debatt Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Dude, seriöst: det är fan snudd på tjänstefel! 😮😠 Man skickar inte hem en pat. på stubben utan att FÖRST ta alla nödvändiga provtagningar (så att man bekräftar vad det är och om det överhuvudtaget ÄR smittsamt). Har du feber? Hur mår du rent allmänt? Ingen feber, rätt ok allmäntillstånd, men det känns ju som om jag svalt locket till en konservburk, men det har det ju gjort i 13 månader nu, så... Det enda läkaren sa var att de där mördarbakterierna kan övervintra, sedan ta sig ut igen från vävnaderna, pissa, skita och para sig och det är DET som gör ont i halsen. Han skidlöparen hade väl råkat ut för nåt sånt? Per Elofson. Skulle haft pengar till den där privata kliniken - som tar tusenlappar för varje simpelt prov. Ligger mitt i stan. Där får man ju snabb hjälp med undersökningar iaf. Vårdcentraler och små akutmottagningar har jag gett upp hoppet om för längesedan. 😐
debatt Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 "Ett man och en kvinna, 55 och 44 år gamla bosatta i Robertsfors kommun åtalas för en mängd narkotikabrott och vapenbrott." Jaha?
CHAE Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Seriöst svar: Det är många år sedan jag kunde få en röntgen, mr eller svalgodling eller ett blodprov utfört. Det är INGEN som föreslår det nuförtiden. Vanligaste fråga jag får hos läkare är, "vad tror du att det är?" Ett exempel: hade slagit i min tå illa i mörkret under natten och den var rejält svullen, värkte en del. Jag ville ha röntgen, men hon vägrade och sa att den omöjligt kunde vara bruten, för då skulle jag reagera när hon rörde, vred och drog i den. Jag var tjatig och ville ändå ha röntgen, sa att jag inte kunde böja den som jag ville. Nej, men det beror ju bara på att den den är svullen. Den kan omöjligt vara bruten, för då hade du haft mer ont. Hur vet du om jag har ont? sa jag. Sånt märks, sa hon. Jag vägrade lämna rummet, fick en slätröntgen. Hon var helt chockad (!) när hon sett bilderna. Tån var diagonalt helt av från fästet i foten till längst ut på nageln. Hon föreslog steloperering (samma ställe som föreslog steloperering av multibrutet gitarrringfinger. Jag vägrade det bägge gångerna. Sjukgymnastikrehabilitering gjorde susen. Annat exempel: hade halsont för ett par år sedan. Läkaren frågar mig om det är halsfluss. Vet inte, sa jag. Han blir helt pissed off (!!) och ryter om jag borde veta det eftersom jag haft det 7 gånger redan. Provtagning då?, sa jag. Glöm det, sa han. Det gör inte vi, det är det ingen som gör nuförtiden! Jaaa duu... Vad fan ska man säga? 😳 Det är fan Lex "alla-namn-jag-kan-komma-på"..eh..på. På vår mottagning är det tvärtom: här är det Stora extramultiplus blodprovspaketet Allan om det öht finns en liten MISSTANKE om någonting. Det i combo med mr, rtg och fan i mig om de inte slänger in en endoscopi också. "Malpractice" är bara förnamnet, broder! I dina case gjorde du helt jävla jätterätt som stod på dig. Tyvärr är det inte många som gör det. Palla orka käfta med en doktor, liksom. @den där doktorn som röt (sweet Jesus H tap dancing Christ): han borde fan veta bättre! Tänk om det varit någonting allvarligt (förringar INTE din halsgrej, bara så att du inte missuppfattar mig här) så hade doktorn i fråga blivit prickad och (helst av allt) blivit av med sin licens och utesluten ur Läkarförbundet.
CHAE Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Kaffedax Naturligtvis 😉 Du kommer att fika ihjäl dig en vacker dag, boy-o...
CHAE Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 (redigerat) "Ett man och en kvinna, 55 och 44 år gamla bosatta i Robertsfors kommun åtalas för en mängd narkotikabrott och vapenbrott." Random WT bara. Inte så mycket att orda om. Edit: bättre jpeg Redigerat 29 april 2011 av CHAE
Dingbats Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Fäll in backspeglarna och kör fort som fan. Skit i dina medtrafikanter för en gångs skull! Blir det stopp får du byta fil och är det stopp där också får du köra i vildare terräng. Din bil är automatväxlad för det blir enklare så.
Jetblack Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Det börjar ta sig med låtarna jag tänkte lägga upp på Spotify m.m. Bara några låtar kvar att mixa/producera om. Men sedan väntar masteringen 🤪
CHAE Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Vårdcentraler och små akutmottagningar har jag gett upp hoppet om för längesedan. 😐 Propsa på en akutremiss till ONH-klinik. /USK:a CHAE
CHAE Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 WT? Jag känner inte de människorna. "White Trash" Inte jag heller.
debatt Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Propsa på en akutremiss till ONH-klinik. /USK:a CHAE Det gjorde jag förra året. Fick tid efter 8 veckor. Då sa foniatrikern: du skulle ha kommit med en gång.
debatt Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 "White Trash" Inte jag heller. Trash? Är dom trasiga? 😕
debatt Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Nu ska jag tvätta håret, kolla in vilken tvätt som jag ska ha med mig till tvättstugan. Gå och köpa Svinto som jag hoppade över igår. Får ingenting gjort. Kanske skriva lite. He da!
Neosus Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Underskatta inte det lilla, det kan vara fröet till något stort.
laxlaxlax Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Underskatta inte det lilla, det kan vara fröet till något stort. hahaha så slemmigt det såg ut i kursivt
CHAE Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 hahaha så slemmigt det såg ut i kursivt Lite sådär... Ernst-Hugo rätt nära örat, typ. Vete fan om det är helt OK 😕
Neosus Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Det här är vad jag lyckades gör idag i musikväg. Your browser does not support the HTML5 audio tag 😱
Dingbats Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Det här är vad jag lyckades gör idag i musikväg. Your browser does not support the HTML5 audio tag 😱 Hur mycket synt, hur mycket människa?
k9 (oregistrerad) Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Jag älskar trummor, det är så kul att spela. 😱 Jag hatar trummor, det är så svårt att spela. 😱 Jag älskar trummor, det är så kul att spela. 😱 Jag hatar trummor, det är så svårt att spela. 😱 Jag älskar trummor, det är så kul att spela. 😱 Jag hatar trummor, det är så svårt att spela. 😱 Jag älskar trummor, det är så kul att spela. 😱 Jag hatar trummor, det är så svårt att spela. 😱 Jag älskar trummor, det är så kul att spela. 😱
k9 (oregistrerad) Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Jag älskar trummor, det är så kul att spela. 😱 Jag hatar trummor, det är så svårt att spela. 😱 Jag älskar trummor, det är så kul att spela. 😱 Jag hatar trummor, det är så svårt att spela. 😱 Jag älskar trummor, det är så kul att spela. 😱 Jag hatar trummor, det är så svårt att spela. 😱 Jag älskar trummor, det är så kul att spela. 😱 Jag hatar trummor, det är så svårt att spela. 😱 Jag älskar trummor, det är så kul att spela. 😱
k9 (oregistrerad) Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 hmm det var ju också ett skumt inlägg att få duppelbost på 😐
Recommended Posts