Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Det är jävligt synd. Jättetråkigt om alla ska prata utslätad blaha-svenska. Jag försöker överdriva lite dialektala drag medvetet ibland bara för sakens skull. Minns iofs att jag träffade en lodis som bad om pengar på det där stora torget vad det nu heter vid centralstation som pratade så grov göteborgska att jag knappt fattade vad han sa.

Då har du aldrig hört riktigt breeeeed östgötska. Då kan vi snacka språkförbistring.

Språkvård

Edit: länk

Redigerat av CHAE
Annons
Postat

Då har du aldrig hört riktigt breeeeed östgötska. Då kan vi snacka språkförbistring.

Usch, det är faktiskt en väldigt ful dialekt. Måste jag faktiskt få säga. Värmländska har jag inte mycket för heller. Och norrlänningar. Nej stockholmska är bäst.

Postat

😠 :angry:

Wooo, take it easy there, champ. Ni är ju säkert stenhårda bikers.

Postat

Wooo, take it easy there, champ. Ni är ju säkert stenhårda bikers.

😛 Skrattade faktiskt åt ditt fåniga inlägg, lät så kul.

Postat

Usch, det är faktiskt en väldigt ful dialekt. Måste jag faktiskt få säga. Värmländska har jag inte mycket för heller. Och norrlänningar. Nej stockholmska är bäst.

WTF?! Östgötska är ju klockrent. googla "pontiak" och njut. Värmländska låter jävligt pantat.

Inget är så feeijt som riktit bwee östgötska.

Postat

WTF?! Östgötska är ju klockrent. googla "pontiak" och njut. Värmländska låter jävligt pantat.

Inget är så feeijt som riktit bwee östgötska.

Nej, säger jag, det är fult. Jag kommer från huvudstaden så jag bestämmer.

Postat

😛 Skrattade faktiskt åt ditt fåniga inlägg, lät så kul.

Slutet gott, allting gott och ingen är sur på någon.

Postat (redigerat)

Slutet gott, allting gott och ingen är sur på någon.

vadå, så du trodde jag blev sur på riktigt? 😆

I längsta blir man aldrig sur. 🥰

edit, oj, nu kom Saddam, får gömma mig. 😱

Redigerat av Memphis
Postat

Tror jag ska lägga till det i signaturen: "Jag är från Stockholm så jag är lite bättre än er andra".

Jag köpte en babytee till min bästa väns nyfödda dotter "Jag är dansk och det är ditt problem". high five anyone?

Postat

Jag köpte en babytee till min bästa väns nyfödda dotter "Jag är dansk och det är ditt problem". high five anyone?

😐

Postat (redigerat)

vadå, så du trodde jag blev sur på riktigt? 😆

I längsta blir man aldrig sur. 🥰

Nä'rå 😛 I längsta kan ingen höra dig bli sur iofs.

Woooo!!!! Spooooky!!! 🥰

Redigerat av CHAE
Postat

😐

Låt det sjunka in.

F ö tycker ja verkligen att du ska ha det i din sign. Det kallas kurage.

Postat

Skrev alla mina inlägg på åtvidabergska ett dygn en gång.

Det får du fan i mig ett plus på!

Postat

Låt det sjunka in.

F ö tycker ja verkligen att du ska ha det i din sign. Det kallas kurage.

Kanske om jag gör om signaturen från grunden. Ser fult ut nu, blir plottrigt.

Postat

Snabb fråga: kan man ändra texten "Medlem" <- under sin avatar eller är det bara någonting som the all mighty mod. kan?

Över 1500 inlägg så står det Veteran om man inte är fyndig och skriver t.ex. Nybasist istället.

Postat

...och ändå använder man det oerhört mycket i just...ta-daaa... GÖTEBORG! Kommentarer på det?

Ska avslöja en sak...

Jag har nog aldrig sagt "gôtt/gött".

Postat

Håller inte alls med.

"Fula" dialekter:

1. Gotländska (helt obegripligt, seriöst... jag fattar fan ingenting)

.

.

.

sen kommer ingenting på länge

.

.

.

.

.

1000. Urskånska

Postat

Håller inte alls med.

"Fula" dialekter:

.

.

.

.

.

.

.

.

1000. Urskånska

Gotlänska är jättefint. Skit samma hur mycket man fattar. Skånska är mer ett faktum än fint/fult.

Postat (redigerat)

Håller inte alls med.

"Fula" dialekter:

.

.

.

.

.

.

.

.

1000. Urskånska

Håller med! En kompis till mig tycker att gotländska är "charmigt". Hon har ju ingen koll... ALLS!

Redigerat av CHAE
Postat

Gotlänska är jättefint. Skit samma hur mycket man fattar. Skånska är mer ett faktum än fint/fult.

"Skånska är ingen dialekt, det är ett läte" - mamma CHAE

Postat (redigerat)

Bred småländska är inte heller en given guldplats. Mamma och pappa pratar så. Det är nästan så jag kräks lite i munnen när jag hör dem gå loss. Fast morsan är ganska kul när hon blir arg. En arg rant från en uppretad småländsk morsa är lite "living on the edge".

Edit: försöker reta upp morsan så ofta jag kan.

Redigerat av CHAE
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.