CHAE Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 (redigerat) Meeh. Blir lite sugen på att gå ut och fortsätta plugga där. Så sjukt härligt väder liksom. Ta en filt och lägga sig på gräset kanske. That's just gay all over ☺️😉 Förresten, är jag den enda här som INTE pluggar? Edit:... Redigerat 25 april 2011 av CHAE
Fidden Postat 25 april 2011 Trådstartare Postat 25 april 2011 2 vilodagar har jag haft nu och knät känns mycket bättre. Portal 1 och 2 har jag spelat. Sjukt bra spel. Slutlåtarna är fantastiska.
CHAE Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Va länge lax skriver, ska bli spännande att läsa. ☺️ Jag vet! Jag tippar på att han skriver en roman.
laxlaxlax Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Känner mig väldigt okunnig när jag inte har en susning om vad ni pratar om. Handlar i stort om samhällets syn på sig själv, typ. Vad som är sant. På typ kolonialismens tid, 1600-1700tal, tänk på columbus, träbåtar, män i tårtkragar osv.. då kunde ett land som England åka till främmande länder för att förutom ta deras naturtillgångar, kristna och omvända urbefolkningen där. Man såg sin egen tro som sann.. och kunde från sin egen synvinkel tillochmed tänka att man gör andra en tjänst genom att visa dom vad som var rätt. För det fanns en rätt tro, enligt samhället. Sedan kom det som kallas för modernismen.. tron på mer än en sanning, men inte särskilt många. I runda svängar betyder det att idéer sammanfattas i en mängd -ismer. Typ konservatism, kommunism, nazism, kapitalism.. Tänk på tiden runt 50talet och desförinnan. Sen blev man rätt klar över att alla människor har en helt egen världsbild och därför finns det lika många sanningar som människor. Postmodernism. Framförallt blev det här tydligt i vad som betecknas som "rätt" och "fel". Typ som jag gillar apelsiner, du bananer. Fast angående hur samhället ska styras, vad som är en vacker människa, vad som är bra musik, vad som är ett bra ljudkort osv, vad som är vettig kunskap.. allting blir i teorin lika mycket värt i en postmodernistisk kunskapssyn. För ingen människas världsbild kan vara mer sann än någon annans. Jämför det med reformisterna i träbåten, som bara såg ett mål - guds vilja på jorden. Steget är rätt långt. Alla tre formerna speglar förresten individerna i samhällets syn på sig själva och sin omgivning.. inte bara hur staten fungerar. Lite stressad, ursäkta om det blev rörigt.
laxlaxlax Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Jag vet! Jag tippar på att han skriver en roman. Åh, var dessutom och åt mat. Dags att dra till tåget! Tjingeling, boys.
laxlaxlax Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 (redigerat) Fan Laxen, bor du i Småland? 😮 Nä, i Malmö. Men kommer från Småland ursprungligen. Är hemma och besöker päronen över påsk. Redigerat 25 april 2011 av laxlaxlax
CHAE Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Nä, i Malmö. Men kommer från Småland ursprungligen. Är hemma och besöker päronen över påsk. Åh fan.. ja, där ser man.
Memphis Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 (redigerat) Handlar i stort om samhällets syn på sig själv, typ. Vad som är sant. På typ kolonialismens tid, 1600-1700tal, tänk på columbus, träbåtar, män i tårtkragar osv.. då kunde ett land som England åka till främmande länder för att förutom ta deras naturtillgångar, kristna och omvända urbefolkningen där. Man såg sin egen tro som sann.. och kunde från sin egen synvinkel tillochmed tänka att man gör andra en tjänst genom att visa dom vad som var rätt. För det fanns en rätt tro, enligt samhället. Sedan kom det som kallas för modernismen.. tron på mer än en sanning, men inte särskilt många. I runda svängar betyder det att idéer sammanfattas i en mängd -ismer. Typ konservatism, kommunism, nazism, kapitalism.. Tänk på tiden runt 50talet och desförinnan. Sen blev man rätt klar över att alla människor har en helt egen världsbild och därför finns det lika många sanningar som människor. Postmodernism. Framförallt blev det här tydligt i vad som betecknas som "rätt" och "fel". Typ som jag gillar apelsiner, du bananer. Fast angående hur samhället ska styras, vad som är en vacker människa, vad som är bra musik, vad som är ett bra ljudkort osv, vad som är vettig kunskap.. allting blir i teorin lika mycket värt i en postmodernistisk kunskapssyn. För ingen människas världsbild kan vara mer sann än någon annans. Jämför det med reformisterna i träbåten, som bara såg ett mål - guds vilja på jorden. Steget är rätt långt. Alla tre formerna speglar förresten individerna i samhällets syn på sig själva och sin omgivning.. inte bara hur staten fungerar. Lite stressad, ursäkta om det blev rörigt. Tack för en enkel förklaring lax! Snällt att du tog dig tid, nu har jag iallafall lite koll. ☺️ Redigerat 25 april 2011 av Memphis
Memphis Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 2 vilodagar har jag haft nu och knät känns mycket bättre. Portal 1 och 2 har jag spelat. Sjukt bra spel. Slutlåtarna är fantastiska. Har missat att du skadat dig, vad har hänt? Vad e Portal för slags spel? (roligare att fråga än att bara googla)
Memphis Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 That's just gay all over ☺️😉 Du kan va! 😄 Förresten, är jag den enda här som INTE pluggar? Japp, sopa!
CHAE Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 (redigerat) Du kan va! 😄 Japp, sopa! Tveksamt. 😆 It's on! Redigerat 25 april 2011 av CHAE
Fidden Postat 25 april 2011 Trådstartare Postat 25 april 2011 Har missat att du skadat dig, vad har hänt? Vad e Portal för slags spel? (roligare att fråga än att bara googla) Överansträngning troligtvis, har dåliga knän över lag och har väl sprungit och cyklat för mycket på sistone. Portal skulle jag vilja kalla FPP (first person puzzle), riktigt najs. Man springer runt i olika rum och löser problem. Sen när man gjort det ett tag kommer det en twist. Sen släpptes tvåan för några dagar sedan, vilket inte var lika nytänkande men mycket större.
Memphis Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Överansträngning troligtvis, har dåliga knän över lag och har väl sprungit och cyklat för mycket på sistone. Portal skulle jag vilja kalla FPP (first person puzzle), riktigt najs. Man springer runt i olika rum och löser problem. Sen när man gjort det ett tag kommer det en twist. Sen släpptes tvåan för några dagar sedan, vilket inte var lika nytänkande men mycket större. Okej, då är det nog lämpligt att chilla ett tag till antar jag. Låter lite kul spelet. Jag spelar sällan spel, testade ett simpelt onlinespel häromdagen som min bror visade mig, hette Magic Pen , där skulle man lösa problem och det var väldigt kul. 😄 http://www.miniclip.com/games/magic-pen/en/
Memphis Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Tveksamt. 😆 It's on! Okej, Din morsa luktar curry. 😱
CHAE Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Okej, Din morsa luktar curry. 😱 Umm, that's some God awful smacktalk! Awful 😆 Fast hellre det än din morsa som är så fet att hon välte omkull familjeträdet. 😱 "Vilken trist stämning det blev nu" Näää, I'm bored with it now.
CHAE Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Okej, då är det nog lämpligt att chilla ett tag till antar jag. Låter lite kul spelet. Jag spelar sällan spel, testade ett simpelt onlinespel häromdagen som min bror visade mig, hette Magic Pen , där skulle man lösa problem och det var väldigt kul. 😄 http://www.miniclip.com/games/magic-pen/en/ Fy fäään, och jag som skulle städa. Nu vart jag ju sittande med det där 🙂 Jag bjuckar tillbaka med lite sköna gast
SadamJR Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Okej, då är det nog lämpligt att chilla ett tag till antar jag. Låter lite kul spelet. Jag spelar sällan spel, testade ett simpelt onlinespel häromdagen som min bror visade mig, hette Magic Pen , där skulle man lösa problem och det var väldigt kul. 😄 http://www.miniclip.com/games/magic-pen/en/ Man var ju tvungen att kunna rita oxå. Jävla skitspel.
CHAE Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Man var ju tvungen att kunna rita oxå. Jävla skitspel. 😆 Vad trodde du att man skulle göra?
Memphis Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 (redigerat) Jag äter de sista smulorna i chipspåsen från igår, såååå gottt!! 😄 Redigerat 25 april 2011 av Memphis
CHAE Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Jag äter de sista smulorna i chipspåsen från igår, såååå gottt!! 😄 Frukost? Är de inte sådär äckligt mjuka och gojsiga då?
CHAE Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 (redigerat) Shit vad jag är sugen på att plugga!!!!!!!!!!! Kör på! Förresten, vad är det du ska plugga [på] för någonting? Redigerat 25 april 2011 av CHAE
Dingbats Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Kör på! Förresten, vad är det du ska plugga [på] för någonting? Jag var ironisk!!!!!!!!!!!!!!!!!!! någon fråga om barns språkinlärning som bara är rent tangentbordstraggel. Det är jätteenkelt, allt står i boken och på powerpointsen, bara att välja ut och skriva av med egna ord. Men tråkigt som fan.
Memphis Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Frukost? Är de inte sådär äckligt mjuka och gojsiga då? Nej, torra och göttigt kryddiga! 😄
CHAE Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Jag var ironisk!!!!!!!!!!!!!!!!!!! någon fråga om barns språkinlärning som bara är rent tangentbordstraggel. Det är jätteenkelt, allt står i boken och på powerpointsen, bara att välja ut och skriva av med egna ord. Men tråkigt som fan. Woo, ok 😕 Tråkigt som fan alltså. Skit i det då och dra ut i soooooleeen! Mephm: hade en bra idé iofs: 1. gå ut 2. lägg dig på en filt 3. plugga Vinst.
Recommended Posts