Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

För att jag är så törstig hela tiden.. 😏 det var inte ironikt menat. Jag funderar på att fråga på sjukhuset vad det kan bero på. dricker nog 10 liter om dagan nu... 😱

Ja de e nog värt att kolla upp. 🙁

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

så ska det låta på kanal anal

Kanal bakmus?

Jag kollade just på SVT spela (som det heter på svenska)..

Postat

För att jag är så törstig hela tiden.. 😏 det var inte ironikt menat. Jag funderar på att fråga på sjukhuset vad det kan bero på. dricker nog 10 liter om dagan nu... 😱

Om du verkligen lyckas trycka i dej så mycket vatten dag efter dag så kan det va direkt farligt. Sök läkare snarast. Låter som om du kan ha diabetes.

Postat

Om du verkligen lyckas trycka i dej så mycket vatten dag efter dag så kan det va direkt farligt. Sök läkare snarast. Låter som om du kan ha diabetes.

Dessutom kan det vara direkt skadligt i sig att dricka sådär mycket på en dag 😱

Postat

Dessutom kan det vara direkt skadligt i sig att dricka sådär mycket på en dag 😱

Yes.

k9, sök läkare BUMS på måndag, m'kay. Fast om man tänker på the debster's skräckhistorier, tidigare i tråden, om olika läkare han stött på så skickar han/hon hem dig med ett par Alvedon.

Men sök i alla fall...

k9 (oregistrerad)
Postat

Haha! Läkarna här hattar mig så jag gör alltid tvårtom mot vad de säger, förmodligen därför jag fortfarande lever.. :rolleyes:

Fick ett tips om att suga på en isbit istället för att dricka. Det funkade bra. Känns ju som att jag dricker utan att jag får i mig så mycket vatten..

Postat (redigerat)

Kolla upp sköldkörteln och gör ett sockerprov.

Redigerat av laxlaxlax
Postat

Haha! Läkarna här hattar mig så jag gör alltid tvårtom mot vad de säger, förmodligen därför jag fortfarande lever.. :rolleyes:

Fick ett tips om att suga på en isbit istället för att dricka. Det funkade bra. Känns ju som att jag dricker utan att jag får i mig så mycket vatten..

Vad var det för krämpor du har? Vad har du för problem med läkarna? Är nyfiken av mej och känner oxå igen mej i det där.

Postat

Kolla upp sköldkörteln och gör ett sockerprov.

Jepp! Propsa på ett TSH-prov och propsa på en remiss till en endokrinolog.

k9: har du diabetes i släkten (både typ I och typ II)?

Postat

Sadam - tyckte Jackson Browne var jäkligt bra. Aldrig gillat sån här slick musik innan men sången o melodin var grym. Pallade inte riktigt med pianoräkorna men sången var najs.

nu äre godnatt. Trevlig valborg imorgon

k9 (oregistrerad)
Postat

Vad var det för krämpor du har? Vad har du för problem med läkarna? Är nyfiken av mej och känner oxå igen mej i det där.

Jag har en så pass annorlunda sömnstörning (som ni kanske vet redan) att den kanske påverkar mig rent psykosomatiskt med. Vilket gör att jag sover sämre och blir mera stressad så att jag sover sämre och blir mera...

Detta i kombiantion med att jag hela tiden blir lovad att mitt hus ska bli klart utan att det blir det, kan ha triggat någon form av stress hos mig som gör att jag känner mig törstig och torr i halsen/munnen hela tiden. Detta enligt en medicinstuderande bekant till en vän...

k9 (oregistrerad)
Postat

Men diabetes var det första som jag tänkte med iofs. Så jag ska föröka få göra en sockerbelastning vid tillfälle

Så det blir nog en lugn valborg för min del..

Postat

Vet inte vad som är jobbigast att jag är törstig helatiden eller att jag är konstant pissnöndig med... 🙁

Har någon sagt vad det beror på?

Postat

jag vet folk med som inte kan se gammla filmer räcker dom är nått enstaka år

för mig går gränsen vid 1980.

70 tals filmer och äldre gillar jag inte finns nån enstaka som är bra men annars inte tycker att på 80 talet kom dom absolut bästa filmerna just action filmerna älskar jag

Vad konstigt du skriver.

Är du påverkad av Loranga?

Postat

Läste ikapp nu och såg att jag fått svar på bägge frågorna.

För övrigt håller jag med Dingbats.

Jag håller absolut själv inte med det inlägget "jag" skrev där. Jag tycker om jättemycket film innan 1980.

Postat (redigerat)

Sadam - tyckte Jackson Browne var jäkligt bra. Aldrig gillat sån här slick musik innan men sången o melodin var grym. Pallade inte riktigt med pianoräkorna men sången var najs.

nu äre godnatt. Trevlig valborg imorgon

Jackson browne var en av de första sk singer/songwriters som dök upp. Tycker att hans 4 första plattor är fantastiskt bra.

Redigerat av SadamJR
Postat

Jag håller absolut själv inte med det inlägget "jag" skrev där. Jag tycker om jättemycket film innan 1980.

Jag VET det. Därför höll jag med.

Postat

Jag har en så pass annorlunda sömnstörning (som ni kanske vet redan) att den kanske påverkar mig rent psykosomatiskt med. Vilket gör att jag sover sämre och blir mera stressad så att jag sover sämre och blir mera...

Detta i kombiantion med att jag hela tiden blir lovad att mitt hus ska bli klart utan att det blir det, kan ha triggat någon form av stress hos mig som gör att jag känner mig törstig och torr i halsen/munnen hela tiden. Detta enligt en medicinstuderande bekant till en vän...

Du råkar inte käka centralstimulerande mot narkolepsin? CS gör en rätt så jäkla törstig. 🙂

Postat

Skattereduktion för arbetsinkomst har de skrivit om på min deklarationsblankett en massa extrainfo om

och att jag ska läsa i häftet mer om det på sid. 26.

Men varför det? Det står ju i häftet Dags att deklarera att skattereduktioner görs automatiskt.

Vad vill de att jag ska göra?

😳

Postat

Att ungdoms fylla är ett vanligt samtals ämne för en högtids dag som valborg är ett känt faktum.

Käntfaktum heter det väl?

Postat

Vilken otroligt hård ton det är på det här forumet. Orkar inte riktigt med det just nu.

Tar ett break tills jag känner att jag orkar med det igen.

Postat

Vilken otroligt hård ton det är på det här forumet. Orkar inte riktigt med det just nu.

Tar ett break tills jag känner att jag orkar med det igen.

Välkommen tillbaks när du känner för det. Själv kan jag tycka att det är onödigt mjuk ton ibland.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.