CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Hur många IRL:er har anordnats? Jag vet två iaf (Malmö och Sthlm). Ett riks-IRL tycker jag att Studio borde kunna subventionera...
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 (redigerat) Intressant och kul att du lägger märke till alla sådana detaljer! 😄 Ah, jag har fler synpunkter men tänker att jag lägger för mycket nos i blöt. Redigerat 24 april 2011 av laxlaxlax
Dingbats Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Alternativt "skjuter" du på det, flyttar, och där istället tar andra människor till hjälp för att slutföra inspelningen av låtarna, folk som har piano, andra som har dragspel. Kanske låter någon annan spela in något pålägg. På så vis träffar du fler människor, får vara med om mer saker, saker och ting blir kanske plötsligt mer intressanta. Trevlig tanke, men knappast något man kan räkna med att lyckas genomföra. Det är ett stort jävla projekt, inga små fjomplåtar. 1. Du kan väl visst träffa folk när du bor hemma? 2. Du kan väl visst dra med dig dragspel och instrument och mickar till egen lya? Piano kan du ju köra vst som alla andra. Eller lösa på annat visa. För fan, ett piano kan väl inte hindra dig från att leva livet. Det låter snett. 1. Ja, men det är (tror jag) fan så mycket lättare att få något gjort om man drar. 2. VST 😳 Midi är inte så bra. Nej, det kan inte hindra mig från att leva livet, det är ju det jag säger. Därav att det kanske är bäst att låta skivan gå som det går med medan jag tar itu med annat. Du gör ju givetvis det som känns bäst meeeen... Iofs när jag tänker på det så kan en flytt vara en bra grej. Som du säger: man tvingar sig själv till att rensa ut, bort och upp. Så jag tänker också. Sen går det säkert åt helvete också, men då får man väl lösa det då.
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 😆 hahaha, skrattade högt här. 😄 Du är rolig du Chae. Då var det inte bara jag som fick mentala bilder alltså...
Pazo Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 En synnerligen intressant tanke... Det skulle bli ett sjöslag utan dess like. Utom vi i längsta. Vi skulle stå vid sidan om och kramas. Jag skulle fan SUUUPAAAA! 😄
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Hur många IRL:er har anordnats? Jag vet två iaf (Malmö och Sthlm). Ett riks-IRL tycker jag att Studio borde kunna subventionera... Jag har varit med på fyra, typ. Men sammanlagt har det nog varit tio stycken, eller fler.
Dingbats Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Känns lite som att du väldigt gärna vill Dingis men inte riktigt egentligen vågar? Att du har projektet lite som en ursäkt för att faktiskt sticka iväg? Jag vill inte dra slutsatser heller men är lite inne på samma spår som lax här. Kanske är det undermedvetet? Ja så är det väl. Och sen är jag ju rädd för att jag bara sitter där i min lägenhet och är ännu ensammare fast i en annan stad.
Pazo Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Hur många IRL:er har anordnats? Jag vet två iaf (Malmö och Sthlm). Ett riks-IRL tycker jag att Studio borde kunna subventionera... I stockholm hare ju ordnats flera stycken, jag själv har varit på två. I kalmar vare ett en gång också har jag för mig!
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Trevlig tanke, men knappast något man kan räkna med att lyckas genomföra. Det är ett stort jävla projekt, inga små fjomplåtar. 2. Midi är inte så bra. Jesus jävlar, då är det alltså DU som är "paz"??!! Sorry, jag var bara tvungen.
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 I stockholm hare ju ordnats flera stycken, jag själv har varit på två. I kalmar vare ett en gång också har jag för mig! http://www.google.se/search?as_q=&as_epq=IRL&as_oq=&as_eq=&hl=sv&biw=1024&bih=562&num=10&lr=&cr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=title&as_dt=i&as_sitesearch=forum.studio.se&as_rights=&safe=images&btnG=S%C3%B6k+p%C3%A5+Google
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 (redigerat) Ja så är det väl. Och sen är jag ju rädd för att jag bara sitter där i min lägenhet och är ännu ensammare fast i en annan stad. Men det är enklare att börja om i en ny stad. Ingen känner dig och du känner ingen. Då börjar man från noll och bygger upp. Både sig själv (om man har ett behov utav det) och en ny vänkrets. Min erfarenhet är att det är svårare att "skaffa" nya vänner så äldre man blir. Redigerat 24 april 2011 av CHAE 1
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Ja så är det väl. Och sen är jag ju rädd för att jag bara sitter där i min lägenhet och är ännu ensammare fast i en annan stad. Nä då. Du kommer skaffa vänner, ska du se. Tror det för du verkar vilja det väldigt mycket. Ensam tror jag man blir på slentrian. Du verkar snarare av det problemlösande slaget.
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 I stockholm hare ju ordnats flera stycken, jag själv har varit på två. I kalmar vare ett en gång också har jag för mig! ...och det var väl roligt? Jag menar, det var ingen som spårade ur och slog sönder käken på någon annan forumist? Iofs, min tjej säger att "musiker kan inte slåss" men "hey" vad vet jag.
Dingbats Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Men det är enklare att börja om i en ny stad. Ingen känner dig och du känner ingen. Det är det ju ingen som gör här heller. Så det faller ju direkt. Det som vore vore ju om jag hamnade i en miljö där jag tvunget umgicks med folk "automatiskt", typ studentkorridor inbillar jag mig är lite så. Eller om jag flyttar till Lund och kan skaffa vänner via hon. Men det är ju att dra lite förhastade slutsatser på alla tänkbara sätt att börja fundera i de banorna
Dingbats Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Nä då. Du kommer skaffa vänner, ska du se. Tror det för du verkar vilja det väldigt mycket. Ensam tror jag man blir på slentrian. Du verkar snarare av det problemlösande slaget. Jo, visst är det slentrian till stor del. Men jag är inte alls så himla säker på att jag klarar av att lösa det bara sådär. Jag vet helt enkelt inte hur man gör. Och det hjälper ju liksom inte att läsa en bok.
Memphis Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Jag skulle fan SUUUPAAAA! 😄 😄 Jesus jävlar, då är det alltså DU som är "paz"??!! haha, jag säger ju det, Chae är en rolig filur.
Dingbats Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Jag hade ju lovat mig själv att inte älta massa skit här.
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Det som vore vore ju om jag hamnade i en miljö där jag tvunget umgicks med folk "automatiskt", typ studentkorridor inbillar jag mig är lite så. Bor du i korridor så får du vänner vare sig du vill eller inte. Det hela bygger på interaktion, ömsesidig respekt och kommunikation mellan individer. Ptja, ungefär som vilket förhållande som helst. Fast du kanske inte ligger med alla som bor i din korridor. Eller så gör du det och då... Själv är jag ingen korridorsmänniska så jag flyttade ut tämligen snabbt. Jag är på tok för nojig och pedantisk för det.
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Och det hjälper ju liksom inte att läsa en bok. Learning by doing.
Dingbats Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Själv är jag ingen korridorsmänniska så jag flyttade ut tämligen snabbt. Jag är på tok för nojig och pedantisk för det. Jag fruktar att jag inte är det jag heller. Jag brukar ha ganska lätt för att irritera mig på folk.
Memphis Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 (redigerat) Jag hade ju lovat mig själv att inte älta massa skit här. Okej, vi kan släppa det tills vidare, sluta mata dig med inlägg om det och så men nu har vi luftat iaf. Tänk på det, men inte för mycket. Gör mer spontana saker, så länge de är måttligt genomtänkta, lite det när du hälsade på hon okända tjejen nyligen. Jag har bara levt i 2 år ungefär, om du förstår vad jag menar. Efter jag flyttade alltså. Livet är inget man läser sig till utan sånt man lär sig den hårda vägen, det är min erfarenhet iaf. Redigerat 24 april 2011 av Memphis 1
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Jag hade ju lovat mig själv att inte älta massa skit här. ÄSch, ser du någon här som klagar på dig för det?
Dingbats Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 ÄSch, ser du någon här som klagar på dig för det? Ni borde.
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Livet är inget man läser sig till utan sånt man lär sig den hårda vägen, det är min erfarenhet iaf. + sju Get out there, kid.
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Ni borde. Hell to the no! Håller med Memphis där: du har ju redan gjort en ganska skön och spontan grej. OK, det kanske kändes "mycket" men du har ju gjort det iaf. Det är ett stort steg på vägen.
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Memphis, vad sägs om att ses i nästa månad nån gång när jag kommer till gbg? Stannar över helgen. Klättring en tidig dag kanske?
Dingbats Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Hell to the no! Håller med Memphis där: du har ju redan gjort en ganska skön och spontan grej. OK, det kanske kändes "mycket" men du har ju gjort det iaf. Det är ett stort steg på vägen. Spontan och spontan, det var inte mitt initiativ. Det kändes inte "mycket" på något sätt att jag var nära att inte våga, inte alls. Jag var helt på precis hela tiden. Det enda som är "mycket" med det är att det har fått mig att tänka på så jävla mycket.
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Era små jävla anonyma skitpåsar! Kan ni inte bara komma ut i ljuset! arrrrrrrrrr
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Era små jävla anonyma skitpåsar! Kan ni inte bara komma ut i ljuset! arrrrrrrrrr Du ska inte ta ALLA pillren i burken samtidigt!
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Jag fruktar att jag inte är det jag heller. Jag brukar ha ganska lätt för att irritera mig på folk. Fast du kan ju också ha HELT fel och det blir en jävligt skön resa. Våga att prova, vet ja! Du kan ju alltid flytta ut om det skulle gå käpprätt åt helvete.
Recommended Posts