CHAE Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 Yes! Hade sån frilla när jag var i smågrabbarnas ålder. Vem hade inte det säger jag bara ☺️
laxlaxlax Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 Nej, men däremot ska vi prata om citronfjärilar. Jag såg en idag. Kärlek på det alltså! Sedan ska vi prata om att du är en jävligt skön snubbe som sätter sig i en park och börjar spontanmåla. Det är stenhårt ju. Njae.. spontant vete fan. Det tog lite mer än en timma att förbereda paljett, samla ihop färg, klippa målartrasor, spänna duk på ram osv. Sen är det ett fältstaffli med axelremmar, rätt tung pjäs, så det är heldag som gäller när man väl orkat kånka det nånstans. Förresten, kanske ska tilläggas att jag hängde med ett rätt stort gäng där. Alltså bara jag som målade men ja.. ni fattar.
CHAE Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 Njae.. spontant vete fan. Det tog lite mer än en timma att förbereda paljett, samla ihop färg, klippa målartrasor, spänna duk på ram osv. Sen är det ett fältstaffli med axelremmar, rätt tung pjäs, så det är heldag som gäller när man väl orkat kånka det nånstans. Förresten, kanske ska tilläggas att jag hängde med ett rätt stort gäng där. Alltså bara jag som målade men ja.. ni fattar. Najs i vilket fall som helst. Önskar att jag kunde teckna eller måla. Jag failar t o m i Paint 😆😊
laxlaxlax Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 Just nu: Mitt ritbord. Sitter just nu med studier till ett porträtt. Längst uppe till höger är ramen, kollar vilken proportion i förhållande till ramen motivet ska ha. Sen har jag kört en del studier på ansiktets karaktär i blyerts på bänken. Den jag jobbar på nu ligger främst. Är typ klar. Ska göra någon mer så jag känner mig säker på att jag har koll på hur han ser ut. Sen ska jag börja med undermålning i olja på duken.
Memphis Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 Simon o Garfunkel? Det är ju oundvikligt. Men brukar tröttna på Paul Simon's röst rätt fort. Som att bara käka mild, naturell filmjölk typ. *** Har lagt till några goa låtar i längsta. Hehe, tänkte väl det, ville bara kolla. Jo, stämmer väl att det kan bli mycket i längden men efter en hård skoldag så är det riktig silke för öronen. Musiken bringar mycket minnen också.
CHAE Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 Satan vad duktigt du är! 😮 Gå in i min byggtråd och styr upp min Paint-bild är du snäll 😆
Memphis Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 Just nu: Mitt ritbord. Sitter just nu med studier till ett porträtt. Längst uppe till höger är ramen, kollar vilken proportion i förhållande till ramen motivet ska ha. Sen har jag kört en del studier på ansiktets karaktär i blyerts på bänken. Den jag jobbar på nu ligger främst. Är typ klar. Ska göra någon mer så jag känner mig säker på att jag har koll på hur han ser ut. Sen ska jag börja med undermålning i olja på duken. Du är en väldigt produktiv människa lax, och kreativ. Inspirerande!
Memphis Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 Grahn, jag är inte så mycket för blues men däremot gillade jag Keb Mo och Eric Bibb! Väldigt snyggt gitarrspel där. Lax, alltså Las Palmas, vad hände där liksom? 😛
laxlaxlax Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 Satan vad duktigt du är! 😮 Gå in i min byggtråd och styr upp min Paint-bild är du snäll 😆 Styr upp? Den är ju gjuten! Äh, jag är inte särskilt vass. Inte bland det gänget jag umgås iallafall. Men kul att ni gillar! Får se hur resultatet blir.
laxlaxlax Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 (redigerat) Lax, alltså Las Palmas, vad hände där liksom? 😛 Vaddå? Det är bannemig den bästa musiken jag hört på länge! Sjukt smarta texter. Lade till en låt till i slutet av listan. "Simme" - samma snubbe som i Las Palmas. Lite nyare och lite mindre flippat. Jäkligt smart. Den är pi minuter lång! Vad sägs om den här liksom: "I munnen tatuerar jag in bruna droppar de symboliserar samtliga koppar kaffe jag druckit under alla dessa år med så hög intervall att de räknas som påtår" Jag ligger steget för jag tjystartardade länge sedan den här skiten urartade mina rimböcker börjar bli urlakade det här är är musik för fulsmakare Och jag rappar på samma sätt som jag har sex slappt och fyllt av diverse komplex Djs undrar vem det är förstås Teenage mutant simon Gärdefors Systemet stänger snart så jag ska sticka dit Bokstaven B i mitt namn står för dricka sprit Den här låten blir nog cirka pi minuter lång det vill säga tre komma fjorton femton nittitvå nåt sånt" 😄 Redigerat 8 maj 2011 av laxlaxlax
Memphis Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 (redigerat) Vaddå? Det är bannemig den bästa musiken jag hört på länge! Sjukt smarta texter. Lade till en låt till i slutet av listan. "Simme" - samma snubbe som i Las Palmas. Lite nyare och lite mindre flippat. Jäkligt smart. Den är pi minuter lång! hehe, lite oväntat bidrag bara, och just svensk rapp är väl sådär tycker jag. De påminner om Looptroop rockers som jag lyssnat på senaste, vad tycker du om dem? edit, skön text där. 😛 Lagom flummig och luddigt poetisk. Redigerat 8 maj 2011 av Memphis
laxlaxlax Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 hehe, lite oväntat bidrag bara, och just svensk rapp är väl sådär tycker jag. De påminner om Looptroop rockers som jag lyssnat på senaste, vad tycker du om dem? Har aldrig gillat dom riktig, tycker de är för kaxiga.
Memphis Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 Har aldrig gillat dom riktig, tycker de är för kaxiga. Förstår vad du menar. De har iaf ett jäkla gött gung i låtarna. 😄
Overkill Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 Hmm.. borde inte Dingbats vara hemma snart? [/hönsmamma] Satt precis och tänkte samma sak!
Neosus Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 Vad är det för snubbe på din avatar förresten? Det är Memphis Zimmermannnnn. ☺️
Memphis Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 Vad är det för snubbe på din avatar förresten? Har ju frågat dig detsamma utan framgång? 😄 Jag nämnde vem det var i typ häromdagen, du slarvar med ikappläsningen alltså, illa. Det är Mr Hans Zimmer, filmkompositören of legendary.
laxlaxlax Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 Satt precis och tänkte samma sak! Iochförsig.. det kan nog ta sex timmar med tåget från Köpenhamn till Stockholm. Men inte kan han väl, hemska tanke, gå och lägga sig utan att logga in på längsta när han kommer hem?
laxlaxlax Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 Jag nämnde vem det var i typ häromdagen, du slarvar med ikappläsningen alltså, illa. Det är Mr Hans Zimmer, filmkompositören of legendary. Jag har läst ikapp! Det var min hund som.. eller äh.. min katt bet sönder kabeln till modemet!
Memphis Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 (redigerat) För den som vill så har ni han här in action, liten kort insight i hans liv och komponerande. 🥰 Redigerat 8 maj 2011 av Memphis
Overkill Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 Iochförsig.. det kan nog ta sex timmar med tåget från Köpenhamn till Stockholm. Men inte kan han väl, hemska tanke, gå och lägga sig utan att logga in på längsta när han kommer hem? Sa han när han skulle åka?
CHAE Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 Iochförsig.. det kan nog ta sex timmar med tåget från Köpenhamn till Stockholm. Men inte kan han väl, hemska tanke, gå och lägga sig utan att logga in på längsta när han kommer hem? Luuuuuugn bara lugn. Dingbats dyker snart upp ska ni se med rosor på kinden och solsken i blick 😑
Overkill Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 Eller så ringde han hem förut... "Mama... i'm not coming home"
CHAE Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 (redigerat) Eller så ringde han hem förut... "Mama... i'm not coming home" Lägg AV! Det är inte roligt längre... 😠 ☺️ "sitt inte uppe och vänta" 😛 Redigerat 8 maj 2011 av CHAE
CHAE Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 (redigerat) Laxen: bra inlägg på sikmar's låt! Redigerat 8 maj 2011 av CHAE
Memphis Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 (redigerat) Jag har läst ikapp! Det var min hund som.. eller äh.. min katt bet sönder kabeln till modemet! 😆 Inte ens ett värdigt försök. 😄 Redigerat 8 maj 2011 av Memphis
laxlaxlax Postat 8 maj 2011 Postat 8 maj 2011 Sa han när han skulle åka? mammapoäng till dig! Nä, det sa han inte. Det enda han sa var att han skulle kolla upp en *ord jag inte minns* på eftermiddagen. Och ändå ha tid att slå ihjäl. Men jag tror han kommer inom någon timma. Skulle han vara här nu skulle det betyda att han drog från köpenhamn typ vid fyratiden.. och det känns som möjligt att han tog ett senare tåg. * * = seconhandaffär, lopphandel.. synonym till de orden typ.
Recommended Posts