Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vadå? Har jag missat nått? Gängkrig typ menar du? Vet bara om honom som sköts förra veckan, jag läser ändå väldigt mycket nyheter. 😳

Du har missat en massa då ju!!

Samma dag som det på Erik Dahlbergsgatan (där man f.ö. först sa att offret var 26, sedan 30, när han i själva verket var 42 år) så skedde ju det att en man blev halsavskuren i Lindholmen/Eriksberg. Igår kväll sköt fyra gängmedlemmar fyra skott mot en 45-åring på Smycketorget.

Men det började med Järntorget o Guldheden/Gamlestaden.

En skjuten på vardera platsen.

Annons
Postat (redigerat)

Du har missat en massa då ju!!

Samma dag som det på Erik Dahlbergsgatan (där man f.ö. först sa att offret var 26, sedan 30, när han i själva verket var 42 år) så skedde ju det att en man blev halsavskuren i Lindholmen/Eriksberg. Igår kväll sköt fyra gängmedlemmar fyra skott mot en 45-åring på Smycketorget.

Men det började med Järntorget o Guldheden/Gamlestaden.

En skjuten på vardera platsen.

Jösses, och jag som går på skola vid Lindholmen, va trevligt. Vet att det ofta är oroligheter runtom där, men märker sällan något vid skolan. Va i helvete kan inte människor leva i frid för. Blir så förbannad.

Redigerat av Memphis
Postat

Dingbats, varför är inte Tevez med i FIFA09, du som är så insatt i Man City.

Spelade han i Sydamerika då??

Vad tycker du om att Norge tog hem det på straffar mot Sverige i hockey VM då? Jag såg sista 10 minuterna.

/Memphan, sportfantasten.

Postat

Det är brist på andra fritidsintressen.

Och det man ser och omger sig med under uppväxten, det formas man till att agera efter, tänka som osv.

Postat

Vad tycker du om att Norge tog hem det på straffar mot Sverige i hockey VM då? Jag såg sista 10 minuterna.

/Memphan, sportfantasten.

😮😳

... jag såg ingenting.

Frågade brorsan idag hur det hade gått mot Norge,

när jag såg Sverige-Österrike i cirka 7 min ikväll.

Norge satsar alltid extra mot Sverige vad det än gäller.

Petter Northug-syndromet (längdskidåkningen).

Snart kommer vi att få se lite mindre hockeynationer

i semifinaler i VM, kanske redan i år. Som t.ex. Slovakien,

Tyskland, Lettland och Norge. Som två lag av fyra iaf.

Postat (redigerat)

Det är brist på andra fritidsintressen.

Och det man ser och omger sig med under uppväxten, det formas man till att agera efter, tänka som osv.

Mycket bra sagt.

Vet ju att det är så. Det är tex därför oroligheterna i mellanöstern aldrig tar slut.

Barnen växer upp i kaos, blir attackerade av andra eftersom deras föräldrar är i strid med dem, då hjälper självklart barnen till att slåss med sin familj och dess vänner, växer upp på samma sätt som deras föräldrar. Samma sak i var generation som går. Tragiskt är det. 🙁

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

😮😳

😛

... jag såg ingenting.

Frågade brorsan idag hur det hade gått mot Norge,

när jag såg Sverige-Österrike i cirka 7 min ikväll.

Norge satsar alltid extra mot Sverige vad det än gäller.

Petter Northug-syndromet (längdskidåkningen).

Snart kommer vi att få se lite mindre hockeynationer

i semifinaler i VM, kanske redan i år. Som t.ex. Slovakien,

Tyskland, Lettland och Norge. Som två lag av fyra iaf.

oj, förlåt, råkade somna här, vad sade du nu igen?

😄

Redigerat av Memphis
Postat

Mycket bra sagt.

Vet ju att det är så. Det är tex därför oroligheterna i mellanöstern aldrig tar slut.

Barnen växer upp i kaos, blir attackerade av andra eftersom deras föräldrar är i strid med dem, då hjälper självklart barnen till att slåss med sin familj och dess vänner, växer upp på samma sätt som deras föräldrar. Samma sak i var generation som går. Tragiskt är det.

Det värsta jag sett är byarna i något/några länder i Afrika som de visade och även nyligen reportaget från Somalia.

Att gå och köpa ett automatvapen var ungefär något liknande som att spara till och köpa en Hagström eller Gretsch här.

Postat

... men han som sålde instrumentet tänkte sig inte för och satte inget reservationspris (lägsta som han vill ha för prylen).

Och det senare visar sig att man vinner det STÖRTBILLIGT, men säljaren VÄGRAR då att sälja det till en... bara därför, men

kommer då med en bortförklaring om att instrumentet var "sönder" och han tänker inte skicka det till en...

VAD gör man då??

Postat

Är han inte skyldig att sälja prylen till en efter avslutad auktion när man vunnit den, ÄVEN om han klantat sig och uppenbarligen glömt av att sätta ett reservationspris.

Postat

En gång tryckte en jag känner fel, som köpare, och bjöd 100000 kr för en cd istället för 100 kr.

Vann auktionen, men efter auktionen var slut kom de överens om det lägre egentliga priset. Tur.

Postat

Jojje Wadenius...

och han den där kände finnen på bas... Pekka Pohjola, just på denna skivan.

Grymma musiker hela högen.

Postat

Guten Nacht!

Zzzzzzzzzzzzzz.........

Memphis chockad?

Av Tommy Körberg eller att du lägger dig? 😛

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.