Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

En jazzbas vill ja ha

du, de är jääävligt sköna att spela på. Har en P-Bass iofs som jag trivs bra med.

Postat (redigerat)

En sån funderar jag på. Jag inbillar mig att de e en bra bas för pengarna.

196499.jpg

FENDER SQUIER VINT. MOD. JAZZ NT

309 EURO

hos thomann

😕

Ja varför inte. Jag vete inte, ja... Någon påstod att Squire skulle vara apbajs men det låter ju fånigt. Hm, tillverkas Fender Squire i Japan, Kina eller Mexico?

Trist finish thou.

Redigerat av CHAE
Postat (redigerat)

För i HELVETE Memphis: jag är oerhört besviken på dig för att du inte plockat Uddevalla-passningen än 😠 Jag trodde att vi hade någonting speciellt... Ring mig inte mer. Låt mig va'

Redigerat av CHAE
Postat

I vilket fall som helst så är det jävligt kul. Sedan är det en viss roughness i att spela bas. Det är svårt att se mesig ut med en Thunderbird IV i näven. I Uddevalla, exempelvis, är alla stentuffa bikers och det är inte så att de sliter fram typ en mandolin när de ska battla.

För i HELVETE Memphis: jag är oerhört besviken på dig för att du inte plockat Uddevalla-passningen än 😠 Jag trodde att vi hade någonting speciellt... Ring mig inte mer. Låt mig va'

😆

Sorry, multitaskar som attan här. 😛

Postat

😆

Sorry, multitaskar som attan här. 😛

😄 Vem gör inte det?! Jag har suttit och bläddrat igenom gammal kurslitteratur, postat (märkliga och förvirrade) inlägg både här och ute på gatorna (d v s ute på det riktiga forumet) samt pratat i telefon. Och köpt en mik + lite annat smått och gott.

Postat

Messhuggah rullar tungt här. 8 strängad polyrytmisk mathcore när den är som bäst.

Vad är det för strängar som tillkommer på den? En låg B-sträng gissar jag, men vad mer?

Postat

Vad är det för strängar som tillkommer på den? En låg B-sträng gissar jag, men vad mer?

Damn och jag som trodde att låga B var den mest onda strängen som fanns 😮😛

Postat (redigerat)

😄 Vem gör inte det?!

Grahn/Neosus gör inte det. Han bara fikar, och det räknas inte som multitasking. 😛

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

Grahn/Neosus gör inte det. Han bara fikar, och det räknas inte som multitasking. 😛

När han inte botaniserar bland basar that is 😄

Redigerat av CHAE
Postat (redigerat)

Det finns flera olika varianter, vissa med en en ljusare/tunnare utöver den låga B-strängen men inom metal är det två tjockare strängar, så alltså en låg B-sträng samt ytterligare en lägre/tjockare vilket torde vara F# om jag förstått det rätt. Står såhär på wiki angående Messhuggah iaf: "Fredrik Thordendal and Marten Hagstrom of Meshuggah tune their 8-string guitars F+Bb+Eb-Ab-Db-Gb-Bb-Eb, and occasionally drop it to Eb+Bb+Eb-Ab-Db-Gb-Bb-Eb, and even five semitones below this tuning, for the song Spasm."

That´s som evil shit! 😛

http://en.wikipedia.org/wiki/Eight-string_guitar

Redigerat av Memphis
Postat

That´s som evil shit! 😛

evil-santa.jpg

M a o: JÄVLIGT ondskefullt!

Postat

Fan, jag måste verkligen uppdatera min musik på MySpace-sidan. Överlag måste ganska mycket där uppdateras 😑

Postat

Jag trodde att jag gjort en dubbelbeställning av en order (pga att Nexus-modulen i Firefox strulade). Men nu fick jag det bekräftat att så icke var fallet *phew* Nog för att lönen kommer in om 1 minut men 14000+ är lite väl saftigt. Lägger man dessutom till att det hade blivit FYRA Adam A3X-monitorer så hade det blivit löjligt. Men som sagt: faran är över. Skönt.

Postat

Va gött då. Grattis till köpet.

Det blir en 🥰 på det. Överlag har jag kommit igång mer med prodden sedan jag började hänga här. Studio Forum ska lätt finnas med på min credlista på min trippel-live-LP 😆

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.