Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Vad gjorde du när du jobbade på cykelverkstad Lax? Reparerade eller stod i kassa? Eller kaffeansvarig?

Och förresten, hur blev det med den grekiska lerfiguren du gjorde till din pappa? Du skulle lägga upp bild ju!

Reparerade! Och allt möjligt annat. Kaffe gjorde jag också en hel del. Men det stället var så litet, vi var bara två. Bossen och jag.

Lerfiguren: Vill bränna min studiefigur jag gjorde för att se hur leran beter sig efter ugnen. Funkar den inte får jag byta lera till aristoteles-statyn. Vore synd om det visar sig att delar lossnar osv. Köpte blålera som kunde ge råd om att jobba med den. Men det ska bli kul. Ska bränna i veckan. Bild kommer såklart när nästa är färdig! Men det tar tid.

Har dock ett projekt som är mer bråttom innan dess, ska göra ett oljeporträtt till en av mina närmsta vänner som flyttar in i ny lägenhet om två veckor. Det ska jag börja med snart efter morgonkaffet.

Börja göra studier av hans ansikte, vill säga. Blyerts på papper i mängder tills jag fattat hans ansiktsproportioner osv.

Redigerat av laxlaxlax
Annons
Postat

Ja, vem tusan har lax som avatar? 😳

Öh ja vad är det där.

Vad?

Så länge sen du såg nån som inte hade cheap mondays och solbrillor att du hajjar till över en vanlig, hederlig mänska i islandströja?

Postat

Vad?

Så länge sen du såg nån som inte hade cheap mondays och solbrillor att du hajjar till över en vanlig, hederlig mänska i islandströja?

Ja, men det ser ju inte ut som en kändis!

Postat

Tack! Nu drar jag nog. Känns som man glömt nåt men det gör det ju alltid.

yes. hör av dig om du behöver tid o slå ihjäl och vill ta tåget från andra sidan sundet istället.

Postat

SadamJR, bra grejjer på listan! Soft. Första låtarna kändes som man var på ett sjuttiotalsspa.

Har kommit till It's immaterial. Den hade go känsla tycker jag. Lite rökig.

Postat

eh, ja. naturligtvis.

företag vill sällan anställa överkvalificerat folk, eftersom de vill ha personal som är nöjda med vad de gör.

stället jag jobbar på får ofta in ansökningar från folk som doktorerat och sånt, de får inte ens komma på intervju.

det är inte positivt att vara överkvalificerad.

men det suger ju

Postat

men det suger ju

Då blir man ju överkvalificerad för ganska många "vanliga" sommarjobb samtidigt som man är underkvalificerad för jobb inom branschen.

Postat

Då blir man ju överkvalificerad för ganska många "vanliga" sommarjobb samtidigt som man är underkvalificerad för jobb inom branschen.

Även om du citerade fel person där... jag känner igen det där.

:/

Postat

Reparerade! Och allt möjligt annat. Kaffe gjorde jag också en hel del. Men det stället var så litet, vi var bara två. Bossen och jag.

Lerfiguren: Vill bränna min studiefigur jag gjorde för att se hur leran beter sig efter ugnen. Funkar den inte får jag byta lera till aristoteles-statyn. Vore synd om det visar sig att delar lossnar osv. Köpte blålera som kunde ge råd om att jobba med den. Men det ska bli kul. Ska bränna i veckan. Bild kommer såklart när nästa är färdig! Men det tar tid.

Har dock ett projekt som är mer bråttom innan dess, ska göra ett oljeporträtt till en av mina närmsta vänner som flyttar in i ny lägenhet om två veckor. Det ska jag börja med snart efter morgonkaffet.

Börja göra studier av hans ansikte, vill säga. Blyerts på papper i mängder tills jag fattat hans ansiktsproportioner osv.

Jasså, okej! Låter som det var ett gött jobb, förutsatt att man kan göra kaffe då, hehe.

Då förstår jag att det tar lite tid me lerstatyn, ser fram emot bild.

Postat (redigerat)

Vad?

Men säg vem det är då. 😛 För det är ju knappast någon random snubbe du googlat upp liksom. Eller?

Redigerat av Memphis
Postat

eh, ja. naturligtvis.

företag vill sällan anställa överkvalificerat folk, eftersom de vill ha personal som är nöjda med vad de gör.

stället jag jobbar på får ofta in ansökningar från folk som doktorerat och sånt, de får inte ens komma på intervju.

det är inte positivt att vara överkvalificerad.

Alltså, det stämmer väl bara med enkla sommarjobb eller? För jag menar om jag som högskoleingenjör och någon annan doktorand söker samma tjänst som ingenjör så tar de väl knappast mig? Visst, de behöver inte betala lika hög lön för mig men de går väl efter kompetens? Att vara överkvalificerad har jag ansett vara en myt.

Postat

Jo. Det var nåt slags popband vilka jag oxå nämnde. Annars var många av dina låtar enligt min mening inom singer/songwriterstuket och där finns det som jag ser det ingen bättre än jackson browne.

Jasså, det missade jag då att du sade, trots att jag alltid läser ikapp. Jo, det är ju mycket singer/songwriter grejer jag lagt upp men bara för att du avdyrkar Browne så kan du väl tycka om annat också? 😛

Postat

SadamJR, bra grejjer på listan! Soft. Första låtarna kändes som man var på ett sjuttiotalsspa.

Har kommit till It's immaterial. Den hade go känsla tycker jag. Lite rökig.

Jaha. Det var ju synd att jag inte såg detta för nu har jag bytt ut altihop. It's imaterials båda plattor är riktigt bra, och de fick inget genombrott alls. Bland dom nya låtarna finns the residents på sitt klatchigaste humör.

Postat

Alltså, det stämmer väl bara med enkla sommarjobb eller? För jag menar om jag som högskoleingenjör och någon annan doktorand söker samma tjänst som ingenjör så tar de väl knappast mig? Visst, de behöver inte betala lika hög lön för mig men de går väl efter kompetens? Att vara överkvalificerad har jag ansett vara en myt.

Där har du fel!

Postat

Jasså, det missade jag då att du sade, trots att jag alltid läser ikapp. Jo, det är ju mycket singer/songwriter grejer jag lagt upp men bara för att du avdyrkar Browne så kan du väl tycka om annat också? 😛

Det var field music jag tyckte om. Riktigt bra popband. Ser att dom jämförs med xtc i recensionerna.

Postat (redigerat)

Men du kan ju inte vara överkvalificerad för ett jobb som kräver höga kvalifikationer. Kräver dom mastersexamen och du med kandidat söker tjänsten är du ju underkvalificerad, men söker du en annan tjänst som kräver gymnasieexamen blir du överkvalificerad.

edit: Fast tänkte nog lite fel när jag läste ditt inlägg! doktoranden kan säkert vara överkvalificerad i det läget. Är det en "enkel" ingenjörstjänst så är kanske högskoleingenjör tillräckligt men för andra (ännu mer kvalificerade) tjänster är doktoranden mer lämpad.

Redigerat av Overkill
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.