Jump to content
Annons

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)
Postat

Yo och n8!

Annons
Postat

Imorgon blir det 14 grader, tror jag.

Och 6 grader i kylskåpet och 20 grader inomhus i rummen.

Men nu ska jag sova.

Jag såg Texas Chainsaw Massacre.

Det var en snygg tjej med i den.

Vet inte vad hon hette.

Tidigare såg jag en bra föreställning på tv med en kvinna som pratade om sitt liv.

Hennes mamma var tydligen Debbie Reynolds - HON var snygg som ung...

🙂

drloop (oregistrerad)
Postat

Vad glad jag är att jag inte måste ha en modulärsynt. Verkar vara som knark, man måste ha mer och dyrt blir det. Måste klistra upp en postit lapp, "Ingen modulsynt kommer in i detta hem!".

Postat

Vad glad jag är att jag inte måste ha en modulärsynt. Verkar vara som knark, man måste ha mer och dyrt blir det. Måste klistra upp en postit lapp, "Ingen modulsynt kommer in i detta hem!".

Håll ut! Och kom ihåg, en dag i taget.

Postat

Vilken jäkla amatör jag är. Spelat in en hel låt och nu upptäckt att det är helt kass tonart för sången.

Exporterade låten som wav och testar att pitcha ner den ett helt tonsteg och sjunga om därifrån. Hoppas cymbalerna överlever.

Postat

Sov över 10h inatt. Har jag nog inte gjort på 10 år.

Snyyyyyyyyyygt!

Postat (redigerat)

Det var field music jag tyckte om. Riktigt bra popband. Ser att dom jämförs med xtc i recensionerna.

Ja, de e sköna ändå! Kul att du gillade dem!

Glenn campells bästa låtar är skrivna av jimmy webb. Träffade honom en gång utan att förstå vem det var.

Vet inte vem det är, han hade go röst, men var, när och hur träffade du honom?

Och memphis borde lyssna särskilt på randy newman. Tror att han var nominerad till 12 oskars för filmmusik innan han fick en.

Inte hört talas om, hittade många intressanta orkestersoundtracks, jag tackar för tipset. Vilken fick han oscar för?

Sedan har vi också en Thomas Newman som också är också en duktig filmmusiker. (American Beatuy, Hitta Nemo, Wall-E etc)

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

...men Oren Lavie som Josef har lagt upp gillar jag!

Härligt Grahn! 😄 Tycker han är en oerhört spännande artist, ett sound och en röst jag aldrig tidigare hört. Såg att du också har lagt till, ska lyssna in mig senare!

Redigerat av Memphis
Postat

Du har mycket större chans att få jobbet om du ligger närmare den sökta kompetensprofilen än doktoranden. De vill inte betala för kompetens de inte kommer använda.

Det är ganska vanligt att disputerade har svårt att hitta jobb.

Men du kan ju inte vara överkvalificerad för ett jobb som kräver höga kvalifikationer. Kräver dom mastersexamen och du med kandidat söker tjänsten är du ju underkvalificerad, men söker du en annan tjänst som kräver gymnasieexamen blir du överkvalificerad.

edit: Fast tänkte nog lite fel när jag läste ditt inlägg! doktoranden kan säkert vara överkvalificerad i det läget. Är det en "enkel" ingenjörstjänst så är kanske högskoleingenjör tillräckligt men för andra (ännu mer kvalificerade) tjänster är doktoranden mer lämpad.

Ni har ju förstås rätt. Beror ju såklart helt på vad företaget i fråga söker för något, så man kan ju inte egentligen göra någon generalisering. Tycker det känns lustigt ändå att du inte ens fick komma på intervju.

Postat

Härligt Grahn! 😄 Tycker han är en oerhört spännande artist, ett sound och en röst jag aldrig tidigare hört. Såg att du också har lagt till, ska lyssna in mig senare!

Bara en massa blues jag har lagt till! Eric Bibb har jag sett live. Grym gitarrist.

Postat

Jaha det var väl den dagen.

Gjorde min kassaste målning någonsin i parken. Drog dit med fältstaffliet och var ute i fyra timmar. Complete waste of paint.

Blev det verkligen så dåligt då? Du känner inte för att visa? Låter iallafall som en väldigt trevlig grej att sitta ute och måla.

Memphis, ska du vara i stan nån gång i helgen om två veckor?

Jag har faktiskt en lucka den helgen som det verkar! Inget inplanerat alltså, så du tänkte sikta på att anlända till Sveriges framsida då alltså? 🙂

Postat

Undrar hur Dingbats har det?

Och vad gör Slej nu för tiden? Hoppas han mår bra!

...och så undrar jag om man ska fixa mat nu eller sen?

😕

Postat

Blev det verkligen så dåligt då? Du känner inte för att visa? Låter iallafall som en väldigt trevlig grej att sitta ute och måla.

Strök ut den med ett jämnt färglager. Så jag kan ha den som bakgrund till något annat en annan gång. Men skulle kunna visa den som den ser ut nu.. vänta.

Så.

102_3117.JPG

Den är så suddig eftersom jag gått över med en målartrasa över hela bilden för att försöka smeta ut färgen. Grenar och träd och mark och lite himmel, sådant jag målade först, är det som syns, för den färgen hann torka in tillräckligt mycket i duken. Allt bladverk rök. Där smetade trasan ut färgen jämnt över hela duken. Ska använda den gröna klangbottnen till nån slags porträtt istället. Brukar funka bra med gröna toner som botten/bakgrund till hudton.

Och yes, tänkte dra till Göteborg den helgen! Återkommer när jag bekräftat att allt klaffat. Men gött att du har tid, då borde vi ju ta en klättring eller nåt?

Postat

Strök ut den med ett jämnt färglager. Så jag kan ha den som bakgrund till något annat en annan gång. Men skulle kunna visa den som den ser ut nu.. vänta.

Så.

Den är så suddig eftersom jag gått över med en målartrasa över hela bilden för att försöka smeta ut färgen. Grenar och träd och mark och lite himmel, sådant jag målade först, är det som syns, för den färgen hann torka in tillräckligt mycket i duken. Allt bladverk rök. Där smetade trasan ut färgen jämnt över hela duken. Ska använda den gröna klangbottnen till nån slags porträtt istället. Brukar funka bra med gröna toner som botten/bakgrund till hudton.

Tyckte målningen var härlig på något vis, en skön mystik. Säg till om du vidareutvecklar den.

Och yes, tänkte dra till Göteborg den helgen! Återkommer när jag bekräftat att allt klaffat. Men gött att du har tid, då borde vi ju ta en klättring eller nåt?

Ålrajt! Japp, lite bouldering i gott sällskap låter alldeles förträffligt! Ska bli kul att ses igen. Kanske kan bjuda kaffe//Thé/öl/vin/valfritt också. =)

Postat

Broods! Och tack alla gudar som hör för att långkjol är på modet. Roarrr!

Tycker också det e jäkligt kul att långkjol/klänning kommit tillbaka, sjukt fint är det!

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.