Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Skattereduktion för arbetsinkomst har de skrivit om på min deklarationsblankett en massa extrainfo om

och att jag ska läsa i häftet mer om det på sid. 26.

Men varför det? Det står ju i häftet Dags att deklarera att skattereduktioner görs automatiskt.

Vad vill de att jag ska göra?

😳

Starta en ny tråd.

Postat

Vilken otroligt hård ton det är på det här forumet. Orkar inte riktigt med det just nu.

Tar ett break tills jag känner att jag orkar med det igen.

Här i längsta har det varit rena fjolleriet på sista tiden.

k9 (oregistrerad)
Postat

Du råkar inte käka centralstimulerande mot narkolepsin? CS gör en rätt så jäkla törstig. 🙂

Va får man Counter Stirke mot narkolepsi? 😕😊

Nej jag äter ingen medicin alls då de hellre lät mig få förtidspension än att lägga ut flera tusentals kronor på att förstå, sätta en diagnos och försöka hjälpa mig komma tillrätta med problemet. 😐

Fast konstigt nog så stör det inte mig alls, har liksom vant mig vid att det är såhär nu. Det jobbigaste är ju att jag egentligen skulle vilja leva ett svenssonliv. Med villa, vovve, volvo osv. Men jag kan ju inte ens vara med i ett band och repa regelbundet varje vecka. Ännu mindre boka spelningar osv. men jag slipper känna mig förnedrad av socialarbetare och försäkringskassans anställda nu.

k9 (oregistrerad)
Postat

Nu ska jag till biblioteket och lämna tillbaka böcker och betala böter.

Men om du passerar "gå" så får du ju 4000kr iofs

Akta dig för att trampa på Norrmalmstorg bara... det kan bli dyrt 😲

Postat

Men om du passerar "gå" så får du ju 4000kr iofs

Akta dig för att trampa på Norrmalmstorg bara... det kan bli dyrt 😲

Fick inga böter. Konstigt. Villa har du väl snart i alla fall. Hur funkar den där sömnstörningen om man får va ännu mer nyfiken?

Postat

Vaddå "supa på Valborgs"??!! 😕 Jag och tjejen ska vara barnvakt åt världens fränaste unge. Vad ska ni göra?

Postat

Nu ska jag till biblioteket och lämna tillbaka böcker och betala böter.

Brorsan hade glömt en bok skitlänge.

När han väl var där visade det sig att det blev billigare att köpa boken av dem

och låta den vara förkommen.

Postat

Jag känner ingen Valborg, så jag har aldrig firat henne.

😆

Sa inte du det igår också?

Jo, det sa du 😛

Det var inte roligt då heller 😏😉

k9 (oregistrerad)
Postat

Fick inga böter. Konstigt. Villa har du väl snart i alla fall. Hur funkar den där sömnstörningen om man får va ännu mer nyfiken?

Jag sover inte tillräckligt djupt. Så jag får nästan inge djupsömn alls. I bland så är jag medveten om att jag drömmer. Jag kan drabbas av sömnparalys när jag ska vakna. Kan inte röra mig, men är vaken ändå. Fast det var ett tag sedan det hände. Dessutom så andas jag fel när jag sover. Gjorde en utredning för sömnapné (man slutar andas i sömnen) men de kunde bara konstatera att jag sov dåligt och andas fel när jag ligger på rygg.

När jag blir trött så får jag omväxlande tunnel seende eller, överdriven färgupplevelse eller att altting är bara en centimeter ifrån näsan. Det samma gäller med min hörsel. Allt låter fjärran eller jätte nära. Dessutom så låter alt lika högt. Mina hjärtslag hörs lika bra som det passerande tåget tex.

Jag har också kollapsat ett flertal gånger utan att man vet riktigt farför jag gjort det. En del läkare varnar mig för att jag kan bli hjärndöd eller avlida om jag ligger förlänga utan att andas. Medans andra skickar mig till psykologer och menar att det är helt och hållet psykosomatiskt. Så jag fick betala en privatläkare för att göra en grundlig undersökning. Han kom fram till att jag inte inbillarmig och att det faktiskt inte är psykosomatiskt. Tyvärr så har jag inte råd med en expert hjälp som finns.

Jag har ju varit mycket aktiv och arbetat hårt när jag var yngre. Tränade kampsport 4ggr i veckan. Cyklade extremt mycket osv. Men nu när kroppen återhämtar sig långsammare så kan jag inte pressa mig lika hårt längre. Testa själva att sova högst 2-4 timmar per dygn och gå till jobbet i några månader så förtår ni vad jag menar.

k9 (oregistrerad)
Postat

Jag känner ingen Valborg, så jag har aldrig firat henne.

Hon verkar ju vara en sån slampa så jag firar också hellre med någon annan hona. Fast efter några öl ikväll så kanske jag också firar henne.. 😛

k9 (oregistrerad)
Postat

😆

Sa inte du det igår också?

Jo, det sa du 😛

Det var inte roligt då heller 😏😉

Jo men det var tydligen riktat till mig och jag missade det igår....

kanske..

ungefär...

lite...

eller?

😐

k9 (oregistrerad)
Postat

S

k

a

u

t

m

e

d

P

u

m

a

n

u

.

H

e

j

o

c

h

d

å

!

Postat

Det var inte meningen att vara roligt CHAE.

Det har gått i hysteri i att allt ska vara roligt.

Det mesta är ett tungt grått elände.

Det är synd om k9.

Jag hade det så i några år.

Men det berodde på tinnitus som höll mig vaken.

Postat

Vaddå "supa på Valborgs"??!! 😕 Jag och tjejen ska vara barnvakt åt världens fränaste unge. Vad ska ni göra?

sprang en kort runda och kände efter hur knät mådde (inte bra men helt ok), nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. kanske nån film eller så.

En helt vanlig helg.

Postat

Njaa, saker och ting är vad man gör dem till.

"Man har inte roligare än vad man gör på sig" som bandets trummis sa vid upprepade tillfällen.

Postat

Det var inte meningen att vara roligt CHAE.

Det har gått i hysteri i att allt ska vara roligt.

Det är synd om k9.

Jag hade det så i några år.

Men det berodde på tinnitus som höll mig vaken.

Har tinnitusen gått över?

Postat

Då var det bara tvätten kvar. Sen kanske man skulle sticka och se på det lokala fyrverkeriet över bysjön. Fast jag är inte säker på om dom skickar iväg det längre.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.