Overkill Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Värt och värt. Värt vadå? Det är ju ett ändamål i sig att tända till på folk. Sen om man kan inbilla sig att det går att dra längre än så är det ju bonus. Alltså jag är ju inte asexuell. Tycker ju fortfarande tjejer är heta och det är ju inte som om jag aldrig rör vid mig själv så att säga. Men inte intresserad av att bara ha sex med folk och inte heller intresserad av att vara tillsammans med nån. Då finns det inte så mycket kvar.
Dingbats Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Nej, egentligen heter det ju angtrékott om man beställer i Frankrike. I Sverige heter det alltid entrékotte. I Frankrike heter det [ɑ̃tʁəˈkot] och inget annat. I min mun heter det antrekå.
Dingbats Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Alltså jag är ju inte asexuell. Tycker ju fortfarande tjejer är heta och det är ju inte som om jag aldrig rör vid mig själv så att säga. Men inte intresserad av att bara ha sex med folk och inte heller intresserad av att vara tillsammans med nån. Då finns det inte så mycket kvar. 1. Pussas och kramas. Lite mänsklig närhet. Mysa lite. 2. Känna att någon tycker om en, eller eftersträva det, hoppas på det.
debatt Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 I Frankrike heter det [ɑ̃tʁəˈkot] och inget annat. I min mun heter det antrekå. I min också egentligen. Jag bara skrev entreeeekotte två gånger för att någon stavade säger med j. Det finns inget å-ljud i entrecôte.
Linus Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Jag menar det! Hon var typ mitt favoritstirrningsobjekt i höstas när jag inte vågade göra annat än titta på tjejer, och killar för den delen. Jag håller tummarna för dig. 🙂
Overkill Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 1. Pussas och kramas. Lite mänsklig närhet. Mysa lite. 2. Känna att någon tycker om en, eller eftersträva det, hoppas på det. Jo men det känns ju som om alt. 1 förväntas leda till antingen det ena eller det andra. och i stundens hetta kanske man vill det själv. Man ska inte låta känslor styra så man blir impulsiv. Det är väl trevligt men jag har bättre saker för mig. Blir tillräckligt bekräftelsetillfredsställd (fint ord) när vi spelar och såna relaterade grejer
Dingbats Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 I min också egentligen. Jag bara skrev entreeeekotte två gånger för att någon stavade säger med j. Det finns inget å-ljud i entrecôte. Det finns i det franska uttalet av "entrecôte" ett ljud som nästan exakt är samma som vokalen i svenska "kåt", jo. Inte lång, men annars förvillande lik.
Memphis Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Monolog över, ni tillåts härmed skriva i tråden. Du svarade henne bra iaf!
Dingbats Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Jo men det känns ju som om alt. 1 förväntas leda till antingen det ena eller det andra. och i stundens hetta kanske man vill det själv. Man ska inte låta känslor styra så man blir impulsiv. Det är väl trevligt men jag har bättre saker för mig. Blir tillräckligt bekräftelsetillfredsställd (fint ord) när vi spelar och såna relaterade grejer Tja. Jag antar att det inte är någon mening om man inte känner det instinktivt. Avundas dig lite som får tillräcklig tillfredsställelse på andra sätt. Ja, och mys utan att det eskalerar är nog svårt.
Memphis Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 (redigerat) Killis, kollar på den serien Bored to death, verkar skön ju! 😄 Och Zack Galifiniakis från The Hangover är ju me!! Redigerat 5 maj 2011 av Memphis
Fidden Postat 5 maj 2011 Trådstartare Postat 5 maj 2011 Alltså jag är ju inte asexuell. Tycker ju fortfarande tjejer är heta och det är ju inte som om jag aldrig rör vid mig själv så att säga. Men inte intresserad av att bara ha sex med folk och inte heller intresserad av att vara tillsammans med nån. Då finns det inte så mycket kvar. man kan frysa in och plocka fram vid jul.
Dingbats Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Jag håller tummarna för dig. 🙂 Tack men alltså, det kommer ju inte leda någon vart så, det är bara att det var roligt att hon alls tänkte på mig. Tror knappast hon går och drömmer om ett liv med mig i en stuga i bergen med två små barn och en shetlandsponny. Och jag faktiskt inte om henne heller.
Overkill Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Tja. Jag antar att det inte är någon mening om man inte känner det instinktivt. Avundas dig lite som får tillräcklig tillfredsställelse på andra sätt. Ja, och mys utan att det eskalerar är nog svårt. Mm. Alltså det är ju inte så det kommer fram folk och så (sällan jag hör saker så) men jag vet att det är bra och att man är duktig. Och det är rätt skönt. Jepp, framförallt kanske för att man är två om det.
Dingbats Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Du svarade henne bra iaf! Ja, jag tycker jag fick till det rätt bra där till slut! Tack för att du skrev det i längsta och inte i samma kommentarsfält.
Dingbats Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Mm. Alltså det är ju inte så det kommer fram folk och så (sällan jag hör saker så) men jag vet att det är bra och att man är duktig. Och det är rätt skönt. Jepp, framförallt kanske för att man är två om det. Ja, så är det med saker jag gör också (inte för att på något vis jämföra mina miniprojekt med era enorma publiksuccéer, men), att man behöver inte så mycket att folk säger att det är bra, för det märker man ju själv ändå. Ja, fast jag har hört en del om tjejer som är klängiga och mysiga men som sen när killen tar ett steg till blir helt "vadå? vi är ju kompisar".
Memphis Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Ja, jag tycker jag fick till det rätt bra där till slut! Tack för att du skrev det i längsta och inte i samma kommentarsfält. 😆 Det skulle ju vara fuckat att göra såklart. 😛
Overkill Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Fan är ju lite sugen på det här. $49. Men då står nog ändå en death cab-tisha högre upp på listan.
Dingbats Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Fan är ju lite sugen på det här. $49. Men då står nog ändå en death cab-tisha högre upp på listan. Öh men en t-shirt mot allt det där?
SadamJR Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Det finns i det franska uttalet av "entrecôte" ett ljud som nästan exakt är samma som vokalen i svenska "kåt", jo. Inte lång, men annars förvillande lik. Jag skiter i vad det heter i frankrike. I sverige heter det antrekåt. Och bärnässås.
Overkill Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Öh men en t-shirt mot allt det där? Jo men liksom tycker inte infinite arms är så bra. Och vad ska jag med allt det andra till förutom tshirten där jag hellre skulle vilja ha en annan.
Dingbats Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Aahh! Dubbelbrudar! Det här är för mycket att hantera för mig.
Dingbats Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Jo men liksom tycker inte infinite arms är så bra. Och vad ska jag med allt det andra till förutom tshirten där jag hellre skulle vilja ha en annan. Helt rätt. Skulle bara testa dig.
debatt Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Det finns i det franska uttalet av "entrecôte" ett ljud som nästan exakt är samma som vokalen i svenska "kåt", jo. Inte lång, men annars förvillande lik. Jo, men bara nästan. Uttalet är så kort att det mer överensstämmer med kott (som i kotte). Allt enligt mina franska vänner. 🥰
Dingbats Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Jag skiter i vad det heter i frankrike. I sverige heter det antrekåt. Och bärnässås. Jag skiter också i vad det heter i frankrike. I sverige heter det antrekå.
Memphis Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 http://www.scriblink.com/index.jsp?act=phome&roomid=1217&KEY=66443BD43FBEBC4131B4481D0802E8E9 😆 Shit va fint lax! 😄 Dingis, du har ju inte flashplayer så kan visa dig vad han ritade:
Fidden Postat 5 maj 2011 Trådstartare Postat 5 maj 2011 Ja, jag tycker jag fick till det rätt bra där till slut! Tack för att du skrev det i längsta och inte i samma kommentarsfält. "Åååh, är detta tjejen du pratat så mycket om? Hon verkar söt. Lycka till!"
Dingbats Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Jo, men bara nästan. Uttalet är så kort att det mer överensstämmer med kott (som i kotte). Allt enligt mina franska vänner. 🥰 Hur många poäng fonetik har dina franska vänner läst?
Recommended Posts