Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Åhå, men isåfall skulle ju lax kunna bli ett bra smeknamn irl också. Jag visste faktiskt inte vad du hette irl innan du sa det nu.

.. jag vill nog hellre bli kallad space cowboy?

Annons
Postat

Då kan du möjligtvis bortse från att jag inte menar allvar.

Nej, det är ju givet, men man vill ju ändå att det ska finnas någon logisk slutledning.

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Postat (redigerat)

Vilket jävla jobb att rita såna där bilder för sitt uppehälle.

På den tiden var det nog så att man för det första inte var så noga med vilka konstnärer man anställde. Och små förlag kunde inte alltid ha råd med dyra illustratörer.. och det var nog inte lika lätt att nätverka fram bra konstnärer som nu, med internet och allt.

Kan tänka mig att illustratörerna som ritat omslagen inte var hängivna fantasyälskare utan konstnärer som egentligen sysslade med annat och var tvungna att ta jobben för pengarna. Och fick ( misslyckat ) sätta sig in i estetiken några dagar innan deadline..

Redigerat av laxlaxlax
Postat

Vilket jävla jobb att rita såna där bilder för sitt uppehälle.

Skulle förresten gärna vara illustratör om jag hade skillsen för det! Lägger ju ner lite tid då och då på brorsans filisofikortspel som jag nämnt här i längsta men annars tycker jag det verkar jäkligt kul.

Postat

Skulle förresten gärna vara illustratör om jag hade skillsen för det! Lägger ju ner lite tid då och då på brorsans filisofikortspel som jag nämnt här i längsta men annars tycker jag det verkar jäkligt kul.

Tror det handlar mer om motivation än om skicklighet, ärligt talat. Är man bara tillräckligt motiverad går det att få utlopp för vad som helst.

Postat

Tror det handlar mer om motivation än om skicklighet, ärligt talat. Är man bara tillräckligt motiverad går det att få utlopp för vad som helst.

Tänker du på motivation som viljestyrd? Det har aldrig funkat för min del. Är inte särskilt pliktdriven när det gäller konstnärliga saker. Kan röja en åker eller jobba heldagar i slitjobb för jag måste men måleri och musik för mig funkar aldrig om jag försöker driva det på samma sätt. Där är snarare motivationen för mig att det är kul, att ha roligt. Eller att saker bara blir till för jag inte har nåt bättre för mig.

Postat

Tänker du på motivation som viljestyrd? Det har aldrig funkat för min del. Är inte särskilt pliktdriven när det gäller konstnärliga saker. Kan röja en åker eller jobba heldagar i slitjobb för jag måste men måleri och musik för mig funkar aldrig om jag försöker driva det på samma sätt. Där är snarare motivationen för mig att det är kul, att ha roligt. Eller att saker bara blir till för jag inte har nåt bättre för mig.

Jo.

Det är klart att man måste tycka att det är kul för att det ska vara värt det i längden, men inte precis hela tiden tycker inte jag. Det finns ett egenvärde i att ha någonting att göra, i att vara produktiv, som jag kan njuta av minst lika mycket. Jag fungerar väldigt mycket på disciplin och tålamod. Jag skulle förstås aldrig komma på idén att sätta igång ett projekt som inte verkar roligt, men har jag väl börjat så ska det bannemig bli klart.

Postat

Göteborg är sveriges huvudstad. Inte en endaste normal människa kan säga något annat alla vet att det är så. Att man har beslutat sig för att lägga huvudstaden på baksidan emot allt förstånd och känsla att det inte är riktigt klokt. Tyvärr finns det allt för få som faktiskt kämpar för det. Varför lämnas inga motioner om att flytta riksdagen eller regeringen till Göteborg.

Postat

Jo.

Det är klart att man måste tycka att det är kul för att det ska vara värt det i längden, men inte precis hela tiden tycker inte jag. Det finns ett egenvärde i att ha någonting att göra, i att vara produktiv, som jag kan njuta av minst lika mycket. Jag fungerar väldigt mycket på disciplin och tålamod. Jag skulle förstås aldrig komma på idén att sätta igång ett projekt som inte verkar roligt, men har jag väl börjat så ska det bannemig bli klart.

Jo. Det finns ju en balans. Men själv brukar jag bli misstänksam om något inte känns kul efter en stund. Då är det möjligtvis inte insatsen utan innehållet som tryter. Bra låtar skriver sig själva, liksom.

Postat

Här är det minsann good stuff all around. Sitter ni och outar er själva? Laxen: Max alltså...

Postat

Jo. Det finns ju en balans. Men själv brukar jag bli misstänksam om något inte känns kul efter en stund. Då är det möjligtvis inte insatsen utan innehållet som tryter. Bra låtar skriver sig själva, liksom.

Nu tänkte jag inte nödvändigtvis bara på musik, utan allt skapande. Just att skriva låtar ser jag inte som samma sak riktigt, det är något som bara händer. Det är inget "aktivt skapande" på samma sätt som att skriva en (ej låt-)text, fixa med något gatukonstprojekt, eller vad mer nu jag sysslar med ibland. Den musikaliska motsvarigheten är isåfall att spela in en skiva. Fast överhuvudtaget är nog musiken inte det bästa exemplet på disciplinstyrd aktivitet.

Postat

Om man spontant utan att tänka efter svara på frågan vilken stad är Sveriges huvudstad svarar man Göteborg.

Va f...

Dingis, har du fått en stroke eller vad?

Postat

Va f...

Dingis, har du fått en stroke eller vad?

Kan du inte fatta att Göteborg är Sveriges egentliga huvudstad Det är sådana som digs fel att vi har problem här i världen. Alla vet att Göteborg är Sveriges egentliga huvustad och det är därför Göteborg drabbas av en massa hatiska attacker och bekämpas. Folk som inte fattar sådana uppenbara saker som att Göteborg är Sveriges egentliga huvudstad borde inte har rätt att yttra sig.

Göteborg skall bli Sveriges huvudstad och dess invånare skall förses med stora förmåner.

Postat

Kan du inte fatta att Göteborg är Sveriges egentliga huvudstad Det är sådana som digs fel att vi har problem här i världen. Alla vet att Göteborg är Sveriges egentliga huvustad och det är därför Göteborg drabbas av en massa hatiska attacker och bekämpas. Folk som inte fattar sådana uppenbara saker som att Göteborg är Sveriges egentliga huvudstad borde inte har rätt att yttra sig.

Göteborg skall bli Sveriges huvudstad och dess invånare skall förses med stora förmåner.

Loket for führer!

Postat

Undrar hur kul van gogh hade.

Postat

Nej, det är ju givet, men man vill ju ändå att det ska finnas någon logisk slutledning.

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Jo det är väl en försvunnen konstform i postmoderna tider, den där löjliga humorn som bryter mot allt vett & sans. För det gör ju hela samhället nuförtiden!

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.