Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Tydligen är jag "för gammal" för Björn Gustavsson-lirar-WoW-sketchen 🙁

Postat

Fan lite sugen på att samla på skrivmaskiner, men de tar så mycket plats. Skulle vilja prova en elektrisk också.

En härligt gammal Halda kanske? Inte elektrisk men ändå

Postat

En härligt gammal Halda kanske? Inte elektrisk men ändå

Skulle vilja ha en Facit. Men jag är inte så mycket för jättegamla stora grejer, gillar mer smidiga små maskiner, som min Indus (vet inte vad det är för märke egentligen). Reseskrivmaskin. Annars är det rätt svårt att få tag på skrivmaskiner där åäö sitter som man är van vid och inte där ,.- sitter på ett datortangentbord, och på riktigt gamla är det bara att ge upp.

Postat

Skulle vilja ha en Facit. Men jag är inte så mycket för jättegamla stora grejer, gillar mer smidiga små maskiner, som min Indus (vet inte vad det är för märke egentligen). Reseskrivmaskin. Annars är det rätt svårt att få tag på skrivmaskiner där åäö sitter som man är van vid och inte där ,.- sitter på ett datortangentbord, och på riktigt gamla är det bara att ge upp.

Farsan har en Facit. Den är beige med bruna detaljer och jävligt cool.

Postat

Fan lite sugen på att samla på skrivmaskiner, men de tar så mycket plats. Skulle vilja prova en elektrisk också.

Lärde mej skriva på elektrisk. Var riktigt snabb.

Postat

Lärde mej skriva på elektrisk. Var riktigt snabb.

Jag har fått upp rätt bra fart på min. Gör inget att man slinter ibland. Och färgbandet sitter lite löst, så bokstäverna blir hälften röda ibland.

Postat

Facit rese har jag... i brun skinnväska med lås.

Men det enda rätta är ju egentligen Remington, det växte jag upp med.

Allt annat är alltför modernt.

Postat

Facit rese har jag... i brun skinnväska med lås.

Men det enda rätta är ju egentligen Remington, det växte jag upp med.

Allt annat är alltför modernt.

remington.jpg

Snygg.

Postat

Sen har jag en Panasonic elektronisk med inbyggt ordbehandlarprogram AccuPlus som tyvärr inte finns i datorer vad jag vet så att jag med min Sony USB2 diskettstation kan överföra material från Panasonicen via diskett till min laptop. AccuPlus är för udda, verkar det som-

Jag hade högsta betyg i maskinskrivning, det var ju obligatoriskt ämne.

Sekreterartempo. Men jag klarade aldrig att ha den grå stora metallskylten placerad ovanför tangenterna som läraren ville att man skulle ha på testet.

Dålig med skylten, knappt godkänd. Skylt väck, excellent speed. Trots att jag hade samma fingersättning med båda alternativen. En motorisk fråga.

Postat

Hu?

Eh..oj... nej..fast...nej.. glöm det.. Du är ju från Uddevalla.. 8 mil i från etc.. "Eeeeeeeeight miles hiiiigh"

Postat (redigerat)

Eh..oj... nej..fast...nej.. glöm det.. Du är ju från Uddevalla.. 8 mil i från etc.. "Eeeeeeeeight miles hiiiigh"

ååååååå.. Sopa! 😛

Redigerat av Memphis
Postat

Sen har jag en Panasonic elektronisk med inbyggt ordbehandlarprogram AccuPlus som tyvärr inte finns i datorer vad jag vet så att jag med min Sony USB2 diskettstation kan överföra material från Panasonicen via diskett till min laptop. AccuPlus är för udda, verkar det som-

Jag hade högsta betyg i maskinskrivning, det var ju obligatoriskt ämne.

Sekreterartempo. Men jag klarade aldrig att ha den grå stora metallskylten placerad ovanför tangenterna som läraren ville att man skulle ha på testet.

Dålig med skylten, knappt godkänd. Skylt väck, excellent speed. Trots att jag hade samma fingersättning med båda alternativen. En motorisk fråga.

Elektronisk är ändå lite fusk. Fast det vore coolt att ha en sån där som använder tecken med olika bredd.

Postat

Elektronisk är ändå lite fusk. Fast det vore coolt att ha en sån där som använder tecken med olika bredd.

Jag har skrivit skoluppsats med den. Man byter kugghjul och på varje kugghjul är det ett teckensnitt.

Arial - rubriker

Courier - löptext

Mini bloc - fotnoter

Script - "personligt" förord, lutande sirlig text

Postat

ååååååå.. Sopa! 😛

..and your mother too! 😛

Postat

remington.jpg

Snygg.

REMINGTON:

Sån här har jag skrivit på i barndomen.

skrivmaskin_vintageportalen.jpg

Fast farsans var grå, inte mintgrön.

Men sån hade vi också ärvt från någon:

remington.jpg

Jösses! Såg att det var 1800 nu, 😳 på den...

Hoppas inte mamma slängt den.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.