CHAE Postat 26 april 2011 Postat 26 april 2011 En jazzbas vill ja ha du, de är jääävligt sköna att spela på. Har en P-Bass iofs som jag trivs bra med.
Neosus Postat 26 april 2011 Postat 26 april 2011 (redigerat) En sån funderar jag på. Jag inbillar mig att de e en bra bas för pengarna. FENDER SQUIER VINT. MOD. JAZZ NT 309 EURO hos thomann 😕 Redigerat 26 april 2011 av Neosus
CHAE Postat 26 april 2011 Postat 26 april 2011 (redigerat) En sån funderar jag på. Jag inbillar mig att de e en bra bas för pengarna. FENDER SQUIER VINT. MOD. JAZZ NT 309 EURO hos thomann 😕 Ja varför inte. Jag vete inte, ja... Någon påstod att Squire skulle vara apbajs men det låter ju fånigt. Hm, tillverkas Fender Squire i Japan, Kina eller Mexico? Trist finish thou. Redigerat 26 april 2011 av CHAE
CHAE Postat 26 april 2011 Postat 26 april 2011 (redigerat) För i HELVETE Memphis: jag är oerhört besviken på dig för att du inte plockat Uddevalla-passningen än 😠 Jag trodde att vi hade någonting speciellt... Ring mig inte mer. Låt mig va' Redigerat 26 april 2011 av CHAE
Neosus Postat 26 april 2011 Postat 26 april 2011 Hm, tillverkas Fender Squire i Japan, Kina eller Mexico? Ingen aning hur det ligger till med det där. 😱
Neosus Postat 26 april 2011 Postat 26 april 2011 Kan de va så att Fender Mex tillverkas i Mexico? *kvalificerad gissning* 😱
Memphis Postat 26 april 2011 Postat 26 april 2011 I vilket fall som helst så är det jävligt kul. Sedan är det en viss roughness i att spela bas. Det är svårt att se mesig ut med en Thunderbird IV i näven. I Uddevalla, exempelvis, är alla stentuffa bikers och det är inte så att de sliter fram typ en mandolin när de ska battla. För i HELVETE Memphis: jag är oerhört besviken på dig för att du inte plockat Uddevalla-passningen än 😠 Jag trodde att vi hade någonting speciellt... Ring mig inte mer. Låt mig va' 😆 Sorry, multitaskar som attan här. 😛
CHAE Postat 26 april 2011 Postat 26 april 2011 😆 Sorry, multitaskar som attan här. 😛 😄 Vem gör inte det?! Jag har suttit och bläddrat igenom gammal kurslitteratur, postat (märkliga och förvirrade) inlägg både här och ute på gatorna (d v s ute på det riktiga forumet) samt pratat i telefon. Och köpt en mik + lite annat smått och gott.
Jetblack Postat 26 april 2011 Postat 26 april 2011 Messhuggah rullar tungt här. 8 strängad polyrytmisk mathcore när den är som bäst. Vad är det för strängar som tillkommer på den? En låg B-sträng gissar jag, men vad mer?
CHAE Postat 26 april 2011 Postat 26 april 2011 Vad är det för strängar som tillkommer på den? En låg B-sträng gissar jag, men vad mer? Damn och jag som trodde att låga B var den mest onda strängen som fanns 😮😛
Memphis Postat 26 april 2011 Postat 26 april 2011 (redigerat) 😄 Vem gör inte det?! Grahn/Neosus gör inte det. Han bara fikar, och det räknas inte som multitasking. 😛 Redigerat 26 april 2011 av Memphis
CHAE Postat 26 april 2011 Postat 26 april 2011 (redigerat) Grahn/Neosus gör inte det. Han bara fikar, och det räknas inte som multitasking. 😛 När han inte botaniserar bland basar that is 😄 Redigerat 26 april 2011 av CHAE
Jetblack Postat 26 april 2011 Postat 26 april 2011 Damn och jag som trodde att låga B var den mest onda strängen som fanns 😮😛 Ha ha, det är den väl också? 😉
Memphis Postat 26 april 2011 Postat 26 april 2011 (redigerat) Vad är det för strängar som tillkommer på den? En låg B-sträng gissar jag, men vad mer? Det finns flera olika varianter, vissa med en en ljusare/tunnare utöver den låga B-strängen men inom metal är det två tjockare strängar, så alltså en låg B-sträng samt ytterligare en lägre/tjockare vilket torde vara F# om jag förstått det rätt. Står såhär på wiki angående Messhuggah iaf: "Fredrik Thordendal and Marten Hagstrom of Meshuggah tune their 8-string guitars F+Bb+Eb-Ab-Db-Gb-Bb-Eb, and occasionally drop it to Eb+Bb+Eb-Ab-Db-Gb-Bb-Eb, and even five semitones below this tuning, for the song Spasm." That´s som evil shit! 😛 http://en.wikipedia.org/wiki/Eight-string_guitar Redigerat 26 april 2011 av Memphis
CHAE Postat 26 april 2011 Postat 26 april 2011 Fan, jag måste verkligen uppdatera min musik på MySpace-sidan. Överlag måste ganska mycket där uppdateras 😑
CHAE Postat 26 april 2011 Postat 26 april 2011 Jag trodde att jag gjort en dubbelbeställning av en order (pga att Nexus-modulen i Firefox strulade). Men nu fick jag det bekräftat att så icke var fallet *phew* Nog för att lönen kommer in om 1 minut men 14000+ är lite väl saftigt. Lägger man dessutom till att det hade blivit FYRA Adam A3X-monitorer så hade det blivit löjligt. Men som sagt: faran är över. Skönt.
Memphis Postat 26 april 2011 Postat 26 april 2011 (redigerat) Va gött då. Grattis till köpet. Redigerat 26 april 2011 av Memphis
CHAE Postat 26 april 2011 Postat 26 april 2011 Va gött då. Grattis till köpet. Det blir en 🥰 på det. Överlag har jag kommit igång mer med prodden sedan jag började hänga här. Studio Forum ska lätt finnas med på min credlista på min trippel-live-LP 😆
Recommended Posts