Memphis Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 (redigerat) Låter som om ni hade två riktiga kalasdagar, Memph! Sweet. Japp, det var det verkligen, tack. ☺️ Kul! Vad finns det egentligen för hinder för att det ska bli snäppet mer än "nära tjejvän"? Jadu. Snäppet är väldigt litet känner jag, så behövs inte mycket till egentligen. Men antagligen delvis pga hon för ett halvår sedan avslutade ett två år långt förhållande men en kille som började flörta med andra vilket gjorde att hon bröt med honom, så hon vill nog vänta med att våga med förhållande igen, risk för att bli sårad så igen. Sen är jag som tidigare sagt inte riktigt helt redo för det heller tror jag, så vi får se vad det blir av det. Vi ska iaf på Irelandresan i sommar, ska bli sjukt kul. ☺️ Redigerat 24 april 2011 av Memphis
Memphis Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Förresten, på tal om vänskap så tänkte jag bjuda med killen som jobbar i pocketshop på centralstationen i Malmö på nåt upptåg. Vi hade ett gött utbyte angående fantasylitteratur, jag bad om en rykande färsk o göttig fantasybok. Han började med att rekommendera två av mina favoriter, varav han höll på att läsa den ena. Jag köpte två wildcards o lovade återkomma med recension. Får bli att köpa uppföljarna vägen förbi på tillbakafärden. Hoppas han jobbar då! Alltför få trevliga o normala snubbar som läser fantasy. Typ inte såna som går i svart läderrock på sommaren och har xena på väggen. Lax, har du varit på Fantasy/Sci-Fi-bokhandeln som finns här i götet? Jag var där i förrgår, jösses va mycket de hade. 😄 Ett tips om du gillar fantasy!
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Då lär det hända grejer då kanske! Irland lär göra grejer med människor (erhm...har jag hört). Memph: schysst att ni softar i alla fall. Sedan ska man aldrig säga aldrig. Kärlek är fan i mig en naturkraft, milt sagt. Nästan livsfarlig. Fast in a good way.
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Lax, har du varit på Fantasy/Sci-Fi-bokhandeln som finns här i götet? Jag var där i förrgår, jösses va mycket de hade. 😄 Ett tips om du gillar fantasy! +1 på det hörru. Där finns myyyycket gött. Har iofs bara varit i Sthlm-butiken men det är ju same same.
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Men alltså.. INGEN som vet vad det är för låt? 🙁 Kolla uppe i tråden för Hassan tub-klipp.
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Hej pågar! Läst ikapp nu. Har haft två riktigt fina dagar, vet inte om jag skall gå in på det eftersom Saddam tycker det varit för mycket hjärtespalt på sistone men den som vill kan ju läsa. Min tidigare nämnda nära tjejvän kom igår, började med promenad och gick ut och fikade på en gräsplan, gick hem och spelade gitarr och sjöng, gick senare ut till en kulle intill en gammal fästning och fortsatte där med en flaska vin tills solnedgången och vi blev lite skönt onyktra. Gick hem igen och kröp ner i soffan och tittade på Amélie från Montmarte eftersom hon aldrig sett den. Sjukt mysigt var det, sen gick vi och lade oss och pratade till sent på natten. Imorse åt vi frukost ute i gräset under ett fullblommat japanskt körsbärsträd, sedan gick vi till marknad och strosade och avslutade dagen med klättring i hall som var premiär för båda och vi hade väldigt kul även där. Kramade hejdå för en stund sedan. Allt var lite sådär filmaktigt och härligt. Yepp, det var det. 😊🥰 Vet inte vad det är mellan oss egentligen men är otroligt skönt att umgås med henne eftersom vi är läskigt lika varandra i alla avseénden, är så naturligt att vara tillsammans och båda trivs i varandras sällskap så jag njuter av det så länge det varar. Ville bara få mig ur mig lite. Låter alldeles underbart, blir helt varm i kistan när jag läser!
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Lax, har du varit på Fantasy/Sci-Fi-bokhandeln som finns här i götet? Jag var där i förrgår, jösses va mycket de hade. 😄 Ett tips om du gillar fantasy! Vi har en i Malmö med! Jag är där varje löning och kollar nyheterna!
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Vi har en i Malmö med! Jag är där varje löning och kollar nyheterna! He hee, låter ju som jag! Dessutom är deras webshop trevlig.
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Laxen: igår satt jag och läste igenom din gamla tråd om vad man absolut INTE får göra i inspelningssammanhang. Det är nästan så man inte vågar göra musik längre 😄 Kul läsning thou.
Dingbats Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Jag är inte alls lika nostalgisk längre som jag var för ett par år sen, trots att jag har minst lika mycket anledning att längta tillbaka till bättre tider, oavsett om de faktiskt var bättre eller inte. Hur är det med er? Hur nostalgiska är ni?
Memphis Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 (redigerat) Multiciterar lite om klockinläggen: Toppen! Om det någonsin blir försäljning, kan jag få köpa en av de första? Absolut får du det lax! 😄 Jag lovar att höra av mig isåfall. Jag skulle förresten gärna se någon dekoration på den andra halvan av uret. Ett steg till bort från funktionalism.. Kanske en kvinna med en fruktkorg? haha Hehe, förstår vad du menar men det är en medveten tanke vi har med den tomma ytan på klockan för att det skall vara stilrent och inte för plottrigt. Först var det inte ens tänkt att ha loggan som fyller ut men då blev det lite väl tomt. hö hö hö hehe, tänkte inte ens på det, med "visa" alltså. memphis: Förresten, vad har du tänkt för material på de olika urtavlorna? Både den med timmar och minuter samt stora urtavlan och visarna. Och samma färg på allt eller skillnad? Har inte bestämt material till urtavlorna men de kommer iaf ha olika nyanser för skön kontrast och lättare avläsning. Material bli antingen tunn aluminium eller någon plast. Förresten.. ska timcirkeln bara visa varannan timme? 12, 2, 4, 6? Som det ser ut nu får inte 12 fält plats på 360 grader. Timvisaren skall visa varje timma, men ser väl inte ut så på bilden ser jag nu ja, hehe, kan bli trångt på så liten skiva förstås, men det löser vi nog, bra iakttagelse där. Den där klockan verkar ju super! Jag skulle aldrig köpa den, men det finns säkerligen många som skulle! Kul att du gillar den Dingis, tack! Rör skivorna sig hackigt, som på ett digitalur, där siffrorna ändras i hopp, eller steglöst? De rör sig steglöst, eftersom vi kommer utgå från ett vanligt urverk men att ha skivor som i stora steg bytte mellan nya siffror vore förstås cool men då måste man konstruera ett nytt urverk vilket är en enorm process som bara stora företag gör. Redigerat 24 april 2011 av Memphis
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Men alltså.. INGEN som vet vad det är för låt? 🙁 Kolla uppe i tråden för Hassan tub-klipp. Åh.. känner inte igen. Men det låter något från 1967-68. Kanske 69. Amerikansk västkust, luktar san francisco. Inget jag hört, men typ The association, the electric prunes, The seeds.. vad som helst. Du kanske ska fråga användaren Sixties från forumet.
Dingbats Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 De rör sig steglöst, eftersom vi kommer utgå från ett vanligt urvek men att ha skivor som i stora steg bytte mellan nya siffror vore förstås cool men då måste man konstruera ett nytt urverk vilket är en enorm process som bara stora företag gör. Då borde det kunna bli lite svårt att avläsa tim- och minutsiffrorna när de ligger mellan två hela.
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Laxen: igår satt jag och läste igenom din gamla tråd om vad man absolut INTE får göra i inspelningssammanhang. Det är nästan så man inte vågar göra musik längre 😄 Kul läsning thou. Ah. Jag var ju på väg att göra en låt som innehöll allt det där.. skulle blivit roligt. Men det blev snabbt omöjligt. Seinfeldbas, enyapads, mobiltelefonsstörningar.. rundgång. haha Vilken jävla låt det skulle blivit.
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Hur är det med er? Hur nostalgiska är ni? "Det var bättre förr. Ju mer förr, desto bättre" sa alltid min gehör/harmonilärare på folkhögskolan. Jag har en tendens att falla in i nostalgirunk när jag pratar med en gammal vän som bor alldeles för långt borta. Det slår nästan alltid över och blir patetiskt när vi pratar gamla rep/spelminnen. Annars så är det ganska skönt att lägga saker och ting bakom sig och mest liksom ha det bekräftat att det har hänt.
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 (redigerat) Jag är inte alls lika nostalgisk längre som jag var för ett par år sen, trots att jag har minst lika mycket anledning att längta tillbaka till bättre tider, oavsett om de faktiskt var bättre eller inte. Hur är det med er? Hur nostalgiska är ni? På vissa områden måste jag i stort sett slå mig själv på käften. Typ när den första snön faller och jag minns mitt ex med mössa och ... AJ! Redigerat 24 april 2011 av laxlaxlax
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 (redigerat) Ah. Jag var ju på väg att göra en låt som innehöll allt det där.. skulle blivit roligt. Men det blev snabbt omöjligt. Seinfeldbas, enyapads, mobiltelefonsstörningar.. rundgång. haha Vilken jävla låt det skulle blivit. Ord som "nyskapande" och "originellt" ploppar upp här nu. Som sagt var det en kul tråd. F ö är ju rundgång nice. Seinfeld-synthslapbass...not so much. Redigerat 24 april 2011 av CHAE
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Åh.. känner inte igen. Men det låter något från 1967-68. Kanske 69. Amerikansk västkust, luktar san francisco. Inget jag hört, men typ The association, the electric prunes, The seeds.. vad som helst. Du kanske ska fråga användaren Sixties från forumet. ...eller skapa en helt ny tråd och fråga. Då får jag säkert stryk 😆
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 (redigerat) ...eller skapa en helt ny tråd och fråga. Då får jag säkert stryk 😆 Heh. en gång skapade jag en tråd.. jag hade ett kasettband när jag var liten, innan jag kunde engelska. På bandet var fullt av goa låtar från sextiotalet. Och jag ville veta vad låtarna hette. Mindes ju musiken och kunde sjunga den på samma låtsasengelska som jag sjöng då.. så jag spelade in den på accapellor och la upp filerna. Hittade så småningom alla låtar. 🙂 Kan fortfarande ramla in min egen sjuåringsversion av "Greenback of dollars" med Kingston trio ibland. Redigerat 24 april 2011 av laxlaxlax
Memphis Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Låter alldeles underbart, blir helt varm i kistan när jag läser! Roligt! ☺️ Du hade rätt om hur trött man blir i underarmarna och fingrarna av klättring, helt sjukt! Körde på vägg i en timma, turades om, sista gången föll jag för händerna inte orkade. Klarade iaf en 5a,b samt nästan en 6a vägg, så gick rätt bra ändå. Testade lite Bouldering efter men var svårare tyckte jag. Rolig grej med klättring hur som helst!
Dingbats Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 På vissa områden måste jag i stort sett slå mig själv på käften. Typ när den första snön faller och jag minns mitt ex med mössa och ... AJ! :/ Jag ska inte fråga ut dig mer om henne, det leder nog aldrig till något bra. Förut kunde jag ligga och drömma mig bort till sommaren 2007 när jag, syrran och Hugo (hennes dåvarande pojkvän, våran bandkompis blabla) cyklade runt på landet med bob hund dunkandes från hans mobil, och 08 när vi gjorde i stort sett samma sak (känns som igår). Men nu gör jag inte det längre. Jag brukar bara komma att tänka på hur mycket omognare jag var på så många sätt.
Dingbats Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Roligt! ☺️ Du hade rätt om hur trött man blir i underarmarna och fingrarna av Sen blev det en mycket osnuskigare fortsättning än jag väntade mig.
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Roligt! ☺️ Du hade rätt om hur trött man blir i underarmarna och fingrarna av klättring, helt sjukt! Körde på vägg i en timma, turades om, sista gången föll jag för händerna inte orkade. Klarade iaf en 5a,b samt nästan en 6a vägg, så gick rätt bra ändå. Testade lite Bouldering efter men var svårare tyckte jag. Rolig grej med klättring hur som helst! Ah, tänkte precis fråga! Gött att höra. Hoppas ni fortsätter. Och som sagt, klättrar gärna någon gång när jag är i gbg.
Memphis Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 (redigerat) Irland lär göra grejer med människor (erhm...har jag hört). Memph: schysst att ni softar i alla fall. Sedan ska man aldrig säga aldrig. Kärlek är fan i mig en naturkraft, milt sagt. Nästan livsfarlig. Fast in a good way. hähä. Ja, känns iaf gött att långsamt lära känna varandra och växa ihop, om det nu skulle bli något, än att man bara hastigt blir ihop utan att tänka efter. Känns det som iaf. Härligt Memph! 😄 🥰 Redigerat 24 april 2011 av Memphis
Recommended Posts