laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 (redigerat) Fan vad din låt Dance, Kill, Move från 2007 är bra, Pazo! Redigerat 24 april 2011 av laxlaxlax
SadamJR Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 1. Nä. Däremot tystnad, tystnad och åter tystnad. 2. Den unge Werthers lidanden. En 1700talsbok av Goethe om olycklig kärlek i brevform. Sadam gjorde kopplingen. 2. Ett av de första utslagen av nån slags ungdomskultur. Sägs ha lett till en självmordsepidemi.
Pazo Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Fan vad din låt Dance, Kill, Move från 2007 är bra, Pazo! Jo jag gillar den faktiskt också även att den är så gammal å jag var så "obra" då 😛
Dingbats Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 hallo människor was ist los!!!!!!!!!!!! Var pü berlins zoo idag. det var rätt najs faktiskt. har bränt mig i nacken. har varit pü american apparel och tror det star i arbetsbeskrivningen att tjejerna där maste vara assnügga för det är dom ju alltid. sjukt varmt här med! inte haft ont i revbenen idag heller ☺️ har köpt harrü potter (del 1 och 7) pa tüska ocksa för att halla igang spraket lite. man glömmer det rätt fort tüvärr. Det ser så sjukt mustasch-tyskt ut med massa ü:n överallt! Snackar du nån tüska med folk då?
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Fett peppad jag blev på musik nu. Ska nog också börja med nån slags dansmusik som ni andra boys.
Pazo Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Fast nu ångrar jag mig. jag var fan bättre på att göra musik då!
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Kommer jag ALDRIG göra säker? bara liiiite? kom igen.. bara lite. En takt bara. kom igen. Vågar du inte?
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Fast nu ångrar jag mig. jag var fan bättre på att göra musik då! Kom fram till samma sak angående mitt måleri nyss. Är hos morsan och farsan, har förvarat mina ansökningsprover till målerilinjen här. De är fan bättre än allt annat jag gjort efteråt.
SadamJR Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Ska nog börja göra avslappningsmusik om jag kommer igång, men sånt går ju oxå att remixa.
Dingbats Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 säker? bara liiiite? kom igen.. bara lite. En takt bara. kom igen. Vågar du inte? Inte intresserad.
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Ska nog börja göra avslappningsmusik om jag kommer igång, men sånt går ju oxå att remixa. Är du seriös? Shit vad coolt!
Dingbats Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Kom fram till samma sak angående mitt måleri nyss. Är hos morsan och farsan, har förvarat mina ansökningsprover till målerilinjen här. De är fan bättre än allt annat jag gjort efteråt. Det är ju en värdelös känsla. Själv blir jag bara bättre och bättre på allt hela tiden.
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Det är ju en värdelös känsla. Nja.. för min del har jag aldrig blivit nöjd med en tavla. Bara hittat pusselbitar av det jag egentligen vill måla, som är något väldigt vagt och långt borta. Och som jag bestämt mig att aldrig nå. Musiken däremot har jag nått på vad jag siktade och skulle egentligen kunna lägga ner nu.
Dingbats Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Nja.. för min del har jag aldrig blivit nöjd med en tavla. Bara hittat pusselbitar av det jag egentligen vill måla, som är något väldigt vagt och långt borta. Och som jag bestämt mig att aldrig nå. Musiken däremot har jag nått på vad jag siktade och skulle egentligen kunna lägga ner nu. Vad menar du att du siktade på? Rent konstnärligt hur du vill att det ska låta, inte framgångsmässigt? Varför finns det inget nytt att satsa på? Helt nöjd tycker jag det är meningslöst att försöka bli. 90% nöjd är allt man kan eftersträva. Når man över det så är det toppen, annars får det väl duga ändå. Själv har jag sällan några tydliga mål att nå, jag bara håller på bäst jag kan och ser vad som händer.
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Ååh, jag skulle också kunna måla tavlor (istället för att göra dem hö hö). Mina målerikunskaper inskränker sig till att måla päronens garage var 10:e sommar. Killis: tack för hälsningen 🙂
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Musikdokumentärer är awesome. Har precis plöjt Rufus Waiwright (All I Want), Brian Wilson (Beautiful Dreamer) och Bruce Springsteen (Wings for Wheels). Det är som bomull för inspirationen.
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Förresten, är det fler här som skriver låtar på svenska? Eller är jag jävligt ensam om det?
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Vad menar du att du siktade på? Rent konstnärligt hur du vill att det ska låta, inte framgångsmässigt? Varför finns det inget nytt att satsa på? Åh, framgång har jag aldrig satsat på. Det finns typ ingen IRL som vet att jag sysslar med musik förutom mina närmsta vänner och familjen och jag vill ha det så. Målet för min del var att kunna säga precis vad jag kände med både text, musik, ackord och arrangemang. Det fick jag till i den här låten: https://www.studio.se/index.php/files/file/10139-brun-orm-droemflicka/ Innan dess hade jag väl varit nöjd men låtar hade haft någon del som jag inte gillade att lyssna på. Den här var och är jag fortfarande helt nöjd med.
Dingbats Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Förresten, är det fler här som skriver låtar på svenska? Eller är jag jävligt ensam om det? Jag har gjort. Numera skriver jag inte på något språk.
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Umm, vi har ju pratat om det där förut, Dingis. Jag gick från engelska till svenska för 8-9 år sedan mest för att det kändes...bättre. Men som sagt: det är svårt att skriva texter på svenska som betyder någonting. Man kommer undan på ett mer enkelt sätt om man skriver på engelska.
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Hurdå? Det passade bara inte in i min bild av dig, så jag blev förvånad. Du har ju nämnt din arbetarklassbakgrund och mest nämnt rätt, ursäkta mig, gubbiga band som steely dan mfl. Avslappningsmusik förknippar jag mer med andliga o lite annorlunda mänskor.
SadamJR Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Jag skrev på svenska när jag höll på, men engelska är enklare.
Dingbats Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Åh, framgång har jag aldrig satsat på. Det finns typ ingen IRL som vet att jag sysslar med musik förutom mina närmsta vänner och familjen och jag vill ha det så. Målet för min del var att kunna säga precis vad jag kände med både text, musik, ackord och arrangemang. Det fick jag till i den här låten: https://www.studio.se/index.php/files/file/10139-brun-orm-droemflicka/ Innan dess hade jag väl varit nöjd men låtar hade haft någon del som jag inte gillade att lyssna på. Den här var och är jag fortfarande helt nöjd med. Den var bra! Men att vara 100% nöjd med någonting associerar jag med sån där typ Quincy Jones-perfektionism, uppstyrt och överarbetat. Det känns som ett så onödigt mål.
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Det passade bara inte in i min bild av dig, så jag blev förvånad. Du har ju nämnt din arbetarklassbakgrund och mest nämnt rätt, ursäkta mig, gubbiga band som steely dan mfl. Avslappningsmusik förknippar jag mer med andliga o lite annorlunda mänskor. Han är som ett Kinderägg; full av överraskningar. Har för mig att det är SadamJR som berättade att han spontanstrechat vid ett element etc på en fest.
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Umm, vi har ju pratat om det där förut, Dingis. Jag gick från engelska till svenska för 8-9 år sedan mest för att det kändes...bättre. Men som sagt: det är svårt att skriva texter på svenska som betyder någonting. Man kommer undan på ett mer enkelt sätt om man skriver på engelska. Framförallt blir abstrakta metaforer töntigt på svenska. Där har de pretentiösa estradpoeterna tagit all mark. Och man vill ju inte bli förknippad med dom jäklarna.
Dingbats Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Framförallt blir abstrakta metaforer töntigt på svenska. Där har de pretentiösa estradpoeterna tagit all mark. Och man vill ju inte bli förknippad med dom jäklarna. Fast det är ju "egentligen" lika töntigt på engelska. Men det hör man inte.
laxlaxlax Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Han är som ett Kinderägg; full av överraskningar. Har för mig att det är SadamJR som berättade att han spontanstrechat vid ett element etc på en fest. Nä, det var debatt. Men Sadam, stämmer det angående avslappningsmusik? Dont leave me hanging.
CHAE Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Framförallt blir abstrakta metaforer töntigt på svenska. Där har de pretentiösa estradpoeterna tagit all mark. Och man vill ju inte bli förknippad med dom jäklarna. 1) Typ? Ibland är kanske de mest abstrakta (kanske de mest överarbetade metaforerna) som gör mest intryck? 2) Är det typ de som deltar i poetry slam och sådant? (poetry slam har jag varit på 2 ggr i Norrköping och det kändes jääävligt skitnödigt)
Recommended Posts