Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Man båda var och träffade kändisar igår, rätt kul dag!

Har du också käkat middag med Johan Anderblad?

Postat

Jag funderade på att måla några plakat för att skapa debatt, men sen kom jag på att han redan fanns, så jag slapp.

Postat

Jag målade inga plakat. Däremot har jag varit plakat...full. När jag var ung. Och dum(mare än vad jag är nu).

Postat

Fjärrkontrollen till tvn är trasig. Såg att dom har en universalkontroll hos klasolsson "till de flesta modeller". Funkar såna?

Postat (redigerat)

Fjärrkontrollen till tvn är trasig. Såg att dom har en universalkontroll hos klasolsson "till de flesta modeller". Funkar såna?

Byt batteri 😛

Vad är det för TV?

Mina päron har en sådan där multihistoria och den verkar lira både till TV:n (no-name flat) och DVD:n (också no-name). Till deras gamla köksradio (Luxor) verkar den å andra sidan INTE fungera.

Redigerat av CHAE
Postat

NEJ!

Postat

Enligt en ung tjej med påbrå från Bosnien-Herzegovina som jag språkade med och som köpt åtskilliga sådana där universalfjärrkontroller, så måste man efter att ha tittat i manualen hämta hem rätt kod från Internet till fjärrkontrollen á la universalmodell som man köpt. Problemet är att koderna är dels långa och dels ibland felaktigt återgivna. Var och när man ska knappa in koden är oklart också, liksom om apparaten ska vara på och i vilket läge tv-n ska stå på när det händer. Framförallt så finns inte koder överhuvudtaget till de flesta modeller och även om det verkar stå många modeller i manualerna så har aldrig någon sådan universalfjärrkontroll som jag köpt fungerat till en enda av mina med fjärrkontroll styrda apparater. De ser välgjorda ut till det yttre, men man kan undra hur de ter sig på insidan. Jag ser dem som bluffgrejer. De kan verka billiga, då de ofta kostar bara 30-40 kr (på t.ex. Rusta), men de är inte värda någonting om de inte fungerar alls, eller hur?!?

Bättre att skaffa originalfjärrkontrollen till sin tv igen, för 1600 kr.

Postat

Byt batteri 😛

Vad är det för TV?

Mina päron har en sådan där multihistoria och den verkar lira både till TV:n (no-name flat) och DVD:n (också no-name). Till deras gamla köksradio (Luxor) verkar den å andra sidan INTE fungera.

Den faller i bitar. Har ingen annan apparat som kan påverkas.

Postat

Hade hon varit från serbien hade hon klarat det lätt.

😆 Dagens storgarv! Fan ta dig Fidden, jag fick upp kaffet i näsan 😛

Postat

Ny originalfjärr kostar ca 700.

Fast då är det väl ingenting att orda över? köp en ny fjärrkontroll helt enkelt.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.