Memphis Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Götet? Nix pix, broder. Onkel CHAE framlever sina dagar i Västervik. woot, vae helt säker på att du sagt att du bor här, men tje fick jag. Men Västervik alltså, trevligt, antar jag. ☺️
Dingbats Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Been there, done that x2 "Ung och allmänt förbannad" fungerar också. Varför gjorde du det två gånger?
Pazo Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Namnet laxlaxlax låter random men det är väldigt spontant och oromantiskt skapat. När jag reggade mig första gången skrev jag in maxmaxmax, för max är vad jag heter IRL. Behövde bara nåt snabbt, trodde inte jag skulle bli fast med det i sju år. Sen avregistrerade jag mig efter några år och kom tillbaka ett år senare. Då var maxmaxmax upptaget så jag skrev laxlaxlax istället, behövde återigen nåt snabbt. hmmm.... Känns som att jag kommer ihåg det....hmmm... Och jag ändå trott att ni varit samma... å de vare ju xD
CHAE Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Vad har du emot Göteborg? Alla vet att det är Sveriges egentliga huvudstad, ingen kan säga något annat. Ingenting alls. Vet inte vad du fått det ifrån...? 😕 woot, vae helt säker på att du sagt att du bor här, men tje fick jag. Men Västervik alltså, trevligt, antar jag. Neee, nu har du tullat för mycket på påskmusten. Yep'r, Västervik it is. Mycket trevlig stad fullt av trevliga människor. Dessutom vädligt trevligt om sommaren just. Måste sluta skriva "trevligt" men palla orka synonymer 😄
Memphis Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Ingenting alls. Vet inte vad du fått det ifrån...? 😕 Neee, nu har du tullat för mycket på påskmusten. Yep'r, Västervik it is. Mycket trevlig stad fullt av trevliga människor. Dessutom vädligt trevligt om sommaren just. Måste sluta skriva "trevligt" men palla orka synonymer 😄 Men så trevligt då! Låter, eh.. trevligt! 😄
CHAE Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Varför gjorde du det två gånger? Mjaa det var mer "punkvänstern" och "arg feminist-serietecknar-vänstern" jag tänkte på. Hince "x2". Jag slutade upp med att vara "allmänt ung och förbannad" och är numera bara förbannad.
CHAE Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Men så trevligt då! Låter, eh.. trevligt! 😄 Du får INTE se hur filmen slutar! 😉
Dingbats Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Ingenting alls. Vet inte vad du fått det ifrån...? 😕 Ni västervikare ser ner på Göteborg, men det är bara arrogans och lillebrorskomplex. Göteborg har allt, om du frågar en utlänning säg en svensk stad så säger de Göteborg. Riksdagen borde flyttas till Göteborg.
Dingbats Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Jag slutade upp med att vara "allmänt ung och förbannad" och är numera bara förbannad. Det är bra, det är lite mer pondus. Satsar på att nå dit jag också om ett antal år.
CHAE Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Ni västervikare ser ner på Göteborg, men det är bara arrogans och lillebrorskomplex. Göteborg har allt, om du frågar en utlänning säg en svensk stad så säger de Göteborg. Riksdagen borde flyttas till Göteborg. Mig spelar det ingen roll vart Riksdagen håller hus. Det är ändå en jävla ap-cirkus.
Dingbats Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 De här kurserna är jag typ nöjd med E i. Eller iaf C. Onödigt att ha A i allt för sakens skull.
Memphis Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Du får INTE se hur filmen slutar! 😉 Förslag till synonymer: Gemytligt Härligt Gott Gött Nice Kämpebra Kalasigt Kanon Däjjligt ☺️
CHAE Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Det är bra, det är lite mer pondus. Satsar på att nå dit jag också om ett antal år. Du är SÅ välkommen, Dingis!
Dingbats Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Förslag till synonymer: Gemytligt Härligt Gott Gött Nice Kämpebra Kalasigt Kanon Däjjligt ☺️ "Gött" bör ej användas. Får lite rysningar när jag hör det.
Memphis Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 "Gött" bör ej användas. Får lite rysningar när jag hör det. Här i Göteborg är det faktiskt regler på att man måste använda minst tre gånger i timman, blir lite tjatigt ibland men Göööteborgg-stadgarna måste behållas.
CHAE Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 "Gött" bör ej användas. Får lite rysningar när jag hör det. ...och ändå använder man det oerhört mycket i just...ta-daaa... GÖTEBORG! Kommentarer på det?
Dingbats Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 ...och ändå använder man det oerhört mycket i just...ta-daaa... GÖTEBORG! Kommentarer på det? Va? Jag har aldrig sagt något om Göteborg.
CHAE Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Förslag till synonymer: Gemytligt Härligt Gott Gött Nice Kämpebra Kalasigt Kanon Däjjligt ☺️ Bra gjort! Jag skriver ner det här så vet jag till nästa gång, m'kay?
CHAE Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Va? Jag har aldrig sagt något om Göteborg. Jo det har du faktiskt 😑 Flera gånger dessutom.
Dingbats Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Här i Göteborg är det faktiskt regler på att man måste använda minst tre gånger i timman, blir lite tjatigt ibland men Göööteborgg-stadgarna måste behållas. Blir lite jobbigt att fylla kvoten när man känner sig jättenere, eller typ om man ska trösta någon som är deprimerad. "Du mår la ente så gött eller" blir lite småelakt nästan.
Memphis Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Bra gjort! Jag skriver ner det här så vet jag till nästa gång, m'kay? Tycker jag verkligen du ska göra. Kämpade med den och ett utökad ordförråd har aldrig skadad någon.
Dingbats Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Tänkte ge exempel på stockholmska uttryck, men är helt ovetande om vilka som är det faktiskt.
CHAE Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 (redigerat) Tycker jag verkligen du ska göra. Kämpade med den och ett utökad ordförråd har aldrig skadad någon. Sweet. Jag testar "göttans". Det är någonting folk säger här i Västervik. Hela. Jävla. Tiden. Redigerat 25 april 2011 av CHAE
Memphis Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Blir lite jobbigt att fylla kvoten när man känner sig jättenere, eller typ om man ska trösta någon som är deprimerad. "Du mår la ente så gött eller" blir lite småelakt nästan. 😆 Sant. 😄 Det är så vi har det!
Dingbats Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Minns faktiskt inte att du snackade så grov göteborska när jag träffade dig. Men kanske bara glömt.
Memphis Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Minns faktiskt inte att du snackade så grov göteborska när jag träffade dig. Men kanske bara glömt. Det gör jag verkligen inte heller. Är ju från Uddevalla, är stor skillnad, även om det bara är 8 mil mellan. Det är det rätt få i Göteborg som faktiskt pratar bred göteborska dessutom, tror det håller på att dö ut.
Dingbats Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 (redigerat) Ja e så jävla cool så ja korrekturläsente minna inlemningar Redigerat 25 april 2011 av Dingbats
CHAE Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Det gör jag verkligen inte heller. Är ju från Uddevalla, är stor skillnad, även om det bara är 8 mil mellan. Det är det rätt få i Göteborg som faktiskt pratar bred göteborska dessutom, tror det håller på att dö ut. "Uddevalla" låter nästan lite gulligt. Uddi-buddi-guddivalla.
Dingbats Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Det gör jag verkligen inte heller. Är ju från Uddevalla, är stor skillnad, även om det bara är 8 mil mellan. Det är det rätt få i Göteborg som faktiskt pratar bred göteborska dessutom, tror det håller på att dö ut. Det är jävligt synd. Jättetråkigt om alla ska prata utslätad blaha-svenska. Jag försöker överdriva lite dialektala drag medvetet ibland bara för sakens skull. Minns iofs att jag träffade en lodis som bad om pengar på det där stora torget vad det nu heter vid centralstation som pratade så grov göteborgska att jag knappt fattade vad han sa.
Memphis Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 "Uddevalla" låter nästan lite gulligt. Uddi-buddi-guddivalla. 😠 :angry:
Recommended Posts