med sina vänner gör ju alla och borde få göra. Det är ditt emotionella bagage som gör det större än vad det är. Låt det inte gå neråt, kom på en lösning istället.

EDIT: Men ja, klart det är surt och man har rätt att bli besviken. Men i proportion till händelsen.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Såg ett par pissigt dåliga filmer senaste tiden, 3 stycken faktiskt - eftersom "felet" är att det ingår tv och film när man skaffar sporten på nätet. Två filmer var dock ok eller bra.

En kvinnas hämnd - bra film med Jennifer Lopez, där hon hämnas på sin man som misshandlat henne. Betyg 4 av 5.

2012 - Dramaäventyr om 21 dec 2012, som kategoriserats som thriller helt felaktigt. Skitkass! Jordskorpan förskjuts på jorden och nästan alla dör. Betyg 1 av 5.

Hillside strangler - fel titel, de var två stycken, bara en sån sak... Oerhört dålig på alla sätt. Är inte en rysare för det första, mer c-klass-deckare. Betyg 0 av 5.

Morden vid Wolf Creek - handlar om ett gäng smått oansvariga ungdomar som blir mördade av en galning utan grannar på flera mils avstånd i Australien. Bygger på en verklig händelse, men den blir inte bra för det. Tyvärr hittade man aldrig förövaren i verkligheten, han hade mördat tiotals. Jag fullkomligt hatar filmer där någon slår ned någon mördare och liknande för att sedan inte säkert kolla att vederbörande inte reser sig igen. Betyg 1 av 5.

Texas Chainsaw Massacre - Motorsågsmassakern i ny version. Tyvärr var den gamla versionen bättre. Bygger på en verklig händelse.

Bl.a. dog de två poliser som först skulle undersöka fallet. Betyg: 3 av 5.

För att va nån som inte gillar film verkar du se rätt många.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Dingbats, du magnifierar det till en för stor grej. Det var en vanlig fråga, hon hade kanske annat att göra. Hon har väl inte sagt att hon aldrig mer vill ses? Och skriva om att man umgås med sina vänner gör ju alla och borde få göra. Det är ditt emotionella bagage som gör det större än vad det är. Låt det inte gå neråt, kom på en lösning istället.

Tack för omtanken.

Nej, jag är fullt medveten om allt du säger. Jag blåser inte upp det, jag bara blir besviken och avundsjuk. Kan hon inte kan hon inte. Jag har självklart inget emot att hon skriver om att hon umgås med sina vänner, det är skönt att läsa om också. Men jag blir ju avis och lite desillusionerad. Vi kommer säkert ses igen men det tar tid, och oavsett när det blir så kommer vi aldrig kunna bli tajta polare som hänger varje vecka. Och det är tydligt att hon inte har någon sån strävan heller. Vilket inte är något konstigt förstås. Det skulle inte jag ha heller om jag hade massa kompisar.

Men jag magnifierar inget, mer än att jag rent allmänt är som jag är och i den situation jag är. Nu hoppas jag på att sköta allting rätt med hon på facebook så hon kommer hit på festen, det vore en lagom sjuk upplevelse att ha fått till det.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Valle anser att det bästa med mig är att jag alltid är måttlig.

Upplever ni det på samma sätt?

Knepigt det där. Du är alltid lite hemlig av dej. Tycker nog att du i allmänhet tar ut svängarna ganska ordentligt. Varför vill du veta?

Link to comment
Dela på andra sajter

EDIT: Men ja, klart det är surt och man har rätt att bli besviken. Men i proportion till händelsen.

Det är ju inte så att hennes sms-nej är allt jag grämer mig över, det var bara en liten påminnelse om hur allmänt trist allting är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det är ju inte så att hennes sms-nej är allt jag grämer mig över, det var bara en liten påminnelse om hur allmänt trist allting är.

Det var den grejjen jag menade med mitt inlägg. Inte smset utan "Det allmäna trista." eller grämandet.

Tänk på lösningen & inte på problemet.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var den grejjen jag menade med mitt inlägg. Inte smset utan "Det allmäna trista." eller grämandet.

Tänk på lösningen & inte på problemet.

Finns ingen lösning på det problemet just nu. Bara vänta och hoppas.

Jag kan fokusera på festinbjudanproblemet/-lösningen istället. Tills det skiter sig det med, då kan jag börja knarka. Jag drömde att jag skulle köpa en "femma" braj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Finns ingen lösning på det problemet just nu. Bara vänta och hoppas.

Jag kan fokusera på festinbjudanproblemet/-lösningen istället. Tills det skiter sig det med

Jamen alltså med "problemet" menar jag inte vad hon eller hon kommer svara på ditt sms osv. Det är sådant man inte kan påverka, det som verkligheten kastar på en. Däremot tror jag man kan påverka sina _reaktioner_ på det som händer.

EDIT: Dags att dra till cykelverkstan. Mitt hjul bröt itu vid navet när jag cyklade ( tur nog i låg fart ) idag.. Jäkla kassa 90tals-kinametall. Hittade ett från en gammal husqvarna som ska på nu. Samma datering som resten av cykeln är ifrån. Jävla tomtar på förra verkstan som snodde ekrar och drev när jag bytte däcket innan jag hade koll. Morr!

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på flaming lips på spotify. Tror det var overkill som nämnde dom. Riktigt bra humoristisk popmusik. Humor i musik är nåt jag verkligen uppskattar. Många av banden och artisterna som nämns här verkar, även om dom gör bra musik, vara rena självmordskandidaterna. Det kan inte va bra för nån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på flaming lips på spotify. Tror det var overkill som nämnde dom. Riktigt bra humoristisk popmusik. Humor i musik är nåt jag verkligen uppskattar. Många av banden och artisterna som nämns här verkar, även om dom gör bra musik, vara rena självmordskandidaterna. Det kan inte va bra för nån.

The Books har jättemycket humor.

Link to comment
Dela på andra sajter

The Books har jättemycket humor.

Ska kolla in dom oxå, men när jag lyssnade och googlade på flaming lips dök det upp en massa hänvisningar till gamla band som jag glömt bort och då vill jag lyssna på dom. Det blir nästan som ett jobb att lyssna på musik på spotify. Det är mycket lättare att verrkligen ta till sej musiken om man har plattan, men nu har jag inget att spela på. Min gamla jvc boombox har dött.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...