Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

CHAR: Tack.

Han har någon myspace och lite bloggar och sånt. Han är typ tretton år. Och verkar ha det rätt tufft i skolan från vad jag läser mellan raderna.

Annons
Postat

CHAR: Tack.

Han har någon myspace och lite bloggar och sånt. Han är typ tretton år. Och verkar ha det rätt tufft i skolan från vad jag läser mellan raderna.

Tycker han har blivit mycket bättre! Brukar lyssna på hans grejer mest för det är lite kul att se utvecklingen för den är så påtaglig.

Postat

Memphis: Ni är lite lika, du och Zimmer! På vissa delar av ansiktet på den bilden du har som avatar.

Fint förresten att han har levande ljus bredvid datorn.

Postat

Tycker han har blivit mycket bättre! Brukar lyssna på hans grejer mest för det är lite kul att se utvecklingen för den är så påtaglig.

Ja. Hoppas verkligen han stannar på forumet några år till!

Det är rätt galet att en trettonåring är här på forumet. Och säkert många andra, som också är unga. Tänkte på det när jag skrev inlägget. Skrev först "du börjar bli slipad" och kom att tänka på att han kanske inte har hört det uttrycket. Så det fick bli "du börjar bli bra". hehe.

drloop (oregistrerad)
Postat

Hans Zimmer skymtar på Buggles video ... Video killed a radiostar... han hyrde ut P5 femman som var med i videon, man kunde bara hyra den med Hans också enligt legenden..

Postat

En gång i tiden.. för länge längesen så hjälpte jag en typ 13 åring att spela in rap. Jag packade min bil fullt med inspelningsgrejer och drog iväg och spelade in med honom.

Han blev riktigt glad. Duktig var han oxå.

Sånt är kul!

• Gilla 2
Postat (redigerat)

Memphis: Ni är lite lika, du och Zimmer! På vissa delar av ansiktet på den bilden du har som avatar.

Fint förresten att han har levande ljus bredvid datorn.

hehe, ja nu när du säger det faktiskt.

Lade inte märke till ljuset. Väldigt mysig studio har han. Tycker det är roligt att han jobbar så hårt fast han blivit ekonomiskt oberoende.

Redigerat av Memphis
Postat

En gång i tiden.. för länge längesen så hjälpte jag en typ 13 åring att spela in rap. Jag packade min bil fullt med inspelningsgrejer och drog iväg och spelade in med honom.

Han blev riktigt glad. Duktig var han oxå.

Sånt är kul!

Umm. Satte ljudet på en lokal "festival" för många år sedan där merparten av de medverkande var 13-17 år gamla. De tittade storögt på när "experten" (ja, någon sa så!) ljudcheckade. Det roligaste var när de knuffade fram en liten tanig popkille till att ställa frågor. Han stammade fram någonting om "sångmikrofoner till replokalen" och undrade om jag kunde löda en pajad XLR till deras band. Efter hand kom fler och fler fram och ställde alla möjliga sorters frågor om stärkare och (power)mixers. allt från rappare, popare till dödsmetallare. En enda skön samling och alla var på samma våglängd.

Tammefan, jag kände mig som Claes då 😆

Postat

Frågan är om inte du och jag är mer engagerade i hans liv än vad han är... hehe

Han gör ju väsen av att vara en obotlig egoist.

Okej allihopa.. på tre...

VÄLKOMMEN HEM, DINGBATS!

Postat

Dingbats: välkommen hem! Jag visste att du skulle dyka upp förr eller senare 🥰 Allt väl?

Postat

Okej allihopa.. på tre...

VÄLKOMMEN HEM, DINGBATS!

😆

Postat

Frågan är om inte du och jag är mer engagerade i hans liv än vad han är... hehe

Haha.

Konserten var bra. Fast de lät precis som på skiva. Men ändå kul att se. Lite synd bara att jag drog direkt efter istället för att stanna och göra allt utom suga av dem. Sjukt otroliga musiker.

Gick och ställde mig och knaprade nötter lite coolt och blasé vid fontänen på gammeltorv istället, vilket inte riktigt kändes lika kul. Drog runt lite på stan för klockan var kvart i tio och då kan man inte lägga sig. Det kändes överhuvudtaget lite som när man hittade en glitch i Super Mario 64 så man hamnade i ett tomt rum där man kunde hoppa omkring, men det fanns inga fiender eller mynt eller någonting. Som att det var lite smått meningslöst att hänga i Köpenhamn en massa helt själv, utan någon med sig.

Nørrebro var fult och Vesterbro var fint.

Postat

Haha.

Konserten var bra. Fast de lät precis som på skiva. Men ändå kul att se. Lite synd bara att jag drog direkt efter istället för att stanna och göra allt utom suga av dem. Sjukt otroliga musiker.

Gick och ställde mig och knaprade nötter lite coolt och blasé vid fontänen på gammeltorv istället, vilket inte riktigt kändes lika kul. Drog runt lite på stan för klockan var kvart i tio och då kan man inte lägga sig. Det kändes överhuvudtaget lite som när man hittade en glitch i Super Mario 64 så man hamnade i ett tomt rum där man kunde hoppa omkring, men det fanns inga fiender eller mynt eller någonting. Som att det var lite smått meningslöst att hänga i Köpenhamn en massa helt själv, utan någon med sig.

Awesome!

Mjo, Köpenhamn (och resor överlag) tenderar ju att bli lite roligare om man är i sällskap. Om det inte gäller Öland iofs. Då ska man vara själv. Sitta på Allvaret och inte ha någon jävla pratkvarn med sig (typ CHAE). Allt enligt min bäste vän.

Postat

Vet inte om jag sagt det eller om jag bara tänkt säga det, men är det inte lite av en självuppfyllande profetia när alla medier utnämner samma låt till årets sommarplåga? Nu förväntar man ju sig att det är den som kommer bli det. Det gör ju att folk kommer requesta den och så får den ännu mer PR och spelas mer och då var biffen klar.

Postat

Haha.

Men ändå kul grej!

Postat

Vet inte om jag sagt det eller om jag bara tänkt säga det, men är det inte lite av en självuppfyllande profetia när alla medier utnämner samma låt till årets sommarplåga? Nu förväntar man ju sig att det är den som kommer bli det. Det gör ju att folk kommer requesta den och så får den ännu mer PR och spelas mer och då var biffen klar.

De är i maskopi med skivbolagen naturligtvis 😮

tin-foil-hat-conspiracy-theory.jpg

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.