Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Fan vad jag hatar att spela in med metronom.

Vaaafö'?

Postat

Neosus, blir det svårt att göra den där bluesen längre? Ska den verkligen vara instrumental? Tycker du att den känns klar redan?

Det är två gitarrer va?! Den var lite annorlunda för när man trodde att du skulle gå ned så gick du upp ytterligare.

Postat

Här kommer en snutt blues som jag har slagit ihjäl lite tid med.. 😱

Jäääh kom igen, katten! Det svänger ju!

Postat

Fysisk rörelse brukar hjälpa ja, samt brutal hårdrock. Ska dock konfrontera personen i fråga om saken också, sedan släpper jag det.

Way to go!

Postat

Asså inte ljudet på metronom utan att det är en fast takt att spela efter. Vill ju kunna gå ner några bpm och upp ibland och sånt. Samtidigt är det så jäkla svårt att lägga trummor på sen om man lirar så..

Postat

Neosus, blir det svårt att göra den där bluesen längre? Ska den verkligen vara instrumental? Tycker du att den känns klar redan?

Det är två gitarrer va?! Den var lite annorlunda för när man trodde att du skulle gå ned så gick du upp ytterligare.

Nä den ska va längre och så.. Jag orkar aldrig göra något färdigt mest för att jag är dålig på att hitta på text och sjunga. 😑

Postat

Ja, men isåfall under "svara snälla du..."-balken.

Äsch, med den attityden kommer man inte långt. Lite jävlar anamma har aldrig skadat ☺️

Postat

Asså inte ljudet på metronom utan att det är en fast takt att spela efter. Vill ju kunna gå ner några bpm och upp ibland och sånt. Samtidigt är det så jäkla svårt att lägga trummor på sen om man lirar så..

Det lär finnas nån ställbar metronom, att man kan sänka och höja tempot på den som man vill med en pedal.

Postat

Aha jag förstår. Då är det ju bättre att lägga typ en ak-gitarr som grund eller så?

Jag ska inte lägga mig i det där förresten. 😆😄

Postat

Memphis, varför stavar du beter med accent?

Det gjorde jag en gång och då fick jag dingbats på mej. Skönt att det finns folk som har koll på sånt där.

Postat

Neosus, jag klockade den till 1:26.

Efter trettio sekunder tycker jag du ska dämpa bort plockgitarren och dra igång vers 1.

Postat

Neosus, jag klockade den till 1:26.

Efter trettio sekunder tycker jag du ska dämpa bort plockgitarren och dra igång vers 1.

Okay. De va en bra idé! 😄

Postat

Har du droppat inbjudan till henne eller?

Nej, det väntar jag med ett tag till, ingen stress. Har inte hennes nummer heller.

Nej jag vill ha hit isbll i helgen.

Postat

Ja. Men det leder ingen vart.

Det beror väl ändå på vad man åtalar dem för och hur mycket man har på fötterna?

Postat

Nej, det väntar jag med ett tag till, ingen stress. Har inte hennes nummer heller.

Nej jag vill ha hit isbll i helgen.

...och om du spelar dina kort rätt, inte freakar ut och inte ollar någonting på minst en vecka så kommer det att hända. Good stuff happens to good people.

"Ollogram"...?

Postat

Nä den ska va längre och så.. Jag orkar aldrig göra något färdigt mest för att jag är dålig på att hitta på text och sjunga. 😑

Jag har märkt det. Det är synd. Tänk bort att det måste HÄNDA nåt (på gitarren hela tiden), kör bara ett softare kompparti

här och där på 30 sek vardera även om du just nu INTE har en text, kom på en liten brygga och snart är du i en hamn.

Det du kör från 30 sekunder på gitarr i låten just nu, kan du köra som ett mellanspel, solo om man så vill... EFTER

den första versen, eller efter andra versen eller efter refrängen.

Postat

Aha jag förstår. Då är det ju bättre att lägga typ en ak-gitarr som grund eller så?

Jo det är så jag brukar köra. Och trummorna blir ju därefter. Är inte ens så vass på trummor att jag kan spela på hela trumsettet i taget. Brukar lägga alla enskilda trumdelar på varsin tagning.. heh. Ett spår virvel, ett spår bastrumma. Och brukar få ta om några gånger..

Postat

...och om du spelar dina kort rätt, inte freakar ut och inte ollar någonting på minst en vecka så kommer det att hända. Good stuff happens to good people.

"Ollogram"...?

Har aldrig ollat någonting, det gör ju ont.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.