Dingbats Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Jag vill inte sitta inne och glo men vad kan man göra liksom
Dingbats Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Om man bodde i innerstan skulle man ju kunna gå ut och bara glida ner i någon soft park och kolla på folk, men här får man glida ner i någon osoft park och kolla på två barn och en skata, det är inte lika kul.
debatt Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Jag vill inte sitta inne och glo men vad kan man göra liksom Gå ut och ta bort lite klotter!
Dingbats Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Gå ut och ta bort lite klotter! Kan gå ut och sätta upp lite klotter snarare isåfall.
debatt Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Kan gå ut och sätta upp lite klotter snarare isåfall. Mobila konststycken.
Dingbats Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Hur mycket är det brukligt att man redigerar råmaterialet från en telefonintervju när man skriver ner det? Jag formulerar om lite där det blir oförståeligt eller otydligt för läsaren, det måste väl vara okej. Och så censurerar jag lite privata grejer, typ byter ut ett gatunamn någon bor på mot staden.
debatt Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 9 minuter återstår. Såg satanisten gå över gatan här förut och snegla.
debatt Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Hur mycket är det brukligt att man redigerar råmaterialet från en telefonintervju när man skriver ner det? Jag formulerar om lite där det blir oförståeligt eller otydligt för läsaren, det måste väl vara okej. Och så censurerar jag lite privata grejer, typ byter ut ett gatunamn någon bor på mot staden. Formulera om är inte bra alls. Vi fick lära oss på jobbet att transkribera exakt så som folk pratade under gruppintervjuer, vilket blev absurt. En del fisljud fick man skriva in.
Dingbats Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Formulera om är inte bra alls. Vi fick lära oss på jobbet att transkribera exakt så som folk pratade under gruppintervjuer, vilket blev absurt. En del fisljud fick man skriva in. Om man transkriberar exakt får man ju sitta med penna, passare, miniräknare och hela kitet när man ska läsa det sen.
debatt Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Nå som vet vars man kan fara och köpa exakt såna där rätt tunna cd-papper som man finner i cd-häften? Numera säljer ju int PhotoPaperDirect dem nå mera. 😏
Dingbats Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Och sen ibland slår jag samman flera av hans talturer till en, så det inte blir liksom: blablablablablabla... blablalabla. bblablablallba jaha blablablalblalbabla! balbalb, blabalbalab, balblabal... mm ablabbalbla
debatt Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Om man transkriberar exakt får man ju sitta med penna, passare, miniräknare och hela kitet när man ska läsa det sen. Jag vet, det är helt djävla sinnessjukt. Skulle transkribera 4 timmars intervjuer på en dag, hann 10 minuter. Sen blev jag sjuk.
Dingbats Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Jag vet, det är helt djävla sinnessjukt. Skulle transkribera 4 timmars intervjuer på en dag, hann 10 minuter. Sen blev jag sjuk. Tyfus. Nej men om man inte redigerar en del i meningarna så blir det massa oavslutade yttranden överallt och "..." hela tiden, det ser inge snyggt ut.
debatt Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Och sen ibland slår jag samman flera av hans talturer till en, så det inte blir liksom: blablablablablabla... blablalabla. bblablablallba jaha blablablalblalbabla! balbalb, blabalbalab, balblabal... mm ablabbalbla D e bra! Gå emot alla regler! Använd förnuftet istället. Du har ju ingen kund att leverera till. Det är ju du själv. Ditt fanzine.
Dingbats Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 D e bra! Gå emot alla regler! Använd förnuftet istället. Du har ju ingen kund att leverera till. Det är ju du själv. Ditt fanzine. Det är ju sant. Fuck the world.
Dingbats Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Och sen har jag lite mejlkorrespondans som jag smidigt ska lirka in så det ser ut som han sa det på telefon.
debatt Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Tyfus. Nej men om man inte redigerar en del i meningarna så blir det massa oavslutade yttranden överallt och "..." hela tiden, det ser inge snyggt ut. Nej, jag vet. Men de var livrädda för att vi/jag skulle ändra betydelsen. Så jag körde rakt av. Fy fan vad utsliten bakstegsknappen blev på tangentbordet! Den som styrde rewind på cd-läsaren... Sedan var det ju 5 personer som pratade i munnen på varandra under gruppintervjun hela tiden på cd-n så det var djävligt svårt att höra vem som sa vad för det första, eftersom de inte sa vad de hette innan de öppnade käften. Och en chef jag aldrig haft tidigare som kom varje kvart och frågade om jag var klar. Till slut frågade jag honom vad han gjorde själv egentligen. Hann som sagt 10 min av 240 tänkta minuter på en heldag... Å andra sidan var det 10 perfekta minuter, enligt instruktionen.
Dingbats Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Jag skulle gett upp och slagit chefen på käften istället.
debatt Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Jag skulle gett upp och slagit chefen på käften istället. 😄😆
Recommended Posts