Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Kom faktiskt sen några dagar sen att jag skiter i broods. Eller inte skiter, det hade vart gött, men att livet får gå ändå även om jag blir gammal ensam. Så ska jag ha kul ändå och göra det jag vill. Och sen bestämde jag mig för att ha kul just nu, varenda dag. Uppskatta vänner och sånt.

Låter kanske litet när det kommer ut men det var en rätt förträfflig, lysande, majsig, prima, förstklassig, angenäm känsla. Och den har hållit i sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom faktiskt sen några dagar sen att jag skiter i broods. Eller inte skiter, det hade vart gött, men att livet får gå ändå även om jag blir gammal ensam. Så ska jag ha kul ändå och göra det jag vill. Och sen bestämde jag mig för att ha kul just nu, varenda dag. Uppskatta vänner och sånt.

Låter kanske litet när det kommer ut men det var en rätt förträfflig, lysande, majsig, prima, förstklassig, angenäm känsla. Och den har hållit i sig.

Tjäna brushan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom faktiskt sen några dagar sen att jag skiter i broods. Eller inte skiter, det hade vart gött, men att livet får gå ändå även om jag blir gammal ensam. Så ska jag ha kul ändå och göra det jag vill. Och sen bestämde jag mig för att ha kul just nu, varenda dag. Uppskatta vänner och sånt.

Låter kanske litet när det kommer ut men det var en rätt förträfflig, lysande, majsig, prima, förstklassig, angenäm känsla. Och den har hållit i sig.

Några dagar är inte många dagar, men känslan kan ju bli kvar för det.

Men vilken tragisk insikt.

🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså sångmelodin i mitt gamla bands nya låt påminner om någon annan melodi något enormt men jag kan verkligen inte komma på vilken det är... Fett störande.

När vi gräver guld i USA

Link to comment
Dela på andra sajter

Några dagar är inte många dagar, men känslan kan ju bli kvar för det.

Men vilken tragisk insikt.

🙁

Jobbigare att leva i ständig förhoppning. Det har varit nåt jag sett fram emot så mycket att jag typ inte kunnat uppskatta livet runtomkring mig just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbigare att leva i ständig förhoppning. Det har varit nåt jag sett fram emot så mycket att jag typ inte kunnat uppskatta livet runtomkring mig just nu.

Ja, men är slutgiltig uppgivenhet så mycket bättre då. Hopp kan man ju bli glad åt ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Du är 20, du kan inte bestämma dig än. Helst ska man vara 30, så laxen är för tidigt ute han med.

Klart jag kan. Men det blir ju mer förutsättningslöst och utan förväntningar eller så om man inte är så inställd på det. Då är det ju nästan värre att måla upp det som nånting och sedan kanske inse att det inte alls var så. Det är ju faktiskt inte säkert att det verkliga lever upp till drömmen eller illusionen man har. Då är det ju bättre inte ha nån dröm alls. 😉

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Klart jag kan. Men det blir ju mer förutsättningslöst och utan förväntningar eller så om man inte är så inställd på det. Då är det ju nästan värre att måla upp det som nånting och sedan kanske inse att det inte alls var så. Det är ju faktiskt inte säkert att det verkliga lever upp till drömmen eller illusionen man har. Då är det ju bättre inte ha nån dröm alls. 😉

Men det finns ju grader av hopp. Man behöver ju inte sitta som en neurotisk galning och inte kunna tänka på annat, som jag. Man kan ju lite smått hoppas till då och då att man kanske träffar någon, och så gör man det och så är allt grejt. Hopp behöver inte betyda att man bygger luftslott, det gör inte ens jag särskilt mycket, och då är ändå hoppet min överlägset viktigaste känsla. Man behöver inte ge upp helt bara för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Overkill: Gillar din musik tusen gånger mer än deras.

Haha. Det är faktiskt jag som spelar på alla låtar där. Men det är kul spela i band, även om deras största influens är U2 (som jag inte gillar). Försökte alltid dra musiken åt ett annat håll när jag var med men nu när jag inte är det är det genast mycket synthigare och grejigt. Är väl inget fel med det men det är lite tråkigt.

I början var det lite segt för precis efter jag flyttade började det hända saker. Men det stannade i startgropen. Det ironiska är att deras mål är hamna på majorbolag och nu under våren släpper vi tre remixer på universal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men å jag dör

vubb vubb vubb

Nä alltså det var en rätt kass kärlek. Dö inte för den! Tror vi höll ihop i några månader och något år efteråt gjorde vi ett gemensamt cyniskt konstaterande att vi inte var alls särskilt kära i varandra, nån av oss. Det är klart, en liten inledande vurm hade vi nog allt. Men knappt mer än så.

Link to comment
Dela på andra sajter

I början var det lite segt för precis efter jag flyttade började det hända saker. Men det stannade i startgropen. Det ironiska är att deras mål är hamna på majorbolag och nu under våren släpper vi tre remixer på universal.

Det är sant ju! Det har jag inte tänkt på. Tji fick de.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä alltså det var en rätt kass kärlek. Dö inte för den! Tror vi höll ihop i några månader och något år efteråt gjorde vi ett gemensamt cyniskt konstaterande att vi inte var alls särskilt kära i varandra, nån av oss. Det är klart, en liten inledande vurm hade vi nog allt. Men knappt mer än så.

0                                                                     100
|----------------------------------------------------------------------|
kass ensamhet       bra ensamhet        kass kärlek          bra kärlek

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...