Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag ska inte fråga ut dig mer om henne, det leder nog aldrig till något bra.

Åh men det är samma som allt handlar om - låten du lyssnade på nyss, det jag skrivit om här i längsta osv..

Angående de fina minnena finns det inget att säga. Det är bara att försöka täcka med ett lager jord och gå därifrån. Kanske en annan gång men det krävs nog några år till.

Annons
Postat

hähä. Ja, känns iaf gött att långsamt lära känna varandra och växa ihop, om det nu skulle bli något, än att man bara hastigt blir ihop utan att tänka efter. Känns det som iaf.

🥰

Det är mycket kärlek här idag. Gott! Hade Valle vågat sig hade han sagt att typ "fanhelvetesjävlar va' längsta har fjollat ur" 😆

Spontan tanke: längsta-IRL?

Memph: softa är bra, tro mig. Stimmade runt på tok för mycket förr i världen. Que sera, sera, typ.

Postat

Åh men det är samma som allt handlar om - låten du lyssnade på nyss, det jag skrivit om här i längsta osv..

Angående de fina minnena finns det inget att säga. Det är bara att försöka täcka med ett lager jord och gå därifrån. Kanske en annan gång men det krävs nog några år till.

Jo, jag förstår att det är samma tjej.

Jag tycker inte om när man måste tvinga sig själv att glömma. Det är mycket bättre när man kan tänka sönder det så mycket att det inte känns så viktigt längre, eller när man kan komma fram till att det faktiskt inte var så fantastiskt som man vill inbilla sig, eller att det var kul då men inget som vore meningsfullt att vara med om igen. Men det är väl ganska trivialt att det är så.

Postat

Vi har en i Malmö med! Jag är där varje löning och kollar nyheterna!

Jasså okej! Visste att det fanns i Stockholm iaf. Jag har inte läst så jättemycket fantasy egentligen utan var där med min äldre bror som alltid varit rätt insnöad på sånt.

Postat

Hehe, förstår vad du menar men det är en medveten tanke vi har med den tomma ytan på klockan för att det skall vara stilrent och inte för plottrigt.

Förstår - tycker dock det blir en smula obalans rent visuellt, att allt fokus hamnar till höger i cirkeln.

Postat (redigerat)

När som.

Men vi är ju rätt spridda i landet. Vi kanske får vänta på riks-IRL:en och ha ett eget bord.

Redigerat av laxlaxlax
Postat

Hade Valle vågat sig hade han sagt att typ "fanhelvetesjävlar va' längsta har fjollat ur" 😆

😆 Det låter verkligen som något han kunde slängt ur sig om han hade vägarna förbi. Men tycker som lax att det är viktigt att även män talar ut nån gång, vi är också människor liksom.

Postat (redigerat)

Men vi är ju rätt spridda i landet. Vi kanske får vänta på riks-IRL:en och ha ett eget bord.

Har riks-IRL någonsin ägt rum? Kul tanke med ett eget längsta-bord: tända ljus, kopiösa mängder rött och manligt känslosvall på hög (?) nivå.

Redigerat av CHAE
Postat

Memphis: Återigen angående klockan. Är det ett medvetet val åt vilket håll siffrorna är centrerade? Tänker att ett alternativ är att ha de så att man ser siffrorna rakt framifrån när man har klockan på armen. Nu måste man hålla armen snett framåt för att siffrorna ska visas rakt. Om man har klockan på höger arm.

Postat

Ska ju tilläggas att man känner sig lite mindre värd och meningslös när man sitter här på "lovet" (är det ju typ) hemma framför datorn som en loser.

Postat

Det är mycket kärlek här idag. Gott! Hade Valle vågat sig hade han sagt att typ "fanhelvetesjävlar va' längsta har fjollat ur" 😆

Memph: softa är bra, tro mig. Stimmade runt på tok för mycket förr i världen. Que sera, sera, typ.

Nu lär han snart dyka upp.

Postat

😆 Det låter verkligen som något han kunde slängt ur sig om han hade vägarna förbi. Men tycker som lax att det är viktigt att även män talar ut nån gång, vi är också människor liksom.

Valle skulle aldrig våga sig hit ☺️

Jupp, helt klart (plus-ettade på laxens inlägg om det förut)

Är liksom laxen uppväxt i en familj där det inte skulle pratas känslor. "Det-är-bara-att-bita-ihop"-läge typ. Men som sagt; med de vänner jag har nu (plus en hel del terapi) så är jag ganska nöjd ändå.

Postat

Då borde det kunna bli lite svårt att avläsa tim- och minutsiffrorna när de ligger mellan två hela.

Vi har också tänkt på det, just därför gjorde vi visaren ganska bred så nästan två siffror ryms, så när den ena är på väg ut så är den andra delvis inne så man ser vad nästa är.

Men visst är det lite sådär men så är det ofta på lite mer speciella klockor, att läsbarheten blir sämre med större estetiska inslag, lite charmigt också på något sätt.

Förstår - tycker dock det blir en smula obalans rent visuellt, att allt fokus hamnar till höger i cirkeln.

Förvisso sant med lite obalans, men eftersom man skall läsa av uppe till höger så ville vi att fokus direkt skulle dras till urtavlorna för lättare/snabbare avläsning. Men du har en poäng förstås.

Postat

Ska ju tilläggas att man känner sig lite mindre värd och meningslös när man sitter här på "lovet" (är det ju typ) hemma framför datorn som en loser.

Äsch, icke!

Postat (redigerat)

hallo människor was ist los!!!!!!!!!!!!

Var pü berlins zoo idag. det var rätt najs faktiskt. har bränt mig i nacken. har varit pü american apparel och tror det star i arbetsbeskrivningen att tjejerna där maste vara assnügga för det är dom ju alltid. sjukt varmt här med!

inte haft ont i revbenen idag heller ☺️

har köpt harrü potter (del 1 och 7) pa tüska ocksa för att halla igang spraket lite. man glömmer det rätt fort tüvärr.

Låter kul Killis! Du bist einen glücklich Junge! Härligt att revbenet inte smärtat mer. Ha en fortsatt trevlig resa!

edit, eninen istället för eine? Lät nog bättre iaf. Eller ein? Ack att man glömt denna grammatik, får tas upp någon gång igen.

Redigerat av Memphis
Postat

Äsch, icke!

Du ska ju säga JOOOOOOOOO. Du måste ju stötta mig hära! Nu börjar jag bli lite mer allvarlig och inse hur jävla lame det här livet är och så kommer du och säger att det är tjok nice att sitta och dregla framför sin 21" TFT sön 24 apr 20:38 istf att vara ute och umgås med askul folk och ha roligt. Nej nej nej!

Alltså helvete att man ska ha en jävla skiva att spela in. Jag börjar nästan lite fundera på om det vore värt att lägga det projektet på is, och eventuellt aldrig bli klar (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) för att ta tag i lite liv istället.

Postat

Du ska ju säga JOOOOOOOOO. Du måste ju stötta mig hära! Nu börjar jag bli lite mer allvarlig och inse hur jävla lame det här livet är och så kommer du och säger att det är tjok nice att sitta och dregla framför sin 21" TFT sön 24 apr 20:38 istf att vara ute och umgås med askul folk och ha roligt. Nej nej nej!

Alltså helvete att man ska ha en jävla skiva att spela in. Jag börjar nästan lite fundera på om det vore värt att lägga det projektet på is, och eventuellt aldrig bli klar (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) för att ta tag i lite liv istället.

I'm with you all the way, bro men jag blir riktigt orolig när du säger det där om att lägga projektet på is. Må skägget växa inåt på dig om du ens överväger det. Då är det onkel CHAE som kommer och bitchslapar upp dig för det FÅR helt enkelt inte hända.

F ö måste du väl inte dreggla?

Postat

Memphis: Återigen angående klockan. Är det ett medvetet val åt vilket håll siffrorna är centrerade? Tänker att ett alternativ är att ha de så att man ser siffrorna rakt framifrån när man har klockan på armen. Nu måste man hålla armen snett framåt för att siffrorna ska visas rakt. Om man har klockan på höger arm.

Vi diskuterade även det förstås, jag föreslog först precis som du sade, men det såg ändå snyggare ut med siffrorna sneda, i förhållande till avläsningen rakt framifrån, men inget är hugget i sten förstås så kan mycket väl hända att vi ändrar oss igen. Intressant och kul att du lägger märke till alla sådana detaljer! 😄 Nästa klocka får du också vara med och designa.

Postat

I'm with you all the way, bro men jag blir riktigt orolig när du säger det där om att lägga projektet på is. Må skägget växa inåt på dig om du ens överväger det. Då är det onkel CHAE som kommer och bitchslapar upp dig för det FÅR helt enkelt inte hända.

F ö måste du väl inte dreggla?

Alltså, om jag flyttar härifrån, vilket är det enda riktigt effektiva sättet att tvinga något att hända, så läggs albumprojektet tvunget på is. Jag kommer inte kunna släpa med mig pianot och dragspelet och alla andra instrument, och mickar, och ljudkort och gud vet vad. Så det är antingen eller.

Det behöver ju inte vara hela världen, men det är ju trist om låtar som jag hållt på med i ett par år ska rinna ut i sanden. Men det är ju också trist om jag ska sitta hemma och vara förtvivlad över livet i allmänhet. Då får jag knappast så mycket gjort heller.

Postat (redigerat)

Alltså, om jag flyttar härifrån, vilket är det enda riktigt effektiva sättet att tvinga något att hända, så läggs albumprojektet tvunget på is. Jag kommer inte kunna släpa med mig pianot och dragspelet och alla andra instrument, och mickar, och ljudkort och gud vet vad. Så det är antingen eller.

Det behöver ju inte vara hela världen, men det är ju trist om låtar som jag hållt på med i ett par år ska rinna ut i sanden. Men det är ju också trist om jag ska sitta hemma och vara förtvivlad över livet i allmänhet. Då får jag knappast så mycket gjort heller.

Alternativt "skjuter" du på det, flyttar, och där istället tar andra människor till hjälp för att slutföra inspelningen av låtarna, folk som har piano, andra som har dragspel. Kanske låter någon annan spela in något pålägg. På så vis träffar du fler människor, får vara med om mer saker, saker och ting blir kanske plötsligt mer intressanta.

Redigerat av Memphis
Postat

Två åsikter.

1. Du kan väl visst träffa folk när du bor hemma?

2. Du kan väl visst dra med dig dragspel och instrument och mickar till egen lya? Piano kan du ju köra vst som alla andra. Eller lösa på annat visa. För fan, ett piano kan väl inte hindra dig från att leva livet. Det låter snett.

Postat

Du gör ju givetvis det som känns bäst meeeen... Iofs när jag tänker på det så kan en flytt vara en bra grej. Som du säger: man tvingar sig själv till att rensa ut, bort och upp.

Ang. produktion: jag ska inte säga någonting: jag gick ju tillbaka till miserabla 2008 års låtar (och trotsade allas invändningar när de sa att "du MÅSTE få ut det här!") och proddade upp dem förra sommaren och "hepp" i höst blir det EP. Antagligen var jag inte vuxen uppgiften att fixa dem då.

Postat

Känns lite som att du väldigt gärna vill Dingis men inte riktigt egentligen vågar? Att du har projektet lite som en ursäkt för att faktiskt sticka iväg? Jag vill inte dra slutsatser heller men är lite inne på samma spår som lax här. Kanske är det undermedvetet?

Postat

Vad fan är en riks-IRL? Alla svenskar på hela internet samlas i en barack vid Telefonplan och dricker öl?

En synnerligen intressant tanke... Det skulle bli ett sjöslag utan dess like. Utom vi i längsta. Vi skulle stå vid sidan om och kramas.

Postat

Utom vi i längsta. Vi skulle stå vid sidan om och kramas.

😆 hahaha, skrattade högt här. 😄 Du är rolig du Chae.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.