Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Joe jacksons första platta är helt briljant. De glesa arrangemangen, trummor - bas - gitarr, påminner inte om nån annan musik.

Annons
Postat

...men Oren Lavie som Josef har lagt upp gillar jag!

Tyckte oxå rätt bra om den låten, men när man lyssnar på flera låtar blir det lite samey.

Postat

Alltså, det stämmer väl bara med enkla sommarjobb eller? För jag menar om jag som högskoleingenjör och någon annan doktorand söker samma tjänst som ingenjör så tar de väl knappast mig? Visst, de behöver inte betala lika hög lön för mig men de går väl efter kompetens? Att vara överkvalificerad har jag ansett vara en myt.

Du har mycket större chans att få jobbet om du ligger närmare den sökta kompetensprofilen än doktoranden. De vill inte betala för kompetens de inte kommer använda.

Det är ganska vanligt att disputerade har svårt att hitta jobb.

Postat

Då blir man ju överkvalificerad för ganska många "vanliga" sommarjobb samtidigt som man är underkvalificerad för jobb inom branschen.

Stämmer även för vanliga jobb. Sökte en hel del jobb som jag var överkvalificerad för, bara för att de var inom rätt branch, men blev inte ens kallad till någon intervju för dem.

Ska man till butiken rakt över gatan, räcker det att ta på sig ett par tofflor. Att köpa en ny BMW för ändamålet känns onödigt.

Postat

Stämmer även för vanliga jobb. Sökte en hel del jobb som jag var överkvalificerad för, bara för att de var inom rätt branch, men blev inte ens kallad till någon intervju för dem.

Ska man till butiken rakt över gatan, räcker det att ta på sig ett par tofflor. Att köpa en ny BMW för ändamålet känns onödigt.

Apropå det föresten så tycker Renfelt att även skitjobb är jobb. Hur faaaaan ska man kunna få dom om man är överkvalificerad? 😆 :lol: 😆 :lol: 😆

...såatte. 😑

Postat

Apropå det föresten så tycker Renfelt att även skitjobb är jobb. Hur faaaaan ska man kunna få dom om man är överkvalificerad? 😆 :lol: 😆 :lol: 😆

...såatte. 😑

Ja men Fredrik Reinfeldt är ju som bekant en idiot.

Postat

HA! Jag har skapat min första byggtråd! Sweet!

Postat (redigerat)

Okaaayy! Du torde väl ha en massa möbler och andra grejer som dämpar upp oxå. Blir nog bra det där. ☺️😄

Redigerat av Neosus
Postat

Okaaayy! Du torde väl ha en massa möbler och andra grejer som dämpar upp oxå. Blir nog bra det där. ☺️😄

mmm kanske. Vi får se 😑 Möbler finns det kanske inte gott om, men mittemot där jag hade tänkt att ha väggen står det en fetbokhylla som man vid behov kan preparera medelst random filt 😉

Postat

ÄHHH!!!!!

Det gick ju med IE8, bara man hade den senaste versionen av Silverlight! Eller hur.

Den första var på svenska och enligt den så funkar bara IE7.

Men på de versioner som kom därefter går det bra med IE8, iaf i version 4 även om den

är på utrikiska.

Postat

mmm kanske. Vi får se 😑 Möbler finns det kanske inte gott om, men mittemot där jag hade tänkt att ha väggen står det en fetbokhylla som man vid behov kan preparera medelst random filt 😉

Ska du bygga en vägg och vet inte var du ska placera den? 😕

*nu ska jag spontanstrectcha vristen under skrivbordet bara för det...*

Postat

ÄHHH!!!!!

Det gick ju med IE8, bara man hade den senaste versionen av Silverlight! Eller hur.

Den första var på svenska och enligt den så funkar bara IE7.

Men på de versioner som kom därefter går det bra med IE8, iaf i version 4 även om den

är på utrikiska.

va gott

Postat

Kommer att tänka på fuskbyggarna där dom hade byggt ett hus som visade sig blir på tok för lågt 😆 :lol:

Ja jävlar.. ☺️

Postat

Nej, nej, nej! Jag vet vart jag ska ha "väggen" och..äsch... det var inget. Är termen "akustikvägg" missvisande tror ni? Borde jag gå in och ändra i rubben? Frågor, frågor, frågor.

😆

Postat

Kommer att tänka på fuskbyggarna där dom hade byggt ett hus som visade sig blir på tok för lågt 😆 :lol:

Det kanske var till asiater?

Ja jävlar... 😑

Postat

Nu ska jag dra och grilla och dricka kopiösa mängder rödvin. Ja jävlar... ☺️

HE DAH!!!

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.